Zelektryfikowana moc, legendarne zdolności 4×4 i zniewalające osiągi przyciągną uwagę podczas tegorocznego Easter Jeep® Safari, kultowej off-roadowej imprezy Jeepa „w domu z dala od domu”. Marka Jeep i zespół Jeep Performance Parts by Mopar (JPP) zaprezentują niezwykłą flotę spersonalizowanych modeli 4×4 i samochodów koncepcyjnych 4xe, które pokonają kultowy szlak otoczony czerwonymi skałami w Moab, w stanie Utah.
Tysiące entuzjastów jazdy w terenie i wiernych fanów marki Jeep z całego świata przyjadą do Moab w dniach 9-17 kwietnia, aby wziąć udział w tygodniowej, corocznej imprezie organizowanej na wymagających szlakach dla prawdziwych entuzjastów jazdy terenowej.
„Easter Jeep Safari to doskonała okazja dla marki Jeep, aby poszerzyć zakres rozwoju napędu na cztery koła, pozostając przy tym w kontakcie z naszymi klientami” – powiedział Jim Morrison, starszy wiceprezes i dyrektor marki Jeep w Ameryce Północnej. „Moab to swoisty rytuał przejścia i poligon doświadczalny dla licznych właścicieli Jeepów. Posiadanie Jeepa jest odzwierciedleniem wyjątkowego stylu życia, o który właśnie chodzi w marce Jeep. Nieważne, czy jest to koncept Jeepa, czy najnowszy model seryjnej produkcji, nasi klienci mają okazję podczas tej imprezy poznać z bliska wszystkie nasze pasjonujące projekty. Od pełnego terenowych możliwości elektrycznego BEV-a po solidne i potężne samochody terenowe – każdy samochód koncepcyjny jest prawdziwym wyrazem tego, czego oczekują nasi klienci i daje przedsmak tego, dokąd może zmierzać przyszłość marki Jeep i jazdy off-road”.
Podczas tegorocznej imprezy będzie można podziwiać 10 niezwykłych samochodów marki Jeep i modeli koncepcyjnych JPP wyposażonych jest w szereg zaawansowanych układów napędowych. Wyróżniającą się gamę dopełnia triumfalny powrót Jeepa Wranglera Magneto, pierwszego koncepcyjnego elektrycznego modelu BEV marki Jeep. Jeszcze mocniejszy i jeszcze bardziej wydajny Jeep Wrangler Magneto 2.0 oraz cztery dodatkowe samochody koncepcyjne Jeep 4xe świadczą o zaangażowaniu marki Jeep w wizję polegającą na osiągnięciu „Wolności Bez Emisji”. Ponadto, każdy z modeli koncepcyjnych jest wyposażony w najnowsze produkowane seryjnie i prototypowe specjalne części Jeep Performance Parts oferowane przez Mopar, opracowane z myślą o rygorystycznych specyfikacjach i legendarnych możliwościach napędu 4×4.
„Współpracując z marką Jeep, nie ma lepszego miejsca niż coroczne Easter Jeep® Safari, aby zaprezentować prawdziwym entuzjastom off-roadu nasze najnowsze produkcje i spersonalizowane innowacyjne rozwiązania” – powiedział Mark Bosanac, wiceprezes serwisu, części zamiennych i obsługi klienta marki Mopar w Ameryce Północnej. „W przeciwieństwie do innych produktów posprzedażnych, nasze testowane fabrycznie części Jeep Performance Parts zostały specjalnie zaprojektowane i opracowane, aby stawić czoła najtrudniejszym trasom off-roadowym na świecie”.
Flota samochodów koncepcyjnych prezentowanych podczas Easter Jeep® Safari 2022 obejmuje:
Samochód koncepcyjny Jeep Wrangler Magneto 2.0
W ubiegłym roku, samochód koncepcyjny Jeep Wrangler Magneto udowodnił, że elektryczny napęd będzie wierny dziedzictwu Wranglera, jeśli chodzi o możliwości jazdy szosowej i terenowej. Model będący dowodem zaangażowania marki Jeep w dążenie do osiągnięcia „Wolności Bez Emisji”.
