Wzrost popularności SUV-ów i crossoverów spowodował zmianę kierunków rozwoju marki Ford na globalnych rynkach. Coraz większy odsetek w sprzedaży marki stanowią właśnie te modele i nie inaczej jest w Polsce. W ubiegłym roku Ford Polska istotnie zwiększył udział swoich aut w segmentach małych i średnich crossoverów i SUV-ów.
Największy wzrost w ostatnim roku wśród klientów indywidualnych odnotowała Puma. W pierwszym kwartale bieżącego roku do nabywców trafiło 221 egzemplarzy, oznacza to skok sprzedaży o 99,1% względem analogicznego okresu roku ubiegłego. Co jednak ważniejsze, to przede wszystkim Puma odnotowała istotny wzrost udziału w segmencie małych SUV-ów i crossoverów – z 1,36% do 2,49%.
Podobnie dużym przyrostem sprzedaży do klientów indywidualnych może pochwalić się także Ford EcoSport – wyniósł on bowiem 71,43% (264 sprzedane sztuki w pierwszym kwartale br. w porównaniu do 154 w analogicznym okresie rok wcześniej). Podobnie jak w przypadku Pumy oznacza to duży wzrost udziału w segmencie – o 1,09 p.p. do 2,97%.
Świetnie w niezwykle konkurencyjnym segmencie średnich SUV-ów i crossoverów radzi sobie Ford Kuga. Model ten jest od początku 2022 roku bestsellerem Forda na polskim rynku. Jego sprzedaż do klientów indywidualnych wzrosła o 18,92% w porównaniu do pierwszego kwartału 2021 roku. To łącznie 231 egzemplarzy w porównaniu do 184 rok wcześniej, co pozwoliło na zwiększenie udziału w segmencie do 2,25%.
Ford Pro przedstawia nowy, w pełni elektryczny model E-Transit Custom
Warto także zauważyć doskonałą sprzedaż Mustanga Mach-E. Pierwszy w pełni elektryczny SUV Forda znalazł w pierwszym kwartale bieżącego roku 38 indywidualnych nabywców, co stawia go w ścisłej czołówce sprzedaży swojego segmentu.
Klienci indywidualni coraz istotniejszą częścią sprzedaży Forda
Ford oferuje swoim klientom kompleksową gamę nowoczesnych, a także zelektryfikowanych crossoverów i SUV-ów. Znajdują się w niej: Puma (także w wersji mHEV), EcoSport, Kuga (dostępna także w dwóch hybrydowych wersjach – FHEV i PHEV), w pełni elektryczny Mustang Mach-E oraz luksusowy Explorer PHEV.
Wszystkie te modele stanowiły w pierwszym kwartale 2022 roku aż 64,81% sprzedaży Forda do klientów indywidualnych. Dla porównania w analogicznym okresie ubiegłego roku było to aż 20,59 p.p. mniej – 44,22%. Warto podkreślić, że stało się tak przy ogólnym znaczącym zwiększeniu sprzedaży Forda do klientów indywidualnych – o 14,22%.
– Klienci indywidualni coraz częściej decydują się na samochody Forda z uwagi na ich bogate wyposażenie standardowe, atrakcyjną stylistykę zapewniającą przestronne wnętrze pojazdu, innowacyjne technologie, bezpieczeństwo oraz oszczędne napędy. Oczywiście naszą dumą cały czas jest Mustang Mach-E, którego sprzedaż na polskim rynku jest niezwykła. A już niedługo dołączą do niego kolejne w pełni elektryczne SUV-y i crossovery. Już w przyszłym roku Ford rozpocznie w Kolonii produkcję całkowicie nowego elektrycznego crossovera klasy średniej, a rok później w Krajowej rozpocznie się produkcja elektrycznej wersji Pumy, naszego europejskiego bestsellera. Przyszłość marki jest więc wyraźnie związana z elektromobilnością, która sprawi, że nasze otoczenie będzie bardziej przyjazne dla naszych klientów i środowiska – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Źródło: Ford