Toyota dostarczyła klientom już ponad 20 milionów samochodów ze zelektryfikowanym napędem. W ciągu 25 lat obecności na rynku nisko- i bezemisyjnych samochodów marki pozwoliły one uniknąć emisji 160 milionów ton CO2 oraz zaoszczędzić 65 milionów kilolitrów benzyny.
Do lutego 2022 roku Toyota sprzedała dokładnie 20 032 588 samochodów ze zelektryfikowanym napędem. Proces ten trwał 25 lat od 1997 roku, kiedy w salonach zadebiutowała hybrydowa Toyota Prius, ale z roku na rok przyspiesza – ostatnie 5 milionów zelektryfikowanych aut Toyoty trafiło do klientów w ciągu niecałych 2 lat. Najwięcej z nich to samochody z pełnym napędem hybrydowym, których łączna sprzedaż osiągnęła poziom 19,56 mln samochodów. Gama nisko- i bezemisyjnych pojazdów marki obejmuje także hybrydy plug-in, samochody elektryczne na wodór oraz auta elektryczne na baterie.
Toyota oferuje na całym świecie 63 zelektryfikowane samochody, w tym 48 modeli z pełnym napędem hybrydowym. Jest to efekt konsekwentnej strategii elektryfikacji, realizowanej przez Toyotę od dnia premiery Priusa. Toyota jest największym innowatorem w branży motoryzacyjnej, co potwierdza największa liczba patentów złożonych w 2021 roku w Stanach Zjednoczonych spośród wszystkich producentów samochodów.
Rosnąca popularność zelektryfikowanych aut Toyoty w Europie
W Europie Toyota sprzedała do tej pory 4 miliony zelektryfikowanych samochodów, od lat oferując w Europie szeroką gamę niskoemisyjnych pojazdów, która obecnie obejmuje auta reprezentujące niemal wszystkie segmenty, typy nadwozia i rodzaje napędów – od hybrydowego Yarisa i Corollę, przez RAV4 Plug-in Hybrid, po wodorową limuzynę Mirai i elektrycznego vana PROACE Electric.
Toyota Mirai – 1360 km na jednym tankowaniu i wpis do Księgi Rekordów Guinnessa
W 2021 roku sprzedaż samych tylko hybryd Toyoty na europejskich rynkach wyniosła ponad 620 000 aut, o 19% więcej niż rok wcześniej. Hybrydy odpowiadały za 58% całkowitej sprzedaży firmy, w tym w Europie Zachodniej i Środkowej za 70% sprzedaży. W Polsce marka ustanowiła w ubiegłym roku nowy rekord, z wynikiem ponad 46 000 aut hybrydowym, o 52% lepszym niż w roku 2020.
Technologia hybrydowa podstawą rozwoju zelektryfikowanych napędów
Ekspansja Toyoty na rynku zelektryfikowanych samochodów to wynik 25 lat doświadczeń w produkcji i doskonaleniu pojazdów korzystających z silnika elektrycznego. Efektem prac rozwojowych opartych na bogatym doświadczeniu z eksploatacji wielomilionowego parku samochodów przez klientów Toyoty są zaawansowane napędy hybrydowe czwartej i piątej generacji, wydajny i oszczędny napęd hybrydowy z sekcją ładowania w hybrydach plug-in, a także innowacyjny sedan Mirai z elektrycznym napędem na wodór drugiej generacji i zbudowany według nowej koncepcji bateryjny samochód elektryczny Toyota bZ4X. Toyota widzi przyszłość motoryzacji w równoległym wykorzystaniu różnych rozwiązań, w zależności od warunków prawnych, dostępnej infrastruktury i zapotrzebowania klientów.
Toyota Mirai – 50 elektryzujących faktów
Toyota skumulowała dzięki hybrydom bogatą wiedzę dotyczącą kluczowych technologii elektryfikacji napędów, co stawia ją na pozycji lidera rozwoju nisko- i bezemisyjnych samochodów. Firma opracowała najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie silników elektrycznych, baterii i jednostek sterujących, które umożliwiają wydajne zarządzanie energią podczas jazdy w zelektryfikowanych samochodach wszystkich typów.
Źródło: Toyota