Jeep Wrangler Magneto 2.0 został odpowiednio podrasowany, tworząc model idealny do każdych warunków terenowych, który dotrze daleko, poza utarte szlaki.
Podstawowe elementy układu napędowego Magneto 2.0 obejmują:
- Customowy silnik elektryczny o strumieniu osiowym pracujący z prędkością do 5.250 obr./min.
- Sześciostopniową manualną skrzynię biegów zapewniającą pełną kontrolę nad układem napędowym
- Cztery pakiety akumulatorów litowo-jonowych, umieszczone w podwoziu w celu zrównoważenia masy, o łącznej pojemności 70 kW/h, ładowane prądem o napięciu 800 V.
- Falownik wykorzystywany w samochodach wyścigowych, który przekształca prąd stały na prąd przemienny na potrzeby zaawansowanego technologicznie silnika.
To naprawdę świetny punkt wyjścia, ale zespół Magneto 2.0 postawił sobie za cel jazdę, podczas której należy „zapiąć pasy i trzymać się mocno obiema rękami”. Szczytowe natężenie prądu w układzie napędowym zwiększono ponad dwukrotnie do 600 amperów. Dzięki temu Magneto 2.0 może błyskawicznie dostarczyć na koła nawet 850 funtów na stopę (lb/ft) momentu obrotowego – czyli ponad trzykrotnie więcej niż w przypadku modelu koncepcyjnego zaprezentowanego w ubiegłym roku – oraz 625 KM mocy, aby sprostać wyzwaniom związanym z pełzaniem po skałach i innych przeszkodach.
Nowa kalibracja napędu elektrycznego utrzymuje szczytowe natężenie prądu nawet przez 10 sekund, tworząc swoisty efekt „elektronicznego” podtlenku azotu, umożliwiając Magneto 2.0 przyspieszenie od 0-60 mph (0-100 km/h) w zaledwie 2 sekundy.
Przełożenie pierwszego biegu manualnej skrzyni biegów zmieniono z 5,13 na 3,36. W połączeniu ze skrzynką rozdzielczą Rock-Trac Jeepa Wranglera Rubicona, Magneto 2.0 jest idealny do pełzania po skałach, ponieważ moment obrotowy jest natychmiast dostarczany „on-demand”. Dostępna dla kierowcy funkcja maksymalnej regeneracji, dodana do układu napędowego, zapewnia prawdziwe wrażenia z jazdy „z jednym pedałem”. Przeniesienie całego momentu obrotowego na podłoże wymagało aktualizacji niektórych elementów.
Począwszy od zwiększenia o 12 cali rozstawu osi dwudrzwiowego Wranglera, co zapewniło nieco więcej miejsca na podzespoły układu napędowego i upodobniło proporcje Magneto 2.0 do Wranglera „LJ” Unlimited z lat 2004-06. Kolejnym zmienionym elementem jest trzycalowy lift zawieszenia i 40-calowe opony terenowe osadzone na 20-calowych kołach.
Mocne, przystosowane do jazdy terenowej podwozie posiada przednią oś Dynatrac Pro-Rock 60 i masywną tylną oś Pro-Rock Dynatrac 80 o przełożeniu 5.38 z blokadami na obu osiach, niestandardowy wał napędowy i terenowe zawieszenie.
Customowe, lekkie zderzaki zastępują fabrycznie montowane zderzaki przednie i tylne. Wykonane z włókna węglowego błotniki zakrywają szerokie opony z przodu i z tyłu, nie zwiększając przy tym masy pojazdu. Powyższe elementy poprawiają wartości kątów natarcia i zejścia Magneto 2.0 podczas jazdy na szlaku.
Niebieski lakier Surf Blue, spersonalizowany słupek B z włókna węglowego, customowa osłona przeciwsłoneczna bikini top i pokrywa silnika z włókna węglowego nadają Magneto 2.0 masywny i potężny wygląd. Na spersonalizowanej pokrywie silnika znajduje się przezroczysta, niebieska szybka, poprzez którą można podziwiać znajdujący się pod nią silnik.
