Aktualnie wykonawca prowadzi prace na dwóch odcinkach jezdni południowej (w kierunku Katowic) – na 2,5-kilometrowym odcinku w okolicach Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Góra św. Anny oraz na 7-kilometrowym odcinku od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy woj. opolskiego i śląskiego wraz z węzłem Strzelce Opolskie.
Prace w okolicach MOP-u Góra św. Anny dobiegają końca i od jutra (31 maja) przywrócony zostanie na tym odcinku ruch na obu jezdniach, wraz z możliwością korzystania z MOP-u Góra św. Anny. Do końca tygodnia będą trwały jeszcze prace związane z usuwaniem barier ochronnych separujących ruch. W tym czasie wystąpią utrudnienia w postaci zwężenia do jednego pasa ruchu – kierowcy będą się poruszali prawym pasem.
Prace prowadzone na 7-kilometrowym odcinku od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy z woj. śląskim (od km 274 do km 282) wraz z wymianą nawierzchni na węźle Strzelce Opolskie wykonawca planuje zakończyć do końca czerwca 2022 roku.
Na początku lipca zaplanowano remont ostatniego 7-kilometrowego odcinka jezdni północnej (kierunek Wrocław) od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy z woj. śląskim (od km 274 do km 282). W tym czasie dla kierowców jadących w stronę Wrocławia nie będzie możliwy zjazd ani wjazd na węźle Strzelce Opolskie.
Całe zadanie przewiduje remont jezdni południowej (w kierunku do Katowic) na odcinku o długości około 17,5 km oraz jezdni północnej (w kierunku do Wrocławia) na odcinku o długości około 12,1 km. Remont obejmuje także wymianę nawierzchni na dwóch węzłach drogowych: Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie. Ze względu na znaczny zakres robót jest to zadanie realizowane od III kw. 2021 r. do III kw. 2022 r.
Remont autostrady A4 przewiduje wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej, a w niektórych miejscach również wymianę podbudowy. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostaną bariery linowe, a na nowej nawierzchni zostanie położone oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmuje także wymianę barier betonowych, budowę systemu odwodnienia drogi oraz prace na czternastu obiektach mostowych.
Od 2013 r. wyremontowaliśmy ponad 150 km autostrady A4 z całego, liczącego ponad 170 km odcinka (w podziale na jezdnię północną i południową) w woj. opolskim. Konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po kilkunastu latach eksploatacji. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe, wymagające coraz częstszych interwencji. Remont to przede wszystkim poprawa warunków jazdy i zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom autostrady.
Źródło: GDDKiA
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…