Teraz na rynku debiutują nowe modele 500X i Tipo, z nowym napędem hybrydowym 48 V. Fiat dotrzymuje w ten sposób danej obietnicy oferowania co najmniej jednej wersji niskoemisyjnej dla każdego modelu i stawia kolejny krok na drodze do transformacji technologii napędowej i zrównoważonej mobilności.
Olivier Franҫois, dyrektor generalny marki Fiat i dyrektor marketingu Stellantis powiedział: „Droga Fiata w kierunku elektryfikacji nadal trwa. Wraz z wprowadzeniem na rynek nowych modeli 500X Hybrid i Tipo Hybrid, wyposażonych w nową 48-woltową technologię hybrydową, gama Fiata jest w pełni zelektryfikowana. Możemy teraz zaoferować wszystkim naszym klientom zrównoważone rozwiązania w zakresie mobilności, niezależnie od ich potrzeb w tej dziedzinie, z prostą technologią i w przystępnej cenie. Jestem niezwykle dumny, gdyż jest to zgodne z naszą wizją: „Zielony jest tylko wtedy, gdy jest zielony dla wszystkich”. Ale to jeszcze nie koniec. Nasza podróż w kierunku zrównoważonej mobilności dla wszystkich trwa nadal, a naszym celem – jak już wspomniałem wcześniej – jest, aby co roku wprowadzać na rynek nowy samochód, począwszy już od 2023 roku. Każdy model będzie wyposażony w silnik elektryczny, tak aby od 2027 r. nasza gama była w pełni elektryczna”.
Fiat, zgodnie ze swoim DNA, znacząco przyczynił się do rozpowszechnienia i poznania technologii hybrydowej, oferując proste rozwiązanie technologiczne niestwarzające żadnych barier podczas jego użytkowania, dzięki czemu hybrydowy model prowadzi się jak „zwykły” samochód z tradycyjnym silnikiem. Fiat pokazał w ten sposób jego zalety i dosłownie oddał tę technologię „w ręce ludzi”, rozpoczynając elektryfikację od swoich kultowych modeli, najlepiej sprzedających się samochodów miejskich w Europie. Dzięki ponad 200 000 samochodów 500 Hybrid i Panda Hybrid sprzedanym w 2021 roku, Fiat stał się jednym z głównych graczy na rynku.
Fiat zawsze oferował innowacyjne, proste i przystępne rozwiązania technologiczne, stawiając w centrum uwagi potrzeby klienta i wymierne korzyści jakie dana technologia może mu zaoferować. Dzisiaj, dla nowych modeli 500X Hybrid i Tipo Hybrid podejście to jest jak najbardziej aktualne: rozwiązanie technologiczne przyjazne dla użytkownika, a jednocześnie niezwykle innowacyjne i inteligentne.
Fiat 500X Hybrid i Tipo Hybrid to kolejny ważny krok na drodze marki do zaspokojenia rosnącego popytu na tę technologię w omawianym i wyższym segmencie (+30% w ostatnim roku).
Kontynuowana jest również współpraca z (RED): premierowe wersje 500X Hybrid i Tipo Hybrid pojawią się w ramach serii specjalnej (RED), konsekwentnie przyczyniając się do rozpowszechniania przesłania, że każdy z nas może wnieść swój wkład w słuszną sprawę i stanąć u boku (RED) w walce z pandemią. 500X Hybrid i Tipo Hybrid, są bardziej zrównoważone i zaangażowane społecznie.
Wszystkie wersje 500X i Tipo wyposażone w napęd hybrydowy zostały oznaczone emblematem „Hybrid” na pokrywie bagażnika, składającym się z dwóch liści z kroplami rosy w kolorze niebieskim, intensywniejszym niż w przypadku 500 i Pandy, aby podkreślić technologiczną ewolucję napędu.
Nowy silnik montowany w modelach 500X Hybrid i Tipo Hybrid jest nie tylko przyjazny dla środowiska i przystępny cenowo, dzięki niskim kosztom eksploatacji, ale jest także przykładem najnowocześniejszych osiągnięć technologii, której celem jest przede wszystkim prostota i skoncentrowanie na człowieku, w myśl hasła „Tech it Easy”, oznaczającego postęp niewymagający skomplikowanych instrukcji obsługi, aby w pełni wykorzystać swój potencjał. „We Plug, You Play”, hasło wprowadzone przez markę Fiat podczas Stellantis Software Day , znajduje teraz praktyczne zastosowanie w silniku, który spełnia potrzeby klientów w zakresie mobilności bez zbędnych zawiłości.
Tajemnica osiągów modeli 500X Hybrid i Tipo Hybrid tkwi w synergii silnika FireFly Turbo nowej generacji, 4-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,5 litra, generującego moc 130 KM i moment obrotowy 240 Nm, oraz 48-woltowego silnika elektrycznego o mocy 15 kW, kontrolowanej przez nową 7-biegową, dwusprzęgłową, skrzynię automatyczną.
Dzięki zaawansowanej technologii hybrydowej, praca silnika FireFly jest wspomagana przez silnik elektryczny BSG, który zapewnia cichy, w 100% elektryczny rozruch, oraz przez silnik elektryczny poprawiający wydajność i dynamikę pojazdu, umożliwiając również jazdę przy wyłączonym silniku spalinowym.
Jest to pierwsza hybryda w gamie Fiata, która wykorzystuje silnik elektryczny, odłączając całkowicie silnik benzynowy, który może pozostać nieaktywny nawet przez 47% czasu w cyklu WLTP. Biorąc pod uwagę jazdę jedynie w cyklu miejskim, wartość ta wzrasta do 62%. W rezultacie, nowa 48-woltowa hybryda to silnik benzynowy, który w cyklu miejskim (WLTP) zużywa mniej paliwa niż diesel.
Są to również najbardziej efektywne modele w gamie, z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 9 sekund (Tipo) i 9,4 sekund (500X), ponieważ silnik elektryczny dostarcza moment obrotowy praktycznie natychmiastowo, wspomagając silnik spalinowy przy ponownym rozruchu i optymalizując jego osiągi, co łagodzi efekt „turbolag” i poprawia reakcję pedału przyspieszenia.
Analogicznie, w przypadku ruszania w trybie czysto elektrycznym, silnik spalinowy jest uruchamiany, aby wspomóc silnik elektryczny przy zwiększonym zapotrzebowaniu na moc.
Na koniec warto wspomnieć, że e-motor zmienia punkt pracy silnika spalinowego, zapewniając mu maksymalną wydajność nawet na zimnym silniku. Funkcja ta przyspiesza proces rozgrzewania katalizatora, co przynosi dodatkowe korzyści pod względem zużycia paliwa i emisji spalin.
Korzyści płynące z zastosowania napędu hybrydowego w obu nowych modelach są wielorakie, począwszy od rozruchu w trybie w 100% elektrycznym, który jest płynny, cichy i bez strat benzyny. Samochód może kontynuować jazdę w trybie całkowicie elektrycznym, w zależności od zapotrzebowania na moc i poziomu naładowania akumulatora („e-launch”). Zasilanie wyłącznie energią elektryczną może być również wykorzystywane do funkcji „e-creeping”, co jest przydatne przy serii krótkich, powtarzających się ruchów do przodu bez naciskania pedału gazu, na przykład w korku („e-queueing”). Samochód można również zaparkować w trybie w 100% elektrycznym, na pierwszym lub wstecznym biegu („e-parking”). Ponadto, hybrydowy układ napędowy został zaprojektowany tak, aby odzyskiwać energię zarówno podczas hamowania, jak i zwalniania.
Korzyści płynące z tej technologii są natychmiastowe: niższa emisja spalin i lepsza ochrona środowiska, mniejsza emisja hałasu, większy komfort i radość z jazdy, dzięki płynności automatycznej skrzyni biegów i szybkości reakcji układu napędowego, mniejsze zużycie paliwa. Dzięki tym cechom nowa technologia zastosowana w modelach 500X i Tipo, sprawia, że jest to najlepszy napęd hybrydowy 48 V w segmencie B i C stanowi „dodatkowy zastrzyk energii” w codziennym życiu, jest łatwy w obsłudze i może zaspokoić potrzeby każdego w zakresie swobody poruszania się.
500X Hybrid to idealny samochód dla młodych ludzi poszukujących niepowtarzalnego stylu, którzy na co dzień poruszają się w mieście, ale lubią też wyjeżdżać poza miasto bez żadnych ograniczeń. Przywiązują oni wagę do technologii, ale przede wszystkim do zrównoważonego rozwoju i zużycia paliwa.
500X Hybrid stanowi idealne dopełnienie gamy modelu, który od momentu wprowadzenia na rynek w 2014 roku przekroczył niedawno liczbę 750 000 sprzedanych egzemplarzy: to globalny sukces, biorąc pod uwagę, że Fiat 500X sprzedawany jest na wszystkich najważniejszych rynkach świata.
