Dzięki szerokiej gamie typów napędów i najnowocześniejszym produktom o pozytywnym wpływie na klimat BMW Group była w stanie zaspokoić różnorodne potrzeby w zakresie mobilności swoich klientów na całym świecie. W porównaniu z ubiegłorocznym pierwszym kwartałem, który okazał się rekordowy w historii firmy, sprzedaż zmniejszyła się w nieznacznym stopniu (-6,2%). Po dobrym początku roku w miarę upływu kwartału warunki do prowadzenia działalności stawały się coraz bardzie niestabilne, czego przyczyną była przede wszystkim sytuacja geopolityczna w Europie Wschodniej oraz krótkoterminowe trudności związane z lockdownami w Chinach. Ogólnie firmie udało się jednak dobrze złagodzić niekorzystne skutki tych zdarzeń.
Jasno koncentrujemy się na rozwoju mobilności elektrycznej. W pierwszym kwartale udało nam się jeszcze przyspieszyć nasze wysokie tempo wzrostu z 2021 roku. Dzięki temu jesteśmy na dobrej drodze, aby także w 2022 roku zrealizować nasze ambitne cele dotyczące wzrostu w sektorze pojazdów w pełni elektrycznych — mówił Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klienta, marki i sprzedaż. — Popyt na nasze emocjonalne, innowacyjne produkty z szeroką gamą różnych napędów, które spełnią wymagania każdego klienta, na całym świecie pozostaje na wysokim poziomie. Z silnym portfolio produktów i dzięki wysokiej elastyczności i doskonałości operacyjnej pomimo trudnej sytuacji na świecie spodziewamy się sprzedaży za cały rok 2022 na poziomie z roku ubiegłego — kontynuuje Nota.
Już na potrzeby modeli BMW iX oraz BMW i4 koncern BMW Group znacznie rozbudował cyfryzację interfejsu klienta i tym samym stworzył warunki, aby w skuteczny i zindywidualizowany sposób wprowadzić na rynek tych dwóch liderów technologii. Zaowocowało to wyjątkowo dużą liczbą zamówień na oba pojazdy.
W swojej nowej strategii sprzedaży i marketingu firma umieszcza doświadczenie klienta w centrum swoich działań sprzedażowych jako kluczowy element decydujący o zakupie. Dlatego też w kolejnym etapie koncern planuje w konkretny sposób skupić się na zmieniających się oczekiwaniach klientów, postępującej cyfryzacji i rozwoju sprzedaży pojazdów przez Internet. — Dla Europy jako regionu sprzedaży naszą perspektywą na przyszłość jest nowy, ogólnoeuropejski model agencyjny. Koncentrujemy się przy tym na bezpośrednim kontakcie z klientem i budowaniu z nim bliskich relacji, a także na sprawnej, kompleksowej obsłudze klienta premium w formie cyfrowej i fizycznej — wyjaśnia Pieter Nota. Wraz ze swoimi partnerami handlowymi w Europie BMW Group będzie teraz dopracowywać szczegóły tego nowego modelu. — Chcemy ukształtować nasz przyszły model sprzedaży w Europie w sposób, który będzie korzystny dla wszystkich zainteresowanych: dla nas, dla naszych partnerów handlowych, a przede wszystkim dla naszych klientów — kontynuuje Nota.
Marka BMW zachwycała młodą i innowacyjną ofertą produktów także w pierwszym kwartale tego roku. Duże zainteresowanie klientów odzwierciedla ponad pół miliona sprzedanych pojazdów (519 796 egzemplarzy) na całym świecie. Szczególne wrażenie na klientach wywarło BMW serii 4 ze swoją typową dla marki radością z jazdy i sportową elegancją: sprzedaż tego modelu w pierwszych trzech miesiącach wyniosła 27 704 egzemplarze, czyli niemal dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym.
Mimo wymagających warunków BMW Group w pierwszym kwartale zdołała ponad dwukrotnie zwiększyć sprzedaż pojazdów w pełni elektrycznych w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W sumie przekazano klientom 35 289 w pełni elektrycznych BMW i MINI (+149,2%). W szczególności BMW iX oraz BMW i4, które wkrótce będą dostępne także na rynku światowym, wnoszą znaczący wkład w rozwój mobilności elektrycznej. W tym roku firma planuje ponad dwukrotne zwiększenie sprzedaży pojazdów w pełni elektrycznych względem roku ubiegłego.
BMW Group wyznacza wyższe cele już na ten rok także dla swojej oferty pojazdów BEV: już w 2022 roku firma – wraz z seriami próbnymi – będzie produkować 15 w pełni elektrycznych modeli obejmujących około 90 procent obecnych segmentów. Oprócz istniejących modeli, takich jak BMW i4, BMW iX oraz MINI Cooper SE*, obejmują one również cztery serie modeli BMW o największej sprzedaży: BMW serii 3, BMW serii 5, BMW X1* i BMW X3. W 2022 roku szczególną rolę odegrają nowe BMW serii 7 oraz BMW i7*.
Dzięki szybko rosnącej podaży i wysokiemu popytowi na nowe modele elektryczne, takie jak BMW iX i BMW i4, BMW Group spodziewa się znacznego wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych: celem firmy jest wypuszczenie na drogi do końca 2025 roku ponad dwóch milionów pojazdów elektrycznych.
Od połowy dekady Nowa Klasa bezkompromisowo ukierunkowana na napęd całkowicie elektryczny będzie miała znaczący udział w sprzedaży BMW Group.
Marka MINI już od początku lat 2030 będzie oferować wyłącznie pojazdy elektryczne. Rolls-Royce od lat 2030 również stanie się marką w pełni elektryczną. Ponadto wszystkie przyszłe nowe modele BMW Motorrad w obszarze mobilności miejskiej będą w pełni elektryczne, tak jak na przykład BMW CE 04, nowy elektryczny śmigacz do miasta.
Z 39 055 sprzedanych egzemplarzy BMW M GmbH w pierwszym kwartale 2022 roku pomimo niedoboru dostaw przewyższa wynik z analogicznego okresu poprzedniego roku (+3,1%). Popyt pozostaje na wysokim poziomie. Niesłabnącą popularnością cieszą się zwłaszcza wprowadzone na rynek w ubiegłym roku nowe wyczynowe modele M3 i M4. Oprócz udanej globalnej premiery produkowanego w Meksyku modelu M240i Coupé*, spółka BMW M GmbH w marcu zrobiła kolejny istotny krok w swojej 50‑letniej historii, wprowadzając na rynek pierwszy w pełni elektryczny i wysoce emocjonalny model pochodny BMW M Performance – i4 M50 Gran Coupé*. Rok 2022 jest szczególny dla marki M, która 24 maja obchodzi 50. rocznicę powstania.
W pierwszym kwartale marka MINI dostarczyła klientom 75 487 pojazdów, czyli nieco więcej (+1,1%) niż w tym samym, udanym okresie roku ubiegłego. W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku do klientów na całym świecie trafiło 8925 całkowicie elektrycznych modeli Cooper SE*. Marka MINI już w pełni angażuje się w działania na rzecz całkowicie elektrycznej przyszłości. Obecnie testy zimowe przechodzi kolejna generacja modelu 3-drzwiowego MINI. Nowa rodzina MINI oferuje przy tym najwyższe zadowolenie klienta dzięki wrażeniu jazdy gokartem elektrycznym w połączeniu z cyfrowymi punktami kontaktowymi oraz jasnym ukierunkowaniem na zrównoważony rozwój z minimalnym śladem ekologicznym.
