Społeczność „Skorpiona” zawsze była jednym z fundamentów Abartha. Jest to rosnąca społeczność, licząca ponad 160 000 Abarthisti na całym świecie, która z dumą okazuje swoje przywiązanie do marki, jej historii i założyciela, a jednocześnie wyznaje jej wartości: styl i osiągi.
To wielka rodzina, która uczestniczy w każdym wydarzeniu związanym z marką Abarth i uważnie śledzi powstawanie przyszłych modeli. Doprowadziło to do podjęcia decyzji o bezpośrednim zapytaniu fanów o opinię na temat tego, jakie powinny być przyszłe samochody.
„Nasza przełomowa i wyjątkowa strategia polega na coraz większym angażowaniu społeczności „Skorpiona” do wspólnego „projektowania” przyszłości marki” – wyjaśnia Olivier Francois, dyrektor generalny marek FIAT i Abarth i globalny dyrektor marketingu Stellantis. „Postanowiliśmy zacząć od dźwięku AVAS, ponieważ chcemy przekształcić konwencjonalny dźwięk wymagany przez prawo w sygnaturę Abartha!
Chcemy wiedzieć, jakie powinny być samochody, jak powinny brzmieć i jakie wrażenia z jazdy powinny zapewniać. Dlatego na naszym kanale w mediach społecznościowych stworzyliśmy „Kreator osiągów”, interaktywne narzędzie, które może dać naszym licznym fanom szansę współtworzenia naszej przyszłości w dążeniu do realizacji naszych wspólnych wartości – stylu i osiągów – tych, które zawsze wyróżniały nas na rynku samochodów sportowych”.
Nowe Abarth 595 Scorpioneoro i Abarth 595 Monster Energy Yamaha – dwa oblicza marki Abarth
Akcja rozpoczęła się 25 lutego 2022 r. od wstępnej ankiety online — na oficjalnych kanałach Abarth na Facebooku, Instagramie i TikTok – która zainspiruje nowe brzmienie Abarth AVAS;
AVAS (Acoustic Vehicle Alert System) to akustyczne ostrzeżenie dla pieszych, które sygnalizuje, ze względów bezpieczeństwa, przejazd pojazdu z napędem elektrycznym z prędkością poniżej 20 km/h. Dla Abartha nawet ten szczegół, tak ważny, to nie po prostu zwykłe wykonanie techniczne, to kreatywne narzędzie do wyrażenia swojego charakterystycznego stylu. I jak zawsze, podejście marki jest przełomowe, do tego stopnia, że pyta ona swoich fanów o zdanie. W ten sposób zimny, homologacyjny i normatywny przymus zostaje przekształcony w dźwięk rozpoznawalny przez fanów „Skorpiona”.
Na „starcie” znajdują się trzy elektryzujące „ryki” Abartha, charakterystyczny element, który sięga daleko w przeszłość historii marki. W istocie, na międzynarodowej scenie motoryzacyjnej, dźwięk „Skorpiona” jest jego niepowtarzalnym znakiem rozpoznawczym, który wprowadza sportową duszę marki na codzienne drogi.
Pierwszy dźwięk nosi tytuł „NEXT TRACK” i czerpie inspirację z połączenia osiągów i innowacji Formuły E, towarzysząc najlepszemu przyspieszeniu od 0 do 100 km/h przy zerowej emisji spalin. Nazwa drugiego dźwięku, „CYBER FUN”, przemawia do młodszych fanów i przywołuje cyfrowe wrażenia, wywodzące się bezpośrednio ze świata gier wideo, obiecując osiągi i zabawę, jeszcze zanim usłyszymy jego „ryk” w głośnikach. Wreszcie trzeci proponowany dźwięk, buntowniczy i przypominający muzykę rockową, nosi nazwę „ROCK’N ROAR”. Dźwięk ten, podkreślony przez odważne rockowe gitary, odzwierciedla najbardziej transgresyjną i niekonwencjonalną duszę, właściwą dla gatunku muzycznego i samochodów marki, a jednocześnie natychmiast przekazuje użytkownikowi te doznania, których można doświadczyć na pokładzie każdego Abartha. Jest to zatem obietnica czystych emocji, która narodziła się u zarania marki, podtrzymywana dziś poprzez wartości: styl i osiągi, a która zostanie potwierdzona w mobilności przyszłości sygnowanej logiem Abarth.
Społeczność Abartha na całym świecie
Społeczność Scorpionship – do której można dołączyć za darmo pod adresem abarth.com/scorpionship – liczy obecnie ponad 160 000 członków, w tym fanów i właścicieli. Na całym świecie istnieją obecnie 93 oficjalne kluby w 22 krajach na 4 kontynentach. To pasja, która nie zna granic, czego dowodem jest zdobycie Światowego Rekordu Guinnessa pod koniec 2020 roku, z okazji Abarth Digital Day. Aby uzyskać ten prestiżowy certyfikat, entuzjaści Abarth zebrali się w sieci, dając początek spektakularnemu wydarzeniu online, które stało się największym cyfrowym zgromadzeniem na świecie: w ciągu jednej godziny na dedykowanej stronie na Facebooku zamieszczono 868 zdjęć swojego samochodu.
Źródło: Abarth