Nowy model Aygo X, który w gamie Toyoty zastępuje dotychczasowego lidera segmentu A, Aygo drugiej generacji, cieszy się ogromną popularnością wśród polskich klientów. W ramach przedsprzedaży, jeszcze zanim pojawiła się możliwość jazdy próbnej, Polacy zamówili 1 005 egzemplarzy nowego modelu. Ponad trzy czwarte z nich to bogato wyposażone wersje Style, Executive i Aygo X Limited, wyróżniające się dwukolorowym nadwoziem i aluminiowymi felgami.
Najpopularniejsza w przedsprzedaży okazała się wersja Style, którą wybrało 42,7% nabywców. Obok czarnego dachu i tylnej części nadwozia oraz 17-calowych felg aluminiowych wyróżnia się m.in. przyciemnianymi tylnymi szybami, światłami przeciwmgielnymi, akcentami w kolorze nadwozia we wnętrzu, ciemną podsufitką oraz 8-calowym ekranem dotykowym systemu multimedialnego Toyota Touch 2. Standardowym wyposażeniem tej oraz wszystkich pozostałych wersji jest zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense generacji 2.5.
Drugą najchętniej wybieraną odmianą jest wyższa od Style wersja Executive, która odpowiada za 22,7% zamówień. W tej konfiguracji samochód otrzymuje 18-calowe felgi aluminiowe, system multimedialny nowej generacji Toyota Smart Connect® z kolorowym ekranem dotykowym High Definition o przekątnej 9 cali, automatyczną klimatyzację, światła główne LED, przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewane fotele oraz tapicerkę z elementami skóry ekologicznej i zdobieniami w kolorze nadwozia.
Zamówienia na najwyższą wersję Aygo X Limited stanowiły 10,05% wszystkich egzemplarzy. Ta limitowana wersja otrzymuje specjalną trzykolorową kompozycję nadwozia, łączącą lakier Cardamom Green z Eclipse Black na dachu i tylnej części auta oraz elementy dekoracyjne w kolorze Mandarina Orange. Unikalne są także 18-calowe felgi aluminiowe w kolorze matowej czerni z pomarańczowymi wstawkami oraz tapicerka z elementami skóry naturalnej i pomarańczowymi przeszyciami. Aygo X Limited zyskuje także m.in. system bezkluczykowego dostępu do samochodu, a konfiguracja z automatyczną skrzynią biegów – także zdalne sterowanie klimatyzacją przez aplikację MyT.
Zainteresowanie wysokim poziomem komfortu wśród klientów, którzy wzięli udział w przedsprzedaży, jest widoczne także za sprawą dużej popularności nowej automatycznej skrzyni biegów oraz dodatkowych pakietów. W automatyczną, bezstopniową skrzynię Multidrive S jest wyposażonych 45% zamówionych samochodów, a pakiety Smart, JBL i Tech znalazły się odpowiednio w 16%, 15% i 13% aut.
Najpopularniejszymi kolorami nadwozia są Ginger Beige i Cardamom Green, które wybrało po 23% nabywców, zaś trzeci w kolejności jest lakier Chili Red pokrywający 22% zamówionych samochodów. Wszystkie trzy lakiery oraz czwarty Juniper Blue są dostępne wyłącznie w dwukolorowych kompozycjach nadwozia, a inspiracją dla nich stały się intensywne przyprawy – imbir, kardamon, chili i jałowiec.
Aygo X to nowy crossover segmentu A, zbudowany na skróconej platformie TNGA-B, znanej z modeli Yaris i Yaris Cross. Samochód wyróżnia się w segmencie rodzajem nadwozia, nową automatyczną, bezstopniową przekładnią Multidrive S, oryginalną stylistyką podkreśloną dwukolorową kompozycją oraz wyposażeniem na poziomie aut kompaktowych, w tym wyjątkowo rozbudowanym zestawem technologii bezpieczeństwa czynnego. Toyota Aygo X jest napędzana silnikiem 1.0 VVT-i o mocy 72 KM z systemem Start&Stop, który zużywa od 4,7 l/100 km i emituje od 107 g/km CO2. Niewielkie rozmiary i promień zawracania tylko 4,7 m sprawiają, że crossover doskonale sprawdzi się w mieście, a przestronne wnętrze i bagażnik o pojemności 231 l sprawiają, że jest to wygodne i praktyczne auto do jazdy na co dzień.
Aygo X jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia – podstawowej Active, Comfort, Style, Executive i Aygo X Limited. Do podstawowego wyposażenia auta należy komplet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense 2.5, a także m.in. system multimedialny Toyota Touch 2 z Apple CarPlay® i Android Auto™, usługi łączności Toyota Connected Car, manualna klimatyzacja, kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników, elektryczne przednie szyby, elektryczne i podgrzewane lusterka, system wspomagający pokonywanie podjazdów oraz wielofunkcyjna kierownica.
Regularna sprzedaż Aygo X już się rozpoczęła, zaś od 9 do 14 maja we wszystkich salonach Toyoty trwają Dni Otwarte, gdzie można zapoznać się bliżej z nowym modelem i odbyć jazdę próbną. Auto można obejrzeć także wirtualnie we własnym pokoju lub biurze przy pomocy specjalnej aplikacji Toyota AR Showroom. Wirtualny samochód wyświetlany w rozszerzonej rzeczywistości można skonfigurować według własnych upodobań, wybierając wersję wyposażenia, kolor nadwozia, felgi czy wykończenie wnętrza. Aplikacja Toyota AR Showroom obok Aygo X pozwala zapoznać się także z kilkoma innymi nowymi modelami, w tym Yarisem Cross i Toyotą bZ4X. Jest dostępna w Google Play i Apple Store.
Źródło: Toyota
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…