Rolls-Royce Motor Cars w ciągu pierwszych trzech miesięcy dostarczył 1624 pojazdy (+17,7%), co jest najlepszym wynikiem sprzedażowym w pierwszym kwartale w 117-letniej historii marki. Popyt na wszystkie modele był wysoki, a zamówienia klientów sięgają dziś już do początku 2023 roku. Firma zapowiedziała niedawno swój pierwszy całkowicie elektryczny samochód, Rolls-Royce Spectre, który zadebiutuje na rynku w czwartym kwartale 2023 roku. Rolls-Royce Motor Cars zapowiada, że do 2030 r. wszystkie produkty marki będą w pełni elektryczne.
Z liczbą 47 403 egzemplarzy BMW Motorrad udało się zwiększyć sprzedaż w pierwszym kwartale o 11,3% i tym samym osiągnąć najlepszy wynik za ten okres w swojej historii. Taki wynik potwierdza udaną strategię rozwoju BMW Motorrad. Zarówno przekonująca swoją różnorodnością oferta modeli, jak i wprowadzanie na rynek różnych nowych produktów po raz kolejny stanowią gwarancję sukcesu BMW Motorrad.
W ścisłej współpracy ze swoimi chińskimi partnerami BMW Group pomimo wymagających warunków sprzedała w Chinach w pierwszym kwartale łącznie 208 507 pojazdów (-9,2%). Pozytywnie rozwijała się sprzedaż pojazdów w pełni elektrycznych, która wzrosła o 207,9 procent. Oprócz BMW iX oraz i4 przyczynił się do tego również model iX3*.
W USA dostawy marek BMW i MINI wzrosły o 3,7% i osiągnęły poziom 80 590 egzemplarzy. Tym samym firmie udało się utrzymać dynamikę sprzedaży w USA z poprzedniego roku.
W Europie łączna sprzedaż BMW i MINI wyniosła 220 076 sztuk (-7,8%). Rynek niemiecki wnosi wyjątkowo duży wkład w realizację elektrycznej ofensywy BMW Group. W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano tu bowiem 8410 w pełni elektrycznych pojazdów. W pierwszym kwartale na rodzimym rynku BMW Group w sumie zarejestrowano 61 552 pojazdy.
I kwartał 2022 r. | Porównanie z rokiem ubiegłym w % | |
Samochody BMW Group | 596 907 | -6,2 |
BMW | 519 796 | -7,3 |
– BMW M GmbH | 39 055 | +3,1 |
MINI | 75 487 | +1,1 |
Pojazdy elektryczne BMW Group | 35 289 | +149,2 |
Rolls-Royce | 1 624 | +17,7 |
BMW Motorrad | 47 403 | +11,3 |
I kwartał 2022 r. | Porównanie z rokiem ubiegłym w % | |
Europa | 220 076 | -7,8 |
– Niemcy* | 61 552 | -9,4 |
Azja | 264 235 | -7,9 |
– Chiny | 208 507 | -9,2 |
Ameryka | 98 718 | +2,9 |
– USA | 80 590 | +3,7 |
* Wstępne dane dotyczące rejestracji pojazdów
Źródło: BMW
W 2025 r. wiele linii modelowych Mercedes-Benz kończy 30 lat – a ten wiek uprawnia…
Spojrzenie wstecz na rekordową karierę pod sztandarem trójramiennej gwiazdy: Lewis Hamilton jest najbardziej utytułowanym kierowcą…
Zespół Dacia Sandriders startuje po raz pierwszy w Rajdzie Dakar, by zmierzyć się z jednym…
Toyota i wydobywczy gigant BHP rozpoczęły testy elektrycznego Hiluxa. Przez 12 miesięcy samochód będzie sprawdzany…
Mercedes-Benz Classic zamierza świętować liczne rocznice cenionych modeli samochodów, a także jubileusze firmowych uroczystości i…
Najnowszy ranking niezależnej organizacji Consumer Reports potwierdza reputację Toyoty jako producenta bezawaryjnych i trwałych samochodów.…