Samochód koncepcyjny Jeep Grand Cherokee Trailhawk PHEV
Wiosną bieżącego roku, marka Jeep wprowadzi na rynek pierwszego w historii zelektryfikowanego Jeepa Grand Cherokee 4xe, oferującego równowartość 56 MPGe i 25 mil w pełni elektrycznego zasięgu. Easter Jeep® Safari umożliwia marce Jeep i zespołowi projektowemu Jeepa przeniesienie produkcji modeli, takich jak Grand Cherokee 4xe, na wyższy poziom.
Wyjątkowe osiągi i niezwykła pewność siebie są natychmiast dostrzegalne w tym samochodzie koncepcyjnym inspirowanym jazdą terenową. Koncept Jeep Grand Cherokee 4xe Trailhawk łączy legendarne możliwości terenowe Jeepa z zelektryfikowaną wolnością, zapewniając najwyższą wydajność paliwową i zasięg jazdy.
Nowy Trailhawk 4xe, najwszechstronniejszy i najbardziej ekologiczny Grand Cherokee z napędem 4×4 w historii, pokonał już Rubicon Trail w trybie w pełni elektrycznym, a teraz jest gotowy stawić czoła wyzwaniom, jakie oferują wymagające trasy Moab. Jest wyposażony w nowy, wyjątkowy w tej klasie rozłączany stabilizator poprzeczny zapewniający lepszą artykulację zawieszenia i przyczepność podczas pełzania po skałach i jazdy w trudnym terenie.
Podobnie jak w nowym seryjnym Grand Cherokee 4xe, również w modelu koncepcyjnym Grand Cherokee Trailhawk PHEV układ napędowy łączy dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów o napięciu 400 woltów z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 litra z turbodoładowaniem i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite, zapewniającą maksymalną wydajność i zdolności terenowe. Jest on również wyposażony w najlepsze w swojej klasie zawieszenie pneumatyczne Jeep Quadra-Lift, które optymalizuje właściwości jezdne, a ekskluzywny w swojej klasie rozłączany stabilizator poprzeczny zapewnia lepszą artykulację zawieszenia i przyczepność na skałach i w trudnym terenie.
Inspiracją dla designu konceptu Grand Cherokee 4xe Trailhawk jest niezwykła pasja właścicieli SUV-ów i pickupów Jeepa, którzy mają odwagę zejść z utartych ścieżek i odkrywać miejsca nieoczywiste, do których nie wiodą znane szlaki.
Samochód koncepcyjny wyróżnia się spersonalizowanym nadwoziem w niebieskim kolorze Industrial Blue, emblematem 4xe Lagoon Blue na hakach holowniczych oraz matową, odblaskową czarno-niebieską naklejką na pokrywie silnika Trailhawk. Śmiały i żądny przygód wygląd samochodu podkreślają: customowy bagażnik dachowy ze zintegrowanymi pasami mocującymi, czarny dach Rhino Liner, spersonalizowane oprawki świateł przeciwmgielnych z lampami przeciwmgielnymi LED quad oraz spersonalizowane stylowe boczne winylowe naklejki chroniące przed wszelkimi uszkodzeniami jak np. odpryski od kamieni. Progi boczne Mopar zapewniają dodatkową ochronę przed mniej pobłażliwymi elementami natury.
Wewnątrz, fotele pokryte tapicerką skórzaną w kolorze siodła ze wstawkami z wzorem w pepitkę. Fotele zdobi również charakterystyczny emblemat 4xe Trailhawk oraz przeszycia w niebieskim kolorze Surf Blue.
Ponadto, ten terenowy koncept jest wyposażony w spersonalizowane, 20-calowe, matowe felgi w szarym metalicznym kolorze Neutral Gray i 33-calowe opony BFG typu mud-terrain. Wycięte nadkola z customowymi poszerzeniami błotników doskonale uzupełniają potężny zestaw kół i opon.
Samochód koncepcyjny Jeep ’41
„Since 1941.” Wyraźnie wyeksponowany honorowy emblemat umieszczony na samochodach marki Jeep jest symbolem dumy, będący wyrazem uznania dla wieloletniego dziedzictwa militarnego marki Jeep oraz legendarnej pozycji lidera w dziedzinie napędu 4×4 od ponad 80 lat.
Podczas Easter Jeep Safari marka Jeep składa hołd pojazdom Jeepa z przeszłości. W tym roku w centrum uwagi znajduje się model Wrangler Willys.
