Umowa o strategicznej współpracy między Volkswagenem i Fordem zakłada takie obszary jak samochody elektryczne, dostawcze i jazda autonomiczna. Platforma MEB została stworzona jako otwarta, co pozwala producentom samochodów zelektryfikować portfolio produktów szybko i efektywnie pod względem kosztów.
„Rentowność i szybkość są obecnie kluczowe dla osiągnięcia przełomu w rozwoju elektromobilności w Europie. Wspólnie z Fordem podejmujemy działania w obu tych obszarach. Porozumienie jeszcze bardziej przyspieszy proces elektryfikacji floty obu firm. To również dowód na to, że platforma MEB ma sporo atutów, wśród których są zaawansowane technologie, konkurencyjne koszty i szybkość realizacji projektów. Jest więc ona idealnym rozwiązaniem dla firm, które chcą przyspieszyć proces elektryfikacji” – powiedział Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen odpowiedzialny za technologię i prezes spółki Volkswagen Group Components.
Pierwszym modelem Forda, w którym zostanie wykorzystana platforma MEB będzie crossover. Jego produkcja w fabryce Ford Electrification Center w Kolonii ma ruszyć w 2023 roku i będzie kolejnym elementem strategii elektromobilności tego producenta. Początkowo Ford miał w planach budowę tylko jednego modelu na platformie MEB i zamierzał wyprodukować 600 tys. egzemplarzy tego auta. Koncern na razie nie zdradził żadnych szczegółów dotyczących drugiego z modeli.
„Nasza strategiczna współpraca z Volkswagenem to ważny element na drodze do w pełni elektrycznej gamy pojazdów, utrzymanych w stylistyce typowej dla Forda i zaprojektowanych tak, aby zapewnić mobilność mieszkańcom Europy, kontynentu, który przewodzi w walce ze zmianami klimatu” – powiedział Stuart Rowley, prezes Forda w Europie.
Dla Volkswagena poszerzenie współpracy z Fordem to kolejny krok na drodze do stania się dostawcą platform dla pojazdów elektrycznych, co będzie kolejnym filarem działalności firmy. Platforma MEB może być wykorzystywana przez różne marki i producentów, już dziś jest podstawą dla elektrycznych pojazdów pięciu marek. W 2021 roku wyprodukowano z jej użyciem ok. 300 000 samochodów, co czyni z niej jedną z wiodących elektrycznych platform na świecie.
Platforma MEB zapewnia wysoki poziom konkurencyjności, a jednocześnie daje dużą swobodę w projektowaniu i opracowywaniu modeli. Można ją wykorzystać w autach wielu segmentów i typów, od samochodów kompaktowych po SUV-y i auta dostawcze. Najnowszym modelem opartym na MEB jest Volkswagen ID. Buzz, który w zeszłym tygodniu świętował swoją światową premierę. Dzięki wykorzystaniu efektu skali na całym świecie, platforma MEB jest konkurencyjna cenowo w porównaniu z innymi pojazdami elektrycznymi. Jest ona produkowana w niemieckich zakładach Volkswagen Group Components w Brunszwiku, Kassel i Salzgitter.
Volkswagen dzieli się z partnerami platformą MEB i innymi platformami Grupy, by pomóc w osiągnięciu przełomu w rozwoju elektromobilności na świecie. W tym celu stworzono specjalny dział, który będzie się zajmować współpracą z innymi firmami w zakresie platform dla pojazdów elektrycznych. Przyszła platforma SSP Volkswagena również będzie dostępna dla partnerów, takie jej wykorzystanie było brane pod uwagę od początku projektowania.
Źródło: Ford / Volkswagen
Już w pierwszym miesiącu po premierze w Japonii przyjęto na ten model ponad 10 tys.…
Leapmotor z radością ogłasza swój udział w 101. edycji Targów Motoryzacyjnych w Brukseli, które odbędą…
Toyota przez lata produkowała duże i wygodne limuzyny, ale nie miała doświadczenia na międzynarodowym rynku…
Toyota C-HR Plug-in Hybrid to propozycja, która łączy innowacyjność z codzienną funkcjonalnością. Samochód objęto specjalną…
MG Motor wprowadza na polski rynek odświeżoną wersję swojego bestsellerowego SUV-a – MG ZS Classic,…
Po długich negocjacjach między Grupą Volkswagen, związkiem zawodowym IG Metall i radą zakładową, zawarto porozumienie…