Toyota zajęła w lutym pierwsze miejsce na polskim rynku, zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i od początku roku. W ciągu 28 dni lutego polscy klienci zarejestrowali 6 529 samochodów marki, natomiast od 1 stycznia 2022 – 12 255 aut. Udział Toyoty w polskim rynku, licząc od początku roku, wynosi 19,6% (wzrost o 1,8 punktu procentowego rok do roku).
Toyota utrzymuje pierwsze miejsce w Polsce już od kilkunastu miesięcy, a dobry początek 2022 roku potwierdza jej dobre przygotowanie do radzenia sobie z zawirowaniami na rynku. W Top 10 najpopularniejszych samochodów pierwsze trzy miejsca zajęły Corolla, RAV4 i Yaris – zarówno w lutym, jak i od początku roku. Kompaktowa Toyota potwierdza w tym roku swoją atrakcyjność dla polskich klientów po tym, jak w ubiegłym roku awansowała na pierwsze miejsce. W lutym Corolla zanotowała 1 607 rejestracji, RAV4 trafił do klientów w liczbie 1 514 egzemplarzy, a Yaris w liczbie 1 358 aut. W styczniu i lutym klienci Toyoty zarejestrowali 3 286 Corolli, co odpowiada 5,3% całego rynku, a także 2 631 RAV4 i 2 292 Yarisów.
Wszystkie auta użytkowe i 4 osobowe liderami segmentów
W lutym pierwsze miejsca w swoich segmentach zajęło 7 modeli Toyoty – obok Corolli, Yarisa i RAV4 także Camry (445 aut) oraz wszystkie trzy modele użytkowe –PROACE CITY (468 rejestracji), PROACE (286 rejestracji) i Hilux (139 rejestracji). Drugie miejsca w segmencie zajęły AYGO z rocznika 2021 (142 rejestracje), nowy Yaris Cross (570 rejestracji) i Toyota C-HR (494 rejestracje).
W ujęciu od początku roku pierwsze miejsca w segmentach zanotowały te same modele osobowe co w lutym – Corolla (29,5% udziału w segmencie), Yaris (29,1% udziału), Camry (766 aut, 19,2% udziału) i RAV4 (23,4% udziału). Yaris Cross był drugi (1 161 egz.), podobnie jak Highlander (345 egz.) i AYGO (337 egz.), zaś Toyota C-HR (847 egz.) znalazła się na trzecim miejscu w swoim segmencie.
PROACE CITY, PROACE i Hilux także zajęły w styczniu i lutym 2022 roku pierwsze miejsca w segmentach, po zarejestrowaniu odpowiednio 825 aut, 528 aut i 235 aut. Niemal połowa (49,7%) pick-upów zarejestrowanych od stycznia to Hiluxy. Udział PROACE’a CITY w segmencie kombivanów wynosi 30,5%, a PROACE’a w segmencie vanów średniej wielkości – 25,5%.
Toyota wiodącą marką flotową
Samochody Toyoty cieszą się zdecydowanie największą popularnością wśród firm w Polsce. Od początku roku przedsiębiorcy zarejestrowali 8 385 aut Toyoty, ponad dwa razy więcej niż marki zajmującej drugie miejsce. Udział Toyoty w rynku flotowym po dwóch miesiącach 2022 roku wynosi 19,5% (wzrost o 3,8 p.p. rok do roku).
Toyota Corolla jest najczęściej wybieranym samochodem firmowym w Polsce, z wyraźną przewagą nad resztą stawki i udziałem w rynku flotowym na poziomie 6,5%. W lutym firmy zarejestrowały 1 364 Corolle, a od 1 stycznia – 2 794 auta tego modelu. Corolla odpowiada za 30,4% samochodów kompaktowych zarejestrowanych przez firmy w tym roku.
Drugie miejsce zajął model RAV4, który trafił do firm w liczbie 1 066 aut w lutym i 1 830 aut od początku stycznia. Jego udział w całym rynku flotowym wynosi 4,3%, a w segmencie 24,5%.
Toyota GR86 – spektakularny sukces na polskim rynku
W pierwszej dziesiątce znalazł się także Yaris, który w lutym zanotował 694 rejestracje na firmę (5. miejsce), a od początku roku 1 129 rejestracji (również 5. miejsce). Yaris jest liderem swojego segmentu we flotach z udziałem 26,8%.
Na rynku flotowym pierwsze miejsca w segmentach zajęły także AYGO, Camry oraz wszystkie modele użytkowe Toyoty. Camry trafiło do 661 kierowców w firmach, a w lutym zanotowało 390 rejestracji. Firmy zarejestrowały od stycznia 253 AYGO, a w samym lutym 117 egzemplarzy tego modelu. Wyczerpująca się pula samochodów z rocznika 2021 nie przeszkodziła zająć AYGO w tym roku 38,3% segmentu. W najbliższych miesiącach model ten zostanie zastąpiony przez nowego crossovera Aygo X.
Udział PROACE’a CITY w segmencie jest na rynku flotowym jeszcze większy niż w ogólnej sprzedaży i wynosi 32,3%. Firmy zarejestrowały w lutym 433 auta tego modelu, a w dwa miesiące 766 aut. Pierwsze miejsce w segmencie zajmuje także PROACE z wynikiem 270 samochodów w lutym i 489 aut od początku roku. Model ten odpowiada za 27,3% rejestracji vanów średniej wielkości na rynku flotowym. Hilux zajął pierwsze miejsce wśród pick-upów po zarejestrowaniu 115 aut w lutym i 192 egzemplarzy w ciągu dwóch miesięcy. Liczba ta jest aż o 170% większa niż po dwóch miesiącach 2021 roku i oznacza udział w segmencie na poziomie 48,9%.
Źródło: Toyota