Jak się okazuje, amerykański producent wiedział, że taki model powiązany praktycznie z legendarną nazwą, będzie w stanie przyciągnąć klientów na całym świecie. Sukces nadszedł wyjątkowo szybko. Elektryczny Mustang został doceniony na całym świecie, co znalazło odzwierciedlenie nie tylko w wynikach sprzedaży, ale także licznych i prestiżowych nagrodach.
Mustang Mach-E powstał na platformie Global Electrified 1 (GE1) opracowanej przez Ford Team Edison, która jest mocno zmodyfikowaną wersją podwozia C2, z której korzystają najnowsze generacje modeli Focus oraz Kuga. Mustang Mach-E dostępny jest z napędem na tylne lub na wszystkie koła, które wykorzystują konfigurację z jednym lub z dwoma silnikami ze zróżnicowanym wyborem mocy wyjściowej oraz pakietami akumulatorów o standardowym lub wydłużonym zasięgu. To wszystko zasługa modułowej platformy, która pozwala na swobodny dobór konfiguracji napędowej, bez konieczności wykonywania znaczących zmian w konstrukcji.
W modelach z napędem na tylną oś wykorzystywany jest synchroniczny silnik elektryczny z magnesem trwałym, chłodzony olejem – umieszczony na tylnej osi. W wersji z napędem wszystkich kół uzupełnia go dodatkowy silnik montowany w linii z przednią osią (który napędza jej koła). Energię do zasilania tych silników dostarcza litowo-jonowy akumulator, zintegrowany w obudowie modułowej pomiędzy osiami, co przekłada się na zwiększenie sztywności skrętnej i lepszy rozkład masy. Dostępne w 288-ogniwowej konfiguracji standardowej pojemności (75 kWh) lub w wersji 376-ogniwowej o zwiększonej pojemności (98 kWh), wysokowydajne akumulatorowe pakiety modułowe, są zabezpieczone wodoodporną obudową otoczoną strukturą, która pochłania uderzenia.To czyni źródło zasilania napędu dobrze zabezpieczonym przed wpływem czynników zewnętrznych.
Temperatury akumulatorów są dodatkowo stabilizowane przez zaawansowany, aktywny układ ogrzewania i chłodzenia cieczą, który został gruntownie przetestowany przez firmę Ford i zoptymalizowany pod kątem zapewnienia maksymalnej wydajności w ekstremalnych warunkach pogodowych.
Standardowy układ napędowy(RWD) przenosi moment na koła tylnej osi i zapewnia moc 269 KM oraz moment obrotowy 430 Nm, uzyskując jednocześnie zasięg 440 km. Wyposażona w ten sam akumulator (75 kWh), wersja AWD (napęd wszystkich kół) wytwarza identyczną moc (269 KM), ale moment obrotowy jest zwiększony do 580 Nm – dzięki dodatkowemu silnikowi. Zasięg w tym modelu jest nieco mniejszy – 400 km.
W przypadku akumulatora o zwiększonej pojemności, jednosilnikowe modele RWD mają moc podniesioną do 294 KM i zapewniają zasięg do 610 km. Modele AWD wyposażone w pakiet mocniejszej baterii 98 kWh oferują zasięg 540 km, natomiast układ napędowy generuje 351 KM oraz 580 Nm. Topową wersją w gamie Macha-E jest GT, którą wyposażono w konfigurację AWD z dwoma silnikami o mocy 480 KM i momencie obrotowym aż 860 Nm.c
W Fordzie Mustangu Mach-E debiutuje kolejna generacja systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC – 4A, która oferuje lepsze planowanie tras oraz wyższy stopień personalizacji oraz umożliwia m.in. zdalną konfigurację pojazdu prosto z domu.
Ekran dotykowy Full HD 15,5-calowy zaskakuje sporym rozmiarem, ale tak naprawdę liczą się dodatkowe funkcjonalności. Pomimo swojej wielkości, interfejs został skonstruowany tak, aby być jak najbardziej przyjaznym dla użytkownika. Najważniejsze funkcje zostały rozmieszczone w uporządkowany sposób, aby nie przeszkadzać kierowcy w podróży, zaś sam system jest dwa razy wydajniejszy i przetwarza dane dwa razy szybciej niż jego poprzednia generacja.
Poza tym, SYNC 4A dysponuje dużymi i zróżnicowanymi kolorystycznie przyciskami. Inteligentnie dzielony ekran umożliwia zarządzanie kilkoma funkcjami jednocześnie. Nawet, jeśli na ekranie znajdzie się więcej opcji, a przyciski ulegną zmniejszeniu, nadal są one bardziej czytelne niż te, które można znaleźć w większości innych systemów informacyjno-rozrywkowych.
Funkcjonalności systemu dopełnia umieszczenie ekranu w widocznym i łatwo dostępnym miejscu, a także szybka reakcja na dotyk. Ekran jest duży, ale jego konstrukcja i układ sprawiają, że szybko znajdziemy interesujące informacje. Kierowca może on szybko i bezpiecznie ustawić interesujące go parametry. A tych w Mustangu Mach-E jest ponad 80. Funkcjonalność systemu zapewnia także tradycyjne pokrętło sterujące poziomem głośności. Wszystko po to, aby móc maksymalnie skupić się na drodze.
Kierowcy mogą ustawić parametry swojego samochodu prosto z domu. Za pomocą swojego smartfona tworzą profil, w którym zapisują najważniejsze dla siebie lokalizacje czy ulubione ustawienia. Można w ten sposób spersonalizować parametry jazdy czy kolory oświetlenia wnętrza. Funkcja ta pozwala na skonfigurowanie swojego pojazdu jeszcze przed jego odbiorem z salonu. Kierowcy po odebraniu pojazdu mogą więc sparować telefon z samochodem i od razu wyruszyć w trasę.