Za każdym samochodem marki Jeep stoi niepowtarzalna historia, której korzenie sięgają oryginalnego Willysa MB – niezawodnego pojazdu z napędem 4×4 zamówionego przez amerykańską armię. Willys MB to kultowa terenówka wykorzystywana do różnych działań, która docierała do najtrudniejszych miejsc i wywarła znaczący wpływ na produkowane później samochody z napędem 4×4.
Samochód koncepcyjny Willys w stylu retro, który pojawi się w tym roku na Easter Jeep® Safari, łączy w sobie wojskowy charakter i determinację z technologią samochodów elektrycznych oferowaną we Wranglerze 4xe. Zastosowany w koncepcie hybrydowy układ napędowy 4xe typu plug-in oferuje równowartość 49 MPGe i 21 mil w pełni elektrycznego, bezemisyjnego zasięgu, co czyni go najwszechstronniejszym i najbardziej zaawansowanym technicznie oraz przyjaznym dla środowiska Wranglerem w historii.
Zaawansowany układ napędowy Wranglera 4xe zapewnia wyjątkowe wrażenia zarówno na drodze, jak i w terenie, dzięki połączeniu dwóch silników elektrycznych, pakietu akumulatorów wysokiego napięcia, zaawansowanego technologicznie 2,0-litrowego silnika I-4 z turbodoładowaniem oraz wytrzymałej ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów TorqueFlite.
Nadwozie tego konceptu, łącznie z poszerzeniami nadkoli i oprawami lusterek, jest utrzymane w kolorze oliwkowej, matowej zieleni D.R.A.B. ’41, ze stalowymi malowanymi proszkowo na czarno zderzakami, wyciągarką Warn i orurowaniem zderzaka z gamy części specjalnych Jeep Performance Parts by Mopar (JPP). Ozdobne listwy w stylu retro podkreślają brązowy miękki dach, a połówkowe drzwi z gamy JPP dostarczają lepsze wrażenia z jazdy pod otwartym niebem i wpuszczają więcej światła do samochodu. Customowy pakiet naklejek przygotowany przez Jeep Graphic Studio oraz haki holownicze w kolorze elementów wykończenia stanowią idealną oprawę dla „pięciogwiazdkowego generała”.
We wnętrzu samochodu koncepcyjnego ’41 znajduje się dźwignia zmiany biegów w stylu retro ze spersonalizowaną nakładką zaprojektowaną przez Jeep Graphic Studio, a także fotele pokryte płócienną tapicerką z elementami ozdobnymi z cyfrowym motywem moro i przeszyciami Serafil 1043. Wytrzymałość podkreśla podłoga o grubej fakturze wyłożona materiałem Rhino w kolorze matowej zieleni D.R.A.B. ’41. Wstawki na desce rozdzielczej konceptu są również polakierowane zielonym matowym kolorem D.R.A.B. ’41, a na zestawie wskaźników spersonalizowana grafika Willysa w stylu retro.
Samochód koncepcyjny ’41 to model przystosowany do jazdy terenowej z dwucalowym liftem zawieszenia JPP, wyposażony w 35-calowe opony terenowe osadzone na 17-calowych felgach Fifteen52 polakierowanych w kolorze matowej zieleni D.R.A.B. ’41.
Samochód koncepcyjny Jeep Rubicon 20th Anniversary
Kultowe destynacje wypraw off-roadowych, takie jak legendarny Rubicon Trail w północnej Kalifornii i otoczone czerwonymi skałami wymagające szlaki w Moab w stanie Utah, to miejsca, w których rodzą się legendy SUV-ów pokonujących trudne przeszkody i stromizny. Dwadzieścia lat temu marka Jeep wprowadziła na rynek najzdolniejszy model seryjnej produkcji ówczesnych czasów – Wranglera Rubicon.
