Ponadczasowa linia nadwozia i design, który sprawia, że przechodnie wodzą za autem wzrokiem to znaki rozpoznawcze Lexusa LC. Zarówno jako coupe jak i w wersji convertible. Samochód konstrukcyjnie oparto o platformę GA-L w architekturze TNGA, co pozwoliło stworzyć niezwykle sztywną, odporną na skręcanie karoserię. Środek ciężkości jest bardzo nisko, rozkład mas między przodem a tyłem jest idealny, a wielowahaczowe zawieszenie sprawia, że auto prowadzi się wyjątkowo.
Nie bez znaczenia są też mocne napędy dostępne. Zarówno w wersji coupe jak i convertible dostępny jest silnik 5-litrowy V8 o mocy 464 KM i momencie obrotowym wynoszącym 540 Nm. Coupe rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a wersja z rozkładanym dachem jest tylko o 0,3 sekundy wolniejsza. Auto ma rasowe brzmienie, a za szybką zmianę biegów odpowiada aż 10-biegowy automat. W przypadku nadwozia coupe dostępna jest też jeszcze jedna opcja napędowa – LC 500h łączy 3,5-litrowy silnik V6 z nowoczesnym silnikiem elektrycznym. Łączna moc tego zestawu to 359 KM, a auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w pięć sekund. Co ważne, auto może do prędkości 140 km/h poruszać się wyłącznie z wykorzystaniem prądu.
Wersja Prestige otwiera drzwi do świata Lexusa LC. Samochód standardowo ma układ korekcji sztywności zawieszenia, cztery tryby jazdy, a w wersji z silnikiem V8 także tylny dyferencjał LSD. Samochód wyjeżdża z salonu na 21-calowych felgach aluminiowych, a kierowca i pasażer z przodu korzystają ze skórzanych, komfortowych foteli, regulowanych w 10 kierunkach, które są podgrzewane i wentylowane. Standardem jest inteligentny kluczyk, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamera cofania, a także pełne oświetlenie LED.
Każdy Lexus LC ma też zaawansowany system bezpieczeństwa Lexus Safety System+, w skład którego wchodzą m.in. układ ochrony przedzderzeniowej PCS, aktywny tempomat, adaptacyjne światła drogowe, system reagujący w razie opuszczenia pasa ruchu, a także system monitorujący “martwe pole” oraz system ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu przy cofaniu.
O dobre nagłośnienie kabiny dba 13-głośnikowy system audio Mark Levinson, auto łączy się ze smartfonami przy pomocy interfejsów Apple CarPlay i Android Auto, a standardem jest nawigacja GPS i ekran o przekątnej 10,25 cala. Auto dostępne jest w 10 kolorach, a kabriolet może mieć czarny lub beżowy dach materiałowy, który jest elektrycznie sterowany.
Wersja Bespoke daje duże możliwości zindywidualizowania auta. Samochód ma wyjątkowy wzór czarnych, 21-calowych felg, które wykonane są z kutego aluminium, a utrzymane w czarnej tonacji wykończenia reflektorów, lamp, zderzaków, progów, grilla i wlotów powietrza dają poczucie spójnej koncepcji. Przednie sportowe fotele wykonane są z Alcantary (w kabrio ze skóry naturalnej) i są regulowane w 8 kierunkach.
Od wersji Bespoke Lexus LC w wersji coupe ma wysuwany tylny spojler, a opcją jest zarezerwowany dla tej specyfikacji opcjonalny stały spojler z karbonu Aviation, który poprawia przyczepność przy wyższych prędkościach. Z kolei wersja Convertible ma dostępny pakiet Regatta, do tej pory oferowany tylko w limitowanych edycjach tego auta. W jego skład wchodzą czarny lub granatowy dach oraz spektakularne wnętrze z tapicerką w białym kolorze. W wersji coupe dach wykonano z włókien węglowych.
Lexus LC Hokkaido
Poczucie absolutnej unikalności da wersja Hokkaido, bo jest ona ściśle limitowana. Na całą Europę przewidziano zaledwie 40 egzemplarzy w nadwoziu coupe oraz 40 aut bez dachu. Samochód nawiązuje do leżącej na północy Japonii wyspy Hokkaido, a bezpośrednio zdradzają to nakładki progowe oraz tłoczony numer seryjny na konsoli środkowej.
Lexus LC Hokkaido wyróżnia się także 21-calowymi felgami z kutego aluminium, które za sprawą nowej metody polerowania 3D bardzo intensywnie odbijają światło. Z zewnątrz dostrzeżemy też czarne wykończenie reflektorów i lamp, zderzaków, grilla, progów oraz wlotów powietrza.
W kabinie Lexusa LC Hokkaido znajdują̨ się̨ liczne akcenty w wyjątkowym kolorze Dark Rose. Przednie fotele obite są̨ tapicerką z naturalnej skóry półanilinowej. Dodatkowo są̨ one regulowane w 10 kierunkach. Wersja Hokkaido występuje w czterech wariantach lakierów (biały, srebrny, czarny i czerwony), a kabriolet może mieć wyjątkowe poszycie w odcieniu Dark Rose. Tapicerka w tym kolorze też jest zarezerwowana dla tej wersji.
Lexus LC Superturismo
Superturismo to najwyższa wersja wyposażenia Lexusa LC zarówno w obu odmianach nadwoziowych. Z zewnątrz auto wyróżnia się pakietem stylistycznym Sport i podobnie jak w wersji Hokkaido auto jest standardowo wyposażone w wyświetlacz HUD na przedniej szybie.
W przypadku wersji Superturismo coupe oznacza m.in. układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu oraz układ skrętnych kół tylnej osi, zastosowanie sportowych foteli z Alcantary we wnętrzu oraz dachu z włókien węglowych. Obudowa tablicy przyrządów jest wykończona Alcantarą, podobnie jak podsufitka, osłony przeciwsłoneczne i słupki. W wersji convertible te elementy pokryte są materiałem Tahara, a fotele wykonane są ze skóry półanilinowej.
Źródło: Lexus
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…