Zawsze w pierwszej dziesiątce najliczniejszego i najbardziej wymagającego segmentu, 500X nie boi się konkurencji i może się pochwalić „wskaźnikiem podboju rynku” na poziomie ponad 60% w stosunku do jego rywali. Jedyny samochód użytkowy z miękkim dachem Soft-Top, jedyny model w swoim segmencie o znaczeniu społecznym dzięki współpracy z organizacją (RED), hybrydowa wersja 500X wprowadza teraz nową 7-biegową, dwusprzęgłową, skrzynię automatyczną.
Wraz z wprowadzeniem MY 2022 odświeżono również wygląd nadwozia: na przodzie pojawiło się nowy emblemat „500″, a na tyle dynamiczny napis „FIAT”, synonim przynależności i charakteru. Te dwa elementy stylistyczne, które jeszcze bardziej unowocześniają 500X, to ukłon w stronę stylistyki i charakteru nowej, elektrycznej 500.
Gama 500X, dostępna w wersjach wyposażenia Cult, Club, Cross, (RED), Sport i specjalnej edycji Yacht Club Capri oraz w dwóch wariantach nadwozia (Hatchback i Dolcevita z miękkim dachem), obejmuje silnik 1.0 GSE T3 120 KM FWD. Wraz z nową wersją hybrydową tworzą one ofertę, która pod względem mobilności jest w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby klientów.
Tipo Hybrid to idealny samochód dla rodzin poszukujących wszechstronnego i funkcjonalnego pojazdu, który zaspokoi ich codzienne potrzeby w zakresie mobilności, również dzięki ponownemu wprowadzeniu do oferty automatycznej skrzyni biegów. Tipo to samochód, którym można dojechać wszędzie, od centrum miast po wycieczki poza miasto, praktyczny i przestronny, ale nade wszystko szanujący środowisko.
Tipo Hybrid wpisuje się zatem w tę definicję, od momentu wprowadzenia na rynek, sprzedając się w liczbie ponad miliona sztuk, czym zasłużył sobie na miano stricte’ rodzinnego samochodu. Tipo jest dostępne w pięciu wersjach wyposażenia (Tipo, City Life, City Cross, Cross i RED), w wersji nadwozia hatchback oraz w bardzo przestronnej wersji kombi. Gama silników jest nie mniej szeroka: oprócz wersji hybrydowej obejmuje również silnik benzynowy 1.0 T3 o mocy 100 KM oraz najwyższej klasy silnik diesel 1.6 o mocy 130 KM.
Modele 500X Hybrid i Tipo Hybrid są również liderami w swoich segmentach pod względem zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), które ułatwiają prowadzenie samochodu i zapobiegają potencjalnym zagrożeniom.
Do głównych elementów wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa należą:
Również dostęp bezkluczykowy „Keyless Entry/Go”, kamera cofania i bezprzewodowa ładowarka do smartfonów (dostępna tylko w Tipo) przyczyniają się do tego, że życie za kierownicą samochodu staje się jeszcze bardziej praktyczne i proste. Sama ładowarka zresztą zapewnia prawdziwy zastrzyk energii (trzykrotnie większy niż moc najlepiej sprzedających się smartfonów) i oferuje 15-watowe szybkie ładowanie.
Zamówienia na Fiata 500X Hybrid i Tipo Hybrid, które produkowane są odpowiednio w zakładach w Melfi we Włoszech i w Tofas w Turcji, już ruszyły.
Nowe, zelektryfikowane wersje popularnych modeli Fiata otrzymały atrakcyjne ceny. Crossover 500X z napędem hybrydowym w najtańszej wersji Cross z nadwoziem hatchback kosztuje 112 700 zł. Za wersję Dolcevita z otwieranym dachem również w wersji Cross trzeba zapłacić 124 500 zł. Z kolei wersja hybrydowa lubianego i popularnego w Polsce modelu Tipo City Cross w odmianie hatchback to wydatek 106 900 zł, a w wersji kombi 117 100 zł. W nadwoziu kombi dostępna jest też tańsza wersja City Life za 112 600 zł. Ponadto Tipo Cross oferowany jest w społecznie odpowiedzialnej i unikalnej wersji RED, a jej cena to 115 700 zł dla nadwozia typu hatchback i 121 400 zł w odmianie kombi.
Źródło: Fiat
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…