Zbudowany na bazie nowego, dwudrzwiowego Wranglera MY 2003 i nazwany od legendarnej, off-roadowej trasy, Wrangler Rubicon szturmem zdobył branżę w 2002 roku. Kultowy model Rubicon, zainspirowany marzeniami pasjonatów, którzy o nim śnili i często próbowali sami go zbudować, teraz mógł zostać zamówiony prosto z fabryki i to z gwarancją. Wyposażony był w opcje niespotykane w tamtych czasach i niedostępne w żadnym innym SUV-ie Jeepa, takie jak osie Dana 44, blokady przedniej i tylnej osi, rozłączany stabilizator poprzeczny, progi ochronne, ponadwymiarowe, 31-calowe opony terenowe i poszerzenia błotników, które pozwalały przenieść off-road na wyższy poziom.
Jeep Wrangler Rubicon nadal stanowi „dowód słuszności koncepcji” marki Jeep. Dzięki doświadczeniom zdobytym w takich mekkach off-roadu, jak Moab oraz opiniom entuzjastów i wiernych fanów, marka i cała gama Jeep prą ciągle naprzód.
Koncepcyjny model Rubicon 20th Anniversary, oparty na najszybszym i najmocniejszym Wranglerze – Jeepie Wranglerze Rubicon 392 – jest kontynuacją „dzieła” stworzonego dwie dekady temu i wyznacza standardy osiągów i możliwości dzięki 6,4-litrowemu silnikowi V-8, spersonalizowanemu nadwoziu i zachwycającemu wnętrzu.
Zmodyfikowany czterodrzwiowy Wrangler Rubicon 392 ma aktywny układ wydechowy z dwoma trybami pracy (ciszej/ głośniej), wloty chłodzące na środku maski silnika, specjalne, niepełne drzwi oraz dach Sky One-touch ze zdejmowanymi panelami bocznymi, które zapewniają maksymalną wolność podczas jazdy „open-air”.
Pokryte folią do oklejania nadwozie w matowym kolorze Granite Crystal ozdobione jest złotymi zaczepami i znaczkami, naklejką na maskę z okazji 20-lecia modelu Rubicon, naklejką na błotniki z flagą Ameryki i sprężarką powietrza Mopar na klapie bagażnika.
Aby zapewnić jeszcze większe możliwości, o 2 cale podniesiono zawieszenie JPP, zamontowano 17-calowe obręcze kół Mopar z pierścieniem beadlock i 37-calowe opony do jazdy w terenie, stalowe zderzaki z wyciągarką Warn oraz stalowe płyty ochronne podwozia w celu ułatwienia poruszania się po najtrudniejszych terenach off-rodowych.
Samochód koncepcyjny Jeep Bob Concept
Zaprojektowany, aby zatrzeć granice między dwoma potężnymi samochodami terenowymi, Jeepem Wranglerem i Gladiatorem, samochód koncepcyjny Jeep Bob jest żartobliwym nawiązaniem do popularnego trendu skracania długich zwisów skrzyni ładunkowej pickupa (tzw. „bobbing”), aby uczynić go lepszym terenowcem.
W opartym na Jeepie Gladiatorze Rubicon pickupie, najbardziej zauważalną cechą nie jest to, z czego się składa ale raczej to, czego jej brakuje. Wszystkie cztery drzwi i słupki B zostały usunięte, aby zapewnić maksymalną swobodę podczas jazdy „open-air”. Dodatkowo, spersonalizowany twardy dach jest perforowany, a na jego wierzchu rozciągnięto brezent, aby zapewnić schronienie przed żywiołami, jednocześnie przepuszczając naturalne światło.
Skrzynia Gladiatora została skrócona o całą stopę długości. Spersonalizowane, stalowe zderzaki z przodu i z tyłu poprawiają kąty natarcia i zejścia samochodu i skonstruowane są tak, aby wytrzymać surowość terenowej jazdy, zachowując jednocześnie stylowy i wyrafinowany wygląd. Zainspirowane światem off-roadu, poszerzane błotniki zapewniają miejsce dla większych kół.
Jeszcze większe możliwości terenowe są zapewnione przez 3-calowy lift ze specjalnymi elementami zawieszenia terenowego, osie Dynatrac Pro-Rock 60, które są wspomagane przez zestaw amortyzatorów King Coils i Bypass, oraz masywne 40-calowe opony zamontowane na 20-calowych obręczach kół z pierścieniem beadlock, co w połączeniu zapewnia najwyższą pewność jazdy na czterech kołach.
