W najbliższych miesiącach jej oferta zostanie poszerzona o serwis aut użytkowych oraz program sprzedaży używanych samochodów dostawczych Toyota Plus.
Salon Toyota Professional Gdańsk, otwarty przy ul. Jabłoniowej 2, specjalizuje się w sprzedaży pełnej gamy samochodów użytkowych Toyoty – modeli PROACE i PROACE Verso, PROACE CITY i PROACE CITY Verso oraz Hilux. W jego ofercie znajdują się także profesjonalne zabudowy do tych modeli, objęte 3-letnią gwarancją. Obiekt ma powierzchnię 314 m² i pomieści na wystawie do 6 pojazdów. Zespół specjalnie wyszkolonych pracowników jest gotowy do obsługi zarówno klientów flotowych, jak i indywidualnych.
Nowy obiekt w Gdańsku jest już szóstą stacją dealerską Toyota Professional i piątą należącą do grupy Walder, która prowadzi także salony Toyoty w Chwaszczynie, Rumi i Grudziądzu oraz Lexusa w Gdańsku. Głównym celem programu Toyota Professional jest zapewnienie kompletnej obsługi firmom i osobom prywatnym zainteresowanym samochodami użytkowymi, obejmującej zarówno proces wyboru, sprzedaży i finansowania samochodu, jak i kompleksowe wsparcie podczas użytkowania. Dlatego gdański salon zostanie rozbudowany o serwis samochodów dostawczych, którego otwarcie jest planowane na czerwiec tego roku. Wkrótce stacja uruchomi także program sprzedaży i finansowania używanych samochodów Toyota Plus, koncentrując się na kilkuletnich autach dostawczych.
Toyota Professional istnieje od 2019 roku, kiedy zostały uruchomione pierwsze specjalistyczne salony – Warszawa Wesoła, Poznań i Zielona Góra. Jednocześnie w całej sieci dealerskiej Toyoty powstały osobne działy Toyota Professional wyspecjalizowane w sprzedaży samochodów użytkowych. W krótkim czasie sieć została rozbudowana o kolejne stacje w Szczecinie i na warszawskim Bemowie, a w tym roku obok salonu w Gdańsku dołączy do nich jeszcze jeden obiekt.
W pierwszym etapie Toyota Professional był to pilotażowy projekt, realizowany przez polski oddział Toyoty dla europejskiej centrali w Brukseli. W następnych latach program został rozszerzony na pozostałe europejskie rynki, w oparciu o doświadczenia, wiedzę i dobre praktyki wypracowane przez polski zespół.
Toyota Professional jest jedną z najlepiej sprzedających się marek w segmencie samochodów użytkowych do 3.5T. Początek roku był bardzo dobry zarówno dla modelu PROACE CITY, który od kilkunastu miesięcy jest liderem segmentu kompaktowych vanów, jak i dla modelu PROACE, który w styczniu i lutym awansował na pierwsze miejsce wśród vanów średniej wielkości. Hilux, który w 2021 roku zajmował drugie miejsce w segmencie, w styczniu i lutym 2022 roku był absolutnie najpopularniejszym pick-upem w kraju. Udział w rynku pick-upa Toyoty w roku 2022 wynosi prawie 50%.
Wszystkie auta dostawcze Toyoty są dostępne z fabrycznymi zabudowami, objętymi 3-letnią gwarancją Toyoty, oraz w specjalnych wersjach takich jak PROACE Platforma, PROACE Mobility i PROACE CITY Mobility dla osób niepełnosprawnych czy dostawczy PROACE Electric z bezemisyjnym napędem ładowanym z sieci. Wszystkie samochody z rodziny PROACE są objęte gwarancją PRO na 3 lata lub milion kilometrów.
„W ostatnich latach Toyota udowodniła swoją odporność na zawirowania na rynku. To efekt świetnej organizacji zgodnej z zasadami Toyota Way oraz wyjątkowej jakości i atrakcyjności naszych produktów. Toyota całkowicie zdominowała rynek samochodowy w Polsce – nasza marka zajmuje pierwsze miejsce zarówno ogólnie, jak i na rynku flotowym. Corolla jest najpopularniejszym samochodem w kraju i domyślnym autem dla firm – udział tylko tego jednego modelu w całym rynku aut firmowych wyniósł w dwóch pierwszych miesiącach aż 6,5%. Liderami swoich segmentów są obok Corolli także Yaris, Camry, RAV4, PROACE CITY, PROACE i Hilux. W klasie samochodów użytkowych, w roku 2022 Toyota zajmuje doskonałe 2. miejsce. To pokazuje, że obraliśmy właściwy kierunek rozwoju gamy samochodów dostawczych. Korzystamy w pełni z naszego doświadczenia w sprzedaży flotowej. Możemy rozwijać się tak dynamicznie również dzięki w pełni dedykowanym salonom Toyota Professional” – podkreślił Tomasz Suliga, LCV Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.
Źródło: Toyota
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…