Wśród europejskich użytkowników Fordów Focus, Puma i Kuga najpopularniejszym kolorem był Magnetic. Ford Fiesta był najchętniej kupowany w kolorze białym, a Mustang Mach-E – w eleganckiej czerni. Sumując udziały tych kolorów okazało się, że ponad 70% klientów ww. modeli zdecydowało się na barwy achromatyczne (a więc pozbawione dominanty barwnej). To właśnie one królowały w ubiegłym roku w statystykach kolorystycznych Forda.
– Szarość postrzegana jest jako neutralna barwa, reprezentująca praktyczność i kontrolę. Powiększanie się palety szarości dostępnych na rynku motoryzacyjnym spowodowało, że kolor ten przestał być niszowym i w dzisiejszych czasach wyznacza trendy. Niektóre z oferowanych obecnie odcieni szarości są niezwykle efektowne i przyciągające wzrok, takim kolorem jest np. Carbon Grey dostępny w palecie barw Mustanga Mach-E – powiedziała Julie Francis, stylistyka odpowiedzialna w Ford of Europe za dobór kolorów i materiałów.
Podobnie było na rynku polskim – w ubiegłym roku kolor szary był ulubionym lakierem wśród nabywców wymienionych modeli, poza jednym. W tych przypadkach, gdzie najpopularniejszym kolorem był Magnetic Grey, jego udział w palecie barw wynosił od 20% do 26%. Drugim najpopularniejszym kolorem wśród tych modeli był czarny – Agate Black.
W przypadku Forda Fiesty najpopularniejszym kolorem w Polsce był Magnetic Grey, przy czym z uwagi na reprezentatywność próby w porównaniu dla polskiego rynku uwzględniono wszystkie wersje Fiesty, a nie tylko Active. Także na ten kolor – Magnetic Grey – były najczęściej pomalowane Pumy, które trafiły w ubiegłym roku do polskich klientów. Również wśród użytkowników Forda Kugi ten kolor cieszył się największą popularnością. Nie inaczej było w przypadku Forda Focusa. Tutaj ponad 26% nabywców wybrało właśnie ten odcień szarości i był to najwyższy odsetek klientów wybierających ten kolor z dostępnej palety barw.
Niezwykle atrakcyjny i przyciągający wzrok kolor głębokiej czerwieni, Lucid Red, był najchętniej wybierany przez fanów Mustanga Mach-E. Na ten kolor zdecydowało się ponad 30% nabywców tego pierwszego całkowicie elektrycznego samochodu marki Ford. Co ciekawe – na drugim miejscu znalazł się (podobnie jak w przypadku modeli spalinowych) kolor czarny – Absolut Black.
Być może użytkownicy Mustanga Mach-E w Polsce już wyczuwają trendy, które będą obowiązywały na rynku kolorystycznym w 2022 roku. Podczas gdy kolor Ultimate Grey był wybrany przez Instytut Pantone kolorem roku 2021, to na bieżący rok Instytut Pantone wybrał właśnie odcień purpury – Very Peri – jako kolor roku.
Źródło: Ford
Leapmotor z radością ogłasza swój udział w 101. edycji Targów Motoryzacyjnych w Brukseli, które odbędą…
Toyota przez lata produkowała duże i wygodne limuzyny, ale nie miała doświadczenia na międzynarodowym rynku…
Toyota C-HR Plug-in Hybrid to propozycja, która łączy innowacyjność z codzienną funkcjonalnością. Samochód objęto specjalną…
MG Motor wprowadza na polski rynek odświeżoną wersję swojego bestsellerowego SUV-a – MG ZS Classic,…
Po długich negocjacjach między Grupą Volkswagen, związkiem zawodowym IG Metall i radą zakładową, zawarto porozumienie…
Nissan Motor Co., Ltd. Ltd. („Nissan”), Honda Motor Co. Ltd. („Honda”) oraz Mitsubishi Motors Corporation…