Wielowarstwowe malowanie nadwozia łączy połysk i matowe wykończenia, co nadaje mu klasy i tekstury. Wewnątrz, jasna podłoga i pokryte specjalną, spersonalizowaną tapicerką fotele nadają całości przyjemny i sportowy charakter. Pokrywa silnika z wlotami powietrza z włókna węglowego nadaje mu wyczynowego wyglądu i zapewnia lepszy przepływ powietrza do silnika.
Samochód koncepcyjny Bob jest napędzany przez wielokrotnie nagradzany, turbodoładowany silnik V-6 Eco-Diesel o pojemności 3,0 litrów. Aby poradzić sobie z większymi wartościami momentu obrotowego, silnik EcoDiesel V-6 zestawiono z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite 8HP75, skalibrowaną do zmiany biegów przy niskich obrotach i łatwego pokonywania trudnego terenu. Jest ona również wyposażona we wlot zimnego powietrza Mopar, aby jeszcze bardziej zwiększyć moment obrotowy i poprawić zużycie paliwa.
Samochód koncepcyjny Jeep D-Coder Concept by JPP
Czarny, błyszczący Jeep Gladiator D-Coder jest wyposażony w ponad 35 akcesoriów JPP i Mopar, z których każde pomalowane jest w kontrastowym czerwonym kolorze Maraschino i oznaczone kodami QR (Quick Response), co sprawia, że ten wyczynowy samochód terenowy staje się „żywym” katalogiem fabrycznie przetestowanych, posiadających gwarancję producenta produktów dostępnych do nabycia przez klientów.
Każdy możliwy do zeskanowania kod QR zawiera łącze przekierowujące na stronę Mopar eStore, na której można znaleźć numery części, specyfikacje i informacje o cenach. Kody QR umieszczone na skrzyni załadunkowej i masce silnika odsyłają do aktualnego katalogu JPP.
Z przodu koncepcyjnego Gladiatora D-Coder znajduje się trzyczęściowy zderzak modułowy Rubicon, który jest wyposażony w pojedynczy rurowy grill i osłonę wciągarki z parą 7-calowych świateł terenowych TYRI LED, umieszczonych tuż nad wciągarką Rubicon Warn.
2-calowy lift zawieszenia JPP z amortyzatorami FOX zapewnia dużo miejsca dla pięcioramiennych obręczy kół JPP 17 na 8,5 cala z pierścieniem beadlock obutych w 37-calowe opony BFGoodrich KM3.
Po stronie pasażera z przodu, snorkel JPP zabezpiecza przed wodą 3,6-litrowy silnik Pentastar podczas brodzenia po głębokiej wodzie, jednocześnie bezpiecznie wpuszczając powietrze do układu wlotu zimnego powietrza Mopar pod maską. Dopełnieniem zmodernizowanego napędu jest podwójny układ wydechowy Mopar cat-back o swobodnym przepływie spalin.
Przednia szyba JPP Gorilla Glass jest nawet trzykrotnie bardziej wytrzymała niż szyba standardowa. Para 5-calowych reflektorów LED TYRI natomiast jest bezpiecznie zamontowana za pomocą wsporników mocujących JPP na słupkach A po obu stronach maski silnika.
Wykonane z grubej stali progi boczne JPP zapewniają ochronę dolnej części nadwozia i znajdują się tuż pod drzwiami rurowymi JPP, wyposażonymi po obu stronach w lusterka JPP. Dodatkowe progi zabezpieczają skrzynię ładunkową za tylnymi kołami, którą wyposażono w wymienną nylonową osłonę
Uchwyty Mopar ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z podwyższonej kabiny pasażerskiej, a siatkowa osłona przeciwsłoneczna Mopar zapewnia lepsze wrażenia podczas jazdy „open-air”.
Wyraźny kontrastujący motyw czerwieni Maraschino odnajduje swoją kontynuację wewnątrz kabiny koncepcyjnego Gladiatora D-Coder, a skóra Katzkin pokrywa oba rzędy siedzeń. Umieszczony na każdym siedzeniu kod QR odsyła bezpośrednio do strony internetowej Katzkin, gdzie można uzyskać szczegółowe informacje na temat indywidualnie dobieranych opcji skóry, w tym kolorów, przeszyć i akcentów, a także aktualne informacje o cenach.
