Categories: Wiadomości

Nowy Lexus RC F, który Japończycy zbudują inaczej

Lexus pracuje nad nową odsłoną Lexusa RC F i jego wyścigowej odmiany RC F GT3. Wszystko wskazuje na to, że auta będą jeszcze bardziej ekstremalne. A to za sprawą zupełnie innego podejścia do projektowania.

Historia rodziny sportowych coupé Lexusa oznaczonych skrótem RC (od „radykalne coupé”) zaczęła się w 2013 roku. Najpierw zadebiutował model RC, czyli auto koncentrujące się przede wszystkim na wygodzie i dynamicznej stylistyce, a mniej na osiągach. Kilka miesięcy później Lexus poszedł na całość i zaprezentował pokrewny, ale mocno zmieniony model RC F. Samochód zyskał jeszcze bardziej agresywną stylistykę i – a w zasadzie przede wszystkim – potężną, bo 5-litrową i ponad 450-konną V-ósemkę. Taki sam silnik (po stosownym tuningu, naturalnie) otrzymała również wyścigowa odmiana GT3, która zaczęła wyjeżdżać na tory w 2015 roku. W przypadku nowego Lexusa RC F Japończycy chcą jednak odwrócić tę kolejność.

Lexus LX z luksusowym pakietem Modellista

Z toru na drogę

Przyszłość sportowego coupé Lexusa nakreślił w rozmowie z amerykańskim portalem Car And Driver David Wilson, prezes Toyota Racing Development USA, czyli amerykańskiego oddziału oficjalnego warsztatu tuningowego Toyoty i Lexusa. Inżynierowie japońskiej marki opracowują nową odsłonę sportowego coupé od początku jako samochód torowy, który powstanie też w wersji drogowej.

„Zrozumieliśmy, że jeśli chcesz wprowadzić na rynek auto GT3, to nie tędy droga” – mówi. I dodaje: „Zanim naniesiesz pierwszą kreskę na papier, musisz zdecydować, że będziesz ścigać się tym samochodem. I to kształtuje wygląd auta, osiągi wersji produkcyjnej”. Szef TRD USA wspomniał, że nowy Lexus RC F powinien wyjechać na drogi w ciągu najbliższych kilku lat. Zdradził jeszcze jedną ciekawą informację…

GR GT3 Concept zwiastuje przyszłość Lexusa RC F GT3

Wilson zasugerował, że nowy Lexus RC F GT3 będzie w istotny sposób nawiązywał do koncepcyjnej Toyoty GR GT3 Concept, którą zobaczyliśmy w trakcie Tokyo Auto Salon w styczniu. A to oznacza, że i auto drogowe będzie miało w sobie wiele z tej konstrukcji. Przedstawiciele Lexusa nie podają jednak oficjalnie żadnych szczegółów. Amerykańskie media sugerują, że nowy Lexus RC F może otrzymać napęd hybrydowy, choć marka ma w przyszłości skoncentrować się na autach w pełni elektrycznych. Wiemy natomiast, że jeszcze w tym roku inżynierowie ze sportowego działu Toyota Gazoo Racing zamierzają mieć do dyspozycji jeżdżący prototyp GR GT3 Concept.



Źródło: Lexus



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

15 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

15 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

2 dni ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

2 dni ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

3 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

3 dni ago