Categories: Wiadomości

Toyota uruchomiła transport samochodów między Wielką Brytanią a Francją drogą kolejową

Toyota Motor Europe (TME) przeniosła transport nowych samochodów między Francją i Wielką Brytanią na drogę kolejową. Nowe samochody są obecnie przewożone pociągami między centrami logistycznymi w Valenciennes i Toton przez najdłuższy tunel kolejowy w Europie, czyli słynny Channel Tunnel.

Decyzja ta stanowi pierwszy etap planu dekarbonizacji operacji logistycznych Toyoty w całej Europie przez stopniowe ograniczanie transportu drogowego i zastępowanie go transportem kolejowym.

Toyota Motor Europe, przy wsparciu partnerów logistycznych Getlink i CAT Group, początkowo będzie przewozić około 70 000 samochodów rocznie, co przekłada się na 270 kursów pociągów towarowych w ciągu roku. Hybrydowe Corolle produkowane w brytyjskiej fabryce TMUK w Derby są transportowane do Valenciennes, a Yaris Hybrid montowany we Francji jest dostarczany do centrum logistycznego w Toton.

Toyota realizuje strategię elektryfikacji i uruchamia kolejne linie produkcyjne hybryd

Nowa inicjatywa pozwoli o 10% ograniczyć emisje CO2 sieci logistycznej Toyota Motor Europe i skrócić czas trwania transportu średnio o 50%. Toyota jest obecnie jedynym producentem samochodów, który korzysta z Channel Tunnel do przewozu nowych samochodów.

Europejski program kolejowy Toyoty

Toyota zamierza do 2024 roku przenieść na tory znaczną część swoich głównych szlaków logistycznych, w ramach realizacji celu osiągnięcia przez firmę neutralności klimatycznej w Europie do 2040 roku. Drugi etap programu rozpocznie się w kwietniu 2022 roku, kiedy centrum logistyczne w Valenciennes otrzyma połączenie kolejowe z czeskim Kolinem, gdzie są produkowane Yaris i nowe Aygo X. Ogólnoeuropejska sieć połączeń kolejowych obejmie także ośrodki Toyoty we Włoszech, Hiszpanii i Turcji. Firma przewiduje, że po zakończeniu tej fazy ograniczy przewozy ciężarówkami o ponad 7 mln kilometrów rocznie, co przełoży się zarówno na niższe emisje z transportu jak i mniejsze wykorzystanie dróg publicznych.



„Uruchomienie kolejowego połączenia między naszymi centrami logistycznymi we Francji i Wielkiej Brytanii to dla nas ważny krok, ponieważ staramy się stopniowo zmniejszać emisje dwutlenku węgla w naszej działalności, stawiając na innowacyjne, zrównoważone rozwiązania. Mamy ambitny plan zwiększenia wykorzystania kolei, co przyniesie dodatkowe korzyści klientom dzięki skróceniu czasu realizacji dostaw” – powiedział Jean-Christophe Deville, dyrektor ds. transportu pojazdów w Toyota Motor Europe.

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Bruksela 2025 – Leapmotor prezentuje model C10 REEV

Leapmotor z radością ogłasza swój udział w 101. edycji Targów Motoryzacyjnych w Brukseli, które odbędą…

2 godziny ago

Lexus świętuje 35-lecie swojej działalności

Toyota przez lata produkowała duże i wygodne limuzyny, ale nie miała doświadczenia na międzynarodowym rynku…

1 dzień ago

Toyota C-HR Plug-in Hybrid w specjalnej ofercie rocznika 2024 z rabatem 24 tys. zł

Toyota C-HR Plug-in Hybrid to propozycja, która łączy innowacyjność z codzienną funkcjonalnością. Samochód objęto specjalną…

2 dni ago

MG ZS Classic – w polskich salonach od 79,8 tys. zł

MG Motor wprowadza na polski rynek odświeżoną wersję swojego bestsellerowego SUV-a – MG ZS Classic,…

3 dni ago

Volkswagen AG – porozumienie z IG Metall w sprawie przyszłości i redukcji zatrudnienia

Po długich negocjacjach między Grupą Volkswagen, związkiem zawodowym IG Metall i radą zakładową, zawarto porozumienie…

3 dni ago

Nissan, Honda i Mitsubishi Motors podpisują protokół ustaleń dotyczący współpracy

Nissan Motor Co., Ltd. Ltd. („Nissan”), Honda Motor Co. Ltd. („Honda”) oraz Mitsubishi Motors Corporation…

3 dni ago