Dopełnienie wnętrza stanowią akcesoria Mopar, w tym cztery nakładki ochronne na progi drzwiowe, nakładki na pedały ze stali nierdzewnej oraz dywaniki podłogowe na każdą pogodę.
Wewnątrz skrzyni ładunkowej, która zabezpieczona jest lakierowaną, teksturowaną powłoką, w zestawie z prowadnicami znajduje się niskoprofilowy kosz bagażowy THULE, zapewniający dodatkowe miejsce do przechowywania.
Samochód koncepcyjny Jeep Birdcage Concept by JPP
Zaprojektowany jako ekstremalna „maszyna” 4×4 z otwartym dachem, koncepcyjny Jeep Wrangler 4xe Birdcage, prezentuje szereg innowacyjnych, specjalnych akcesoriów od JPP i Mopar, udowadniając jednocześnie swoje najlepsze w branży możliwości oraz prezentując ekskluzywny w tej klasie hybrydowy układ napędowy Plug-in 4xe.
Jeżdżąc na pierwszym w branży 2-calowym lifcie zawieszenia JPP z amortyzatorami FOX, zaprojektowanym i stuningowanym specjalnie dla elektrycznego Wranglera 4xe z napędem hybrydowym Plug-in, ten dynamiczny terenowiec wyróżnia się metalicznym kolorem Granite Crystal i różnymi charakterystycznymi dla Jeepa 4xe akcentami w kolorze Surf Blue.
Kąt natarcia samochodu koncepcyjnego Wrangler 4xe Birdcage został poprawiony, dzięki specjalnej płycie podwozia typu rock-slider, która łączy dwa zaokrąglone, dwucalowe stalowe rury, zintegrowane z siedmioszczelinowym grillem. Płyta ta chroni wpuszczoną wyciągarkę Warn, której optymalne umiejscowienie zwiększa wydajność pełzanie po skałach. Aby uzyskać wyjątkowy wygląd, dwa nisko zamontowane, zamknięte zaczepy holownicze w kolorze Surf Blue są bezpiecznie przymocowane za płytą podwozia do boku ramy, co zwiększa wydajność holowania.
Pięcioramienne obręcze kół JPP z pierścieniem beadlock mają wymiary 17 na 8,5 cala i są obute w 37-calowe opony BFGoodrich KM3. Nowe, płaskie poszerzenia błotników i osłony na wnęki koła, które zostały specjalnie zaprojektowane dla większych zestawów kół i opon, zapewniają dodatkowy prześwit.
Jeep – pierwszy w pełni elektryczny SUV amerykańskiej marki
Płaskie poszerzenia błotników posiadają zintegrowane, zdejmowane osłony świateł do jazdy dziennej (DRL) dla miłośników off-roadu, którzy mogą potrzebować dodatkowego prześwitu na opony w ekstremalnych warunkach terenowych. Jest to pierwsze poszerzenie błotnika dopuszczone do użytku w 50 krajach, z oryginalnym DRL i spełniające wymogi 50 krajów dotyczące osłony opon.
Aby zapewnić dodatkową ochronę w terenie z 37-calowymi oponami, zespół projektantów Jeepa stworzył elementy dystansowe tylnych świateł, aby spełnić federalne wymagania dotyczące oświetlenia. Dzięki takiemu umiejscowieniu zespołu reflektorów, aluminiowe osłony tylnych świateł lepiej chronią przed wypadkami na szlaku.
Teren pod koncepcyjnym Jeepem Wranglerem 4xe Birdcage oświetlają podwoziowe światła typu rock lights umieszczone na wszystkich czterech rogach, a specjalne progi boczne po każdej stronie mają dodatkowe rury ślizgowe zamontowane w celu zwiększenia ochrony nadwozia.
