Produkcja Astry nowej generacji w Rüsselsheim rozpoczęła się od wersji pięciodrzwiowej, ale klienci mogą już także zamawiać nowego Opla Astrę Sports Tourer. Nowe kombi w klasie kompaktowej wyróżnia się śmiałą i przejrzystą stylistyką, innowacyjną technologią oraz w pełni cyfrowym, intuicyjnym w obsłudze kokpitem Pure Panel.
Cennik zaprojektowanego od nowa Opla Astry Sports Tourer też jest atrakcyjny i zaczyna się od 96 900 zł (wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznymi z VAT w Polsce). Standardowe wyposażenie każdej wersji obejmuje liczne i najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę, takie jak system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją hamowania awaryjnego, wykrywanie pieszych, ostrzeżenie przed niekontrolowanym opuszczeniem pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia kierowcy, a także tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości. Jako opcję można zamówić wyświetlacz projekcyjny, dzięki któremu kierowca rzadziej musi odrywać wzrok od drogi. Samochód ma także obszerny bagażnik o pojemności do 1634 litrów (przy złożonych tylnych siedzeniach). Wersję podstawową napędza dynamiczny trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (81 kW/110 KM) zestawiony z sześciobiegową przekładnią manualną.
Nowa Astra Sports Tourer jest kontynuacją konsekwentnej elektrycznej ofensywy Opla. Nowość rynkowa jest również pierwszym zelektryfikowanym kombi tej marki – samochód można już zamawiać także w mocnej i bardzo oszczędnej wersji z napędem hybrydowym plug-in. Ceny takiej Astry Sports Tourer rozpoczynają się od 164 900 zł – wersja Elegance. Układ hybrydowy zapewnia łączną moc 133 kW/180 KM i aż 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala na sportową, ale odpowiedzialną jazdę. Nowy Opel Astra Sports Tourer jako hybryda plug‑in może przejechać w trybie wyłącznie elektrycznym, czyli bez uruchamiania silnika spalinowego, do 60 kilometrów (wg WLTP2).
„Nowy Opel Astra Sports Tourer mocno zaznacza naszą obecność w segmencie kompaktowych kombi. Samochód jest wyposażony w innowacyjne, cyfrowe technologie, takie jak kokpit Pure Panel. Podobne rozwiązania są dostępne tylko w pojazdach wyższych klas. Oferujemy też typowe dla Opla rozwiązania wnętrza z mnóstwem miejsca dla pasażerów i bagażu. Od samego początku sprzedaży Sports Tourer jest dostępny także jako hybryda plug‑in, a już niebawem pojawi się wersja w pełni elektryczna. W dodatku Astra Sports Tourer wygląda po prostu fantastycznie” – mówi dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz.
Podobnie jak w przypadku pięciodrzwiowej Astry‑e, w pełni elektryczna wersja nowego Opla Astry Sports Tourer uzupełni gamę kompaktowego bestsellera w 2023 r. Szczegóły zostaną podane w późniejszym terminie.
Piękna i praktyczna: wzbudzająca emocje stylistyka w połączeniu z codzienną funkcjonalnością
Nowy Opel Astra Sports Tourer, podobnie jak pięciodrzwiowy hatchback, wyróżnia się dopracowanym, śmiałym i przejrzystym wzornictwem. To pierwszy Opel kombi z nowym obliczem marki Opel Vizor, pod którym kryją się czołowe w swojej klasie rozwiązania techniczne, takie jak najnowsza wersja adaptacyjnych i nieoślepiających reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED®. System oświetlenia złożony z łącznie 168 segmentów LED pochodzi bezpośrednio z flagowych Opli Insignia i Grandland. Nowa Astra jest również pierwszym kombi oferowanym z eleganckim dwukolorowym nadwoziem. Pod smukłą sylwetką, której tył podkreśla charakterystyczne pionowe trzecie światło hamowania, jest mnóstwo miejsca na codzienne potrzeby.
Nowy Opel Astra zaprojektowany przez kobiety
Praktyczna nowa Astra Sports Tourer, której wymiary zewnętrzne to 4642 x 1860 x 1480 mm (dł. x szer. x wys.) przy progu bagażnika znajdującym się na wysokości około 600 mm, wzmacnia reputację Opla jako lidera w segmencie samochodów kombi i jest kolejnym przykładem wysokich kompetencji marki w zakresie efektywnego projektowania takich modeli. Za sprawą wyjątkowo krótkiego przedniego zwisu samochód jest o 60 mm krótszy od poprzedniej generacji, ale ma znacznie wydłużony rozstaw osi, wynoszący 2732 mm (+70 mm). Wymiar ten jest zwiększony o 57 mm w porównaniu z nową Astrą hatchback.
Nowy Opel Astra Sports Tourer – perfekcyjna stylistyka do najmniejszego detalu
W wersji spalinowej złożenie tylnych siedzeń powiększa bagażnik do 1634 litrów pojemności. Jednym z praktycznych detali jest podłoga Intelli-Space, którą można ustawić na dwóch poziomach lub nawet pod kątem 45 stopni. Dla jeszcze większej wygody roletę osłaniającą zawartość bagażnika można schować niezależnie od tego, czy ruchoma podłoga jest zamontowana wyżej czy niżej. Nowa Astra Sports Tourer z podłogą Intelli-Space ułatwia życie także w przypadku przebicia opony. Zestaw naprawczy i apteczkę pierwszej pomocy umieszczono w pomysłowych schowkach dostępnych zarówno z bagażnika, jak i z tylnego siedzenia. Można więc po nie sięgnąć bez wypakowywania wszystkiego z samochodu. Do bagażnika łatwo włożyć nie tylko zwykły bagaż i sprzęt rekreacyjny, ale także na przykład kontener do przewozu psa. W Astrze z hybrydowym zespołem napędowym i funkcją plug‑in akumulatory litowo-jonowe są zamontowane pod podłogą, dzięki czemu pojemność bagażnika wciąż jest imponująca i wynosi do 1553 litrów.
Przeskok w czasie we wnętrzu: w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel
We wnętrzu nowego Opla Astry Sports Tourer również zaszła skokowa zmiana. W pełni cyfrowy Pure Panel, z interfejsem HMI (człowiek-maszyna), jest minimalistyczny i intuicyjny. Poszczególnymi funkcjami steruje się poprzez mocno panoramiczny ekran dotykowy, zupełnie jak w smartfonie. Nieliczne fizyczne przełączniki służą do regulacji ważnych ustawień, w tym klimatyzacji. Wyeliminowano także zbędne kable, gdyż już od wersji podstawowej nowej Astry Sports Tourer najnowsze systemy multimediów i łączności umożliwiają bezprzewodowe podłączenie kompatybilnych smartfonów przez Apple CarPlay i Android Auto.
Znakomity komfort siedzenia to już firmowy znak Opla. Opracowane wewnętrznie przednie fotele nowej Astry Sports Tourer mają atest AGR – niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V.). Maksymalnie ergonomiczne fotele to najlepsza konstrukcja w klasie pojazdów kompaktowych. W zależności od wersji wyposażenia oferują szeroką gamę opcjonalnych regulacji – od elektropneumatycznie ustawianego podparcia lędźwiowego po regulowane boczne segmenty. Wraz z tapicerką ze skóry nappa kierowca i pasażer z przodu otrzymują także funkcje wentylacji i masażu. Przednie fotele oraz miejsca skrajne na tylnej kanapie są wtedy podgrzewane.
Źródło: Opel