SYNC 4A na bieżąco aktualizuje się za pośrednictwem chmury, co oznacza zawsze aktualne dane. Funkcja jest oczywiście szczególnie przydatna w przypadku map drogowych czy informacji o ruchu drogowym. System Intelligent Range bierze pod uwagę nawet dane z innych pojazdów elektrycznych Forda, które pokonały już daną trasę. Dodatkowo, jeśli pojawią się czynniki wpływające na zasięg, system wyjaśnia przyczyny zmiany. Informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym pochodzą z systemów TomTom, a za wyznaczanie tras odpowiedzialny jest Garmin – dwie globalne marki doskonale znane z najwyższej jakości usług.
W Fordzie Mustangu Mach-E debiutuje kolejna generacja systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC – 4A, która oferuje lepsze planowanie tras oraz wyższy stopień personalizacji oraz umożliwia m.in. zdalną konfigurację pojazdu prosto z domu.
Ekran dotykowy Full HD 15,5-calowy zaskakuje sporym rozmiarem, ale tak naprawdę liczą się dodatkowe funkcjonalności. Pomimo swojej wielkości, interfejs został skonstruowany tak, aby być jak najbardziej przyjaznym dla użytkownika. Najważniejsze funkcje zostały rozmieszczone w uporządkowany sposób, aby nie przeszkadzać kierowcy w podróży, zaś sam system jest dwa razy wydajniejszy i przetwarza dane dwa razy szybciej niż jego poprzednia generacja.
Poza tym, SYNC 4A dysponuje dużymi i zróżnicowanymi kolorystycznie przyciskami. Inteligentnie dzielony ekran umożliwia zarządzanie kilkoma funkcjami jednocześnie. Nawet, jeśli na ekranie znajdzie się więcej opcji, a przyciski ulegną zmniejszeniu, nadal są one bardziej czytelne niż te, które można znaleźć w większości innych systemów informacyjno-rozrywkowych.
Funkcjonalności systemu dopełnia umieszczenie ekranu w widocznym i łatwo dostępnym miejscu, a także szybka reakcja na dotyk. Ekran jest duży, ale jego konstrukcja i układ sprawiają, że szybko znajdziemy interesujące informacje. Kierowca może on szybko i bezpiecznie ustawić interesujące go parametry. A tych w Mustangu Mach-E jest ponad 80. Funkcjonalność systemu zapewnia także tradycyjne pokrętło sterujące poziomem głośności. Wszystko po to, aby móc maksymalnie skupić się na drodze.
Kierowcy mogą ustawić parametry swojego samochodu prosto z domu. Za pomocą swojego smartfona tworzą profil, w którym zapisują najważniejsze dla siebie lokalizacje czy ulubione ustawienia. Można w ten sposób spersonalizować parametry jazdy czy kolory oświetlenia wnętrza. Funkcja ta pozwala na skonfigurowanie swojego pojazdu jeszcze przed jego odbiorem z salonu. Kierowcy po odebraniu pojazdu mogą więc sparować telefon z samochodem i od razu wyruszyć w trasę.
SYNC 4A na bieżąco aktualizuje się za pośrednictwem chmury, co oznacza zawsze aktualne dane. Funkcja jest oczywiście szczególnie przydatna w przypadku map drogowych czy informacji o ruchu drogowym. System Intelligent Range bierze pod uwagę nawet dane z innych pojazdów elektrycznych Forda, które pokonały już daną trasę. Dodatkowo, jeśli pojawią się czynniki wpływające na zasięg, system wyjaśnia przyczyny zmiany. Informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym pochodzą z systemów TomTom, a za wyznaczanie tras odpowiedzialny jest Garmin – dwie globalne marki doskonale znane z najwyższej jakości usług.
To model, który oferuje najwyższy standard. Naszpikowany najnowszymi systemami zapewniający komfortowa jazdę i bezpieczeństwo. Konstruktorom udało się uzyskać kompromis i zapewnić odpowiedni komfort kierowcy i współpasażera oraz osób zajmujących miejsce w drugim rzędzie. Użytkownicy docenią także funkcjonalność. Składane tylne oparcia pozwalają na uzyskanie aż 1420 l przestrzeni bagażowej. Dodatkowe 81 litrów mamy do dyspozycji w przedniej części pojazdu, gdzie konstruktorzy stworzyli przestrzeń z odpływem, który można wykorzystać na m.in. brudny sprzęt sportowy.
Chociaż nie jest to typowo sportowy samochód, jak jego legendarny wzorzec, to jednak robi wrażenie. Jest komfortowy, zapewnia użytkownikom najwyższe parametry eksploatacyjne i jest funkcjonalny. Ten SUV z całą pewnością pod wieloma względami pretenduje do światowej czołówki. Natomiast, Jeśli ktoś oczekuje klimatu i charakteru legendy sprzed lat, w tym aucie tego nie znajdzie. Nie ma w nim powrotu do przeszłości, jest natomiast teraźniejszość i przyszłość w najwyższym stopniu.
Rodzaj silnika | elektryczny |
Moc | 351 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 580 Nm |
Pojemność baterii | 98 kWh |
Skrzynia biegów i napęd | automatyczna 1-stopniowa, napęd na cztery koła |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,1 s |
Zużycie energii | 16,1 kWh/100 km |
Średni zasięg | 400 km |
Długość | 4743 mm |
Szerokość | 1930 mm |
Wysokość | 1613 mm |
Rozstaw osi | 2987 mm |
Pojemność bagażnika | 322/1420 l |
Masa własna | 2273 kg |
Cena z baterią 75 kWh | 314 000 zł |
Cena z baterią 98 kWh | 349 000 zł |
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…