Lexus pracuje nad nową odsłoną Lexusa RC F i jego wyścigowej odmiany RC F GT3. Wszystko wskazuje na to, że auta będą jeszcze bardziej ekstremalne. A to za sprawą zupełnie innego podejścia do projektowania.
Historia rodziny sportowych coupé Lexusa oznaczonych skrótem RC (od „radykalne coupé”) zaczęła się w 2013 roku. Najpierw zadebiutował model RC, czyli auto koncentrujące się przede wszystkim na wygodzie i dynamicznej stylistyce, a mniej na osiągach. Kilka miesięcy później Lexus poszedł na całość i zaprezentował pokrewny, ale mocno zmieniony model RC F. Samochód zyskał jeszcze bardziej agresywną stylistykę i – a w zasadzie przede wszystkim – potężną, bo 5-litrową i ponad 450-konną V-ósemkę. Taki sam silnik (po stosownym tuningu, naturalnie) otrzymała również wyścigowa odmiana GT3, która zaczęła wyjeżdżać na tory w 2015 roku. W przypadku nowego Lexusa RC F Japończycy chcą jednak odwrócić tę kolejność.
Lexus LX z luksusowym pakietem Modellista
Z toru na drogę
Przyszłość sportowego coupé Lexusa nakreślił w rozmowie z amerykańskim portalem Car And Driver David Wilson, prezes Toyota Racing Development USA, czyli amerykańskiego oddziału oficjalnego warsztatu tuningowego Toyoty i Lexusa. Inżynierowie japońskiej marki opracowują nową odsłonę sportowego coupé od początku jako samochód torowy, który powstanie też w wersji drogowej.
„Zrozumieliśmy, że jeśli chcesz wprowadzić na rynek auto GT3, to nie tędy droga” – mówi. I dodaje: „Zanim naniesiesz pierwszą kreskę na papier, musisz zdecydować, że będziesz ścigać się tym samochodem. I to kształtuje wygląd auta, osiągi wersji produkcyjnej”. Szef TRD USA wspomniał, że nowy Lexus RC F powinien wyjechać na drogi w ciągu najbliższych kilku lat. Zdradził jeszcze jedną ciekawą informację…
GR GT3 Concept zwiastuje przyszłość Lexusa RC F GT3
Wilson zasugerował, że nowy Lexus RC F GT3 będzie w istotny sposób nawiązywał do koncepcyjnej Toyoty GR GT3 Concept, którą zobaczyliśmy w trakcie Tokyo Auto Salon w styczniu. A to oznacza, że i auto drogowe będzie miało w sobie wiele z tej konstrukcji. Przedstawiciele Lexusa nie podają jednak oficjalnie żadnych szczegółów. Amerykańskie media sugerują, że nowy Lexus RC F może otrzymać napęd hybrydowy, choć marka ma w przyszłości skoncentrować się na autach w pełni elektrycznych. Wiemy natomiast, że jeszcze w tym roku inżynierowie ze sportowego działu Toyota Gazoo Racing zamierzają mieć do dyspozycji jeżdżący prototyp GR GT3 Concept.
Źródło: Lexus