Dla poważnych pasjonatów off-roadowej jazdy, którzy pragną prawdziwej jazdy „open-air”, przewidziano możliwość wyjęcia przedniej szyby i jej wycieraczek. Zespół projektantów elegancko zamknął deskę rozdzielczą i stworzył niezwykłe osłony wlotu powietrza i wycieraczek, nadając im fabryczny wygląd i jednocześnie chroniąc przed brudem i zanieczyszczeniami. Trzy koncepcyjne, 14-calowe reflektory terenowe LED JPP TYRI zapewniają eleganckie i nowoczesne oświetlenie.
We wnętrzu, siedzenia pokryte skórą w kolorze Tobacco Leaf i Cocoa Brown, mają charakterystyczne wstawki i przeszycia w kolorze Surf Blue, które widoczne są również na desce rozdzielczej, kierownicy, osłonie dźwigni zmiany biegów i uchwycie hamulca ręcznego.
Jeep Wrangler w edycjach specjalnych na legendarnym amerykańskim zlocie Jeep Beach Week 2022
Osoby zajmujące przednie siedzenia znajdą na tablicy rozdzielczej specjalną akcesoryjną szynę JPP, która bezpiecznie przytrzymuje różne urządzenia przenośne. Wykonane ze stali nierdzewnej nakładki na pedały Mopar posiadają czarne gumowe nakładki zapewniające kierowcy dobrą przyczepność do pedałów gazu i hamulca. Winylowa podłoga Armorlite całej kabiny pasażerskiej zapewnia trwałą i łatwą w utrzymaniu powierzchnię i wyposażona jest w zatyczki spustowe umożliwiające jej mycie.
Zespół projektantów Mopar stworzył koncepcyjny panel z pokrywą Add-A-Trunk, który zapewnia bezpieczeństwo akcesoriów po zdjęciu dachu. Zaprojektowana dla każdego modelu Jeepa Wranglera, z łatwością mieszcząca pełnowymiarową chłodziarkę, funkcja Add-A-Trunk wykorzystuje gazowe amortyzatory, aby podnieść panel pokrywy, zapewniając łatwy dostęp, gdy otwierana w poziomie klapa bagażnika jest otwarta. Osiem pętli mocujących i pięć haczyków na torby z zakupami zapewnia dodatkową funkcjonalność.
W celu zapewnienia dodatkowej przestrzeni bagażowej, na klatce bezpieczeństwa zamontowano kosz ładunkowy Rhino-Rack o ładowności 600 funtów.
Wewnątrz pokrywy tylnej znajduje się składany stolik JPP, który jest doskonałym miejscem do pracy lub spożywania posiłków, a także zintegrowana sprężarka powietrza.
Samochody koncepcyjna na Targach SEMA 2021
W Moab po raz pierwszy pojawią się trzy dodatkowe, przykuwające uwagę koncepty Jeepa „by JPP”, które niedawno – w 2021 roku – zostały zaprezentowane na Targach SEMA (Specialty Equipment Market Association).
Wśród tych trzech samochodów koncepcyjnych Jeepa, które zadebiutowały na Targach SEMA, Jeep Wrangler 4xe pokazuje, jak pasjonaci terenowej jazdy mogą rozbudować wielokrotnie nagradzany hybrydowy samochód elektryczny plug-in, korzystając z oryginalnych części JPP. Samochód koncepcyjny Jeep Wrangler Overlook to wydłużona wersja czterodrzwiowego Wranglera Sahary, przekształcając go w trzyrzędowy samochód terenowy naszpikowany luksusowymi elementami wyposażenia, a wzbudzający respekt samochód koncepcyjny Kaiser Jeep M725 to transformacja zabytkowego ambulansu wojskowego Kaiser Jeep M725 z 1967 roku w doskonałą maszynę wsparcia terenowego i jeżdżącą maskotkę JPP.
Easter Jeep Safari
Easter Jeep Safari to dziewięciodniowa impreza plenerowa, organizowana przez klub Red Rock 4-Wheelers z Moab, której program przewiduje codzienne wyprawy off-roadowe wyruszające z miasta Moab, Utah (USA). Jeep Safari rozpoczęto w roku 1967. Wówczas był to jednodniowy zlot zorganizowany przez Izbę Handlową w Moab. Z czasem impreza rozwinęła się do dziewięciodniowego wydarzenia na najtrudniejszych trasach, z kulminacją w sobotę wielkanocną – „Big Saturday”.
Źródło: Jeep