Ford przeanalizował dane rejestracyjne z S&P Global Mobility¹. Wynika z nich, że Mustang, który w połowie kwietnia obchodził swoje 58. urodziny, po raz siódmy z rzędu uzyskał tytuł najlepiej sprzedającego się sportowego coupe na świecie.
Samochód zachował pozycję lidera sprzedaży w roku 2021 m.in. dzięki sukcesom sprzedażowym Mustanga z pięciolitrowym silnikiem V8, Mustanga Mach 1 oraz gotowego do jazdy na torze Mustanga Shelby GT500, najmocniejszego Forda z homologacją uliczną i jednocześnie najbardziej zaawansowanego Mustanga w historii.
– Kiedy fani na całym świecie wsiadają do naszego auta, ogarnia ich poczucie wolności – powiedział Kumar Galhotra, prezes Ford Blue. – Niesamowite wrażenia z jazdy, których doświadczają kierowcy w kultowym modelu Forda, połączone z jego ikonicznym designem, oraz wyjątkowymi układami napędowymi sprawiają, że to właśnie Mustang po raz siódmy z rzędu zyskał miano lidera sprzedaży.
Według wewnętrznych danych Forda, Mustang cieszy się największym zainteresowaniem wśród klientów w Stanach Zjednoczonych. To właśnie na ten rynek przypada aż 76 proc. globalnej sprzedaży modelu. Wzrost popytu na kultowy samochód Forda zaobserwowano w minionym roku także m.in. w Nowej Zelandii (wzrost o 54,3 proc.), Brazylii (o 37,3 proc.) i w Korei Południowej (o 16,6 proc.). Co bardzo ciekawe zamówienia detaliczne na Mustanga w 2021 r. wzrosły niemal dwukrotnie w porównaniu z rokiem poprzednim.
Domowa stacja ładowania idealnym rozwiązaniem przy użytkowaniu zelektryfikowanych Fordów. Czy trudno ją założyć?
Producent chce kontynuować tę wzrostową dynamikę sprzedaży dzięki pięciu nowym edycjom specjalnym tj.: Mustang Ice White (dostępny również w Mustangu Mach-E), Shelby GT500 Heritage Edition, GT California Special, Coastal Limited oraz Stealth. Należy zwrócić uwagę, że już od Mustanga EcoBoost aż do wersji Shelby GT500 producent oferuje wersje specjalne dla entuzjastów tzw. „muscle carów” na każdym poziomie osiągów.
Ford Mustang Mach-E – ładowanie ładowarkami AC i DC, czyli ładowanie tanie kontra szybkie
Ford co roku zwiększa możliwości personalizowania samochodu. W 2022 r. kierowcy mają do wyboru aż osiem nowych opcji kolorystycznych auta w tym m.in. ekskluzywny Code Orange dla Shelby GT500 od Ford Performance oraz Brittany Blue Metallic, który powraca specjalnie dla modeli Shelby GT500 Heritage i Coastal Limited. Pozostałe kolory nadwozia, w tym Atlas Blue Metallic, Cyber Orange Metallic Tri-Coat, Dark Matter Gray Metallic, Eruption Green Metallic, Grabber Blue Metallic i Mischievous Purple Metallic, są dostępne dla całej gamy modeli.
Mówiąc o sukcesach Mustanga warto dodać, że rok 2021 był udany także dla najmłodszego członka rodziny, czyli całkowicie elektrycznego modelu Mach-E będącego jednocześnie jedną z najgorętszych propozycji Forda. Oprócz wysokiej sprzedaży w pierwszym pełnym roku, elektryczny model Mustanga zdobył również wiele nagród prasowych, w tym prestiżowe wyróżnienie North American Utility Vehicle of the Year, Car and Driver’s 2021 EV of the Year, 2021 Wards 10 Best award oraz 2022 Kelley Blue Book Best Buy Award. Mustang Mach-E dołączył również niedawno do grona finalistów konkursu World Car of the Year 2022.
¹ W oparciu o S&P Global Mobility „New light vehicle registrations CYE 2014-CYE 2021”, które zostały opracowane na podstawie danych rządowych i innych źródeł, obejmujących 95 procent globalnej liczby nowych pojazdów w ponad 80 krajach według danych z 2022 roku. Sportowe coupe, zgodnie z definicją S&P Global Mobility, obejmuje modele dwudrzwiowe i kabriolety.
Źródło: Ford