Wyostrzony design, szczególnie w przedniej i tylnej części pojazdu oraz innowacyjne rozwiązania techniczne, gwarantują jeszcze lepszą prezencję i sportową elegancję Audi A8. Marka z czterema pierścieniami w logo z jeszcze większą intensywnością wypracowała emanujący pewnością progresywny charakter tej luksusowej limuzyny.
Nowe, wysokiej klasy reflektory i światła tylne inspirują innowacyjnymi funkcjami i są kulminacją technicznego portfolio modelu A8. Dzięki temu, ta flagowa limuzyna marki z Ingolstadt staje się zarówno dla kierowcy jak i dla pasażerów nowoczesnym i zorientowanym na użytkownika pojazdem.
Model A8 — następca Audi V8 — już od roku 1994 jest flagowym okrętem marki Audi w segmencie luksusowych limuzyn. Jest symbolem i pionierem statusu i prestiżu. Czwarta generacja tej luksusowej limuzyny, która na rynku pojawiła się w roku 2017, pod względem mocy, estetyki i wyposażenia wyniosła tę serię modelową na zupełnie nowy poziom. Już w momencie gdy A8 zostało wprowadzone na rynek, ujawniło przyszły język stylistyki marki, który w gruncie rzeczy kontynuowany jest do dziś. Wyostrzony design w połączeniu z ugruntowanymi rozwiązaniami technicznymi i wyjątkowym komfortem, który panuje na tylnych siedzeniach, definiują koncepcję premium marki Audi. Ta luksusowa limuzyna reprezentuje symbiozę pełnego pewności siebie komfortu i sportowego prowadzenia, dzięki czemu oferuje cały wachlarz wrażeń z jazdy. Dzięki precyzji wszystkich detali i wielu inteligentnym funkcjom, nowe A8 jest pionierem najwyższej klasy rozwiązań technicznych zorientowanych na użytkownika i nowoczesną mobilność.
Jeszcze więcej prestiżu i autorytetu: stylistyka zewnętrzna
Audi A8 to limuzyna będąca wyrazem wysokiego statusu. Teraz, jej stylistyka zewnętrzna jest jeszcze bardziej reprezentacyjna. Osłona chłodnicy Singleframe jest teraz szersza, a jej grill zdobi chromowana rama rozszerzająca się ku górze. Boczne wloty powietrza są ustawione bardziej pionowo, a ich stylistyka została odświeżona tak samo jak w przypadku reflektorów, których dolna krawędź tworzy teraz wyrazisty kontur po stronie zewnętrznej. Podsumowując: zaprojektowane na nowo i dokładnie spasowane elementy designu przedniej części auta znacząco poprawiają wygląd A8 oraz wyostrzają jego profil.
Szczególnie interesująco ta luksusowa limuzyna prezentuje się z boku. Kopuła dachu biegnie płasko. Rozciągnięte linie karoserii podkreślają długość pojazdu, a szerