Dziesięcioletni plan Lancii rozpocznie się w 2024 roku od nowej Lancii Ypsilon, która będzie miała ok. 4 metry długości, będzie należała do segmentu B i zostanie wprowadzona na rynek ze w 100% zelektryfikowanym napędem. W 2026 roku pojawi się nowy flagowy model o długości 4,6 metra, który pozwoli marce wejść do największego segmentu w Europie.
Rok 2028 będzie rokiem nowej Delty. Będzie ona miała długość 4,4 metra, wyrzeźbione, muskularne i geometryczne linie, które przyprawią o szybsze bicie serca entuzjastów motoryzacji w całej Europie.
„Dziś jest ważny dzień – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia – Lancia jest gotowa na podbój Europy, robiąc kolejny krok, by stać się wiarygodną i szanowaną marką w segmencie premium. Nasz dziesięcioletni plan strategiczny, zatwierdzony we wrześniu ubiegłego roku, jest realizowany bardzo szybko, krok po kroku. Jesteśmy włoską marką elegancji i to jest nasz renesans. Innowacyjność i ponadczasowe wzornictwo zawsze były naszymi podstawowymi wartościami, do których chcemy dodać zrównoważony rozwój, ukierunkowanie na klienta i odpowiedzialność, ponieważ patrzymy w przyszłość z ogromnymi ambicjami”.
Dziesięcioletni plan Lancii rozpocznie się w 2024 roku od nowej Lancii Ypsilon, która będzie miała ok. 4 metry długości, będzie należała do segmentu B i zostanie wprowadzona na rynek ze w 100% zelektryfikowanym napędem. W 2026 roku pojawi się nowy flagowy model o długości 4,6 metra, który pozwoli marce wejść do największego segmentu w Europie. Rok 2028 będzie rokiem nowej Delty. Będzie ona miała długość 4,4 metra, wyrzeźbione, muskularne i geometryczne linie, które przyprawią o szybsze bicie serca entuzjastów motoryzacji w całej Europie.
Lancia Ypsilon w wersji mild-hybrid
Trzy nowe modele obejmą 50% rynku i będą miały za zadanie przyczynić się do poprawy wyników segmentu premium i luxury koncernu Stellantis, zgodnie z założeniami planu strategicznego Grupy „Dare Forward 2030”.
Lancia świętuje 115 lat swojej historii oraz 60. urodziny prezydenckiej Lancii Flaminia
Plan dziesięcioletni ma jasno określoną strategią elektryfikacji. Od 2026 r. marka będzie wprowadzać na rynek tylko modele w 100% elektryczne, a od 2028 r. będzie sprzedawać wyłącznie samochody w 100% elektryczne.
Ogromną uwagę poświęcono procesowi elektryfikacji, ale nie tylko. Dzięki szerokiemu zastosowaniu innowacyjnych materiałów Lancia stanie się marką koncernu Stellantis o najwyższym odsetku materiałów pochodzących z recyklingu: 50% najczęściej dotykanych powierzchni będzie wykonanych z materiałów ekologicznych, przyczyniając się do budowania lepszego świata dla przyszłych pokoleń.
Wnętrze nowych samochodów będzie „witać” klientów Lancii w typowo włoskim, eleganckim stylu. Modele Lancii nowej generacji inspirowane ekskluzywnymi wnętrzami swoich kultowych poprzedników z przeszłości, takich jak Gamma, Thema i Flavia, zaoferują komfortową przestrzeń z prostą i intuicyjną technologią pokładową, zgodną z DNA marki. S.A.L.A. „Sound Air Light Augmented” (sala w języku włoskim oznacza salon), będzie minimalistycznym i inteligentnym wirtualnym interfejsem zapewniającym klientowi pełną kontrolę nad kabiną samochodu, od systemu audio po klimatyzację i oświetlenie, za pomocą jednego przycisku.
Od dzisiaj plan strategiczny Lancii nabiera nowego kształtu, otwierając nowy rozdział w historii marki: Lancia jest gotowa na podbój Europy i powołuje pięciu menedżerów marki:
– Paola Pichierri na rynek francuski
– Niccolò Biagioli na rynek niemiecki
– Francesco Colonnese na rynek hiszpański
– Patrice Duclos na rynek belgijski i luksemburski
– Patrick Zegwaard na rynek holenderski
oraz Raffaele Russo, który nadal będzie zajmował się rynkiem włoskim.
Roberta Zerbi będzie pełniła funkcję koordynatora handlowego w poszczególnych krajach w ramach zajmowanego do tej pory stanowiska dyrektora marki Lancia na region Europy.
Poniżej trzy kryteria, które doprowadziły do wyboru wyżej wymienionych rynków.
Pierwszym z nich jest miłość i pasja do wszystkiego co jest „Made in Italy”. W tej kwestii zdecydowanie przodują Hiszpania, Belgia i Francja.
Drugim jest szeroko rozwinięta sprzedaż internetowa, w której prym wiodą Holandia i Niemcy.
Trzecim jest wielkość segmentu premium B. Wszystkie wymienione powyżej rynki zajmują miejsce w pierwszej piątce.
Pięć krajów stanowiących pierwszy krok w procesie internacjonalizacji marki, która będzie obecna w Europie w 60 głównych miastach, z siecią 100 salonów i 50% sprzedaży online.
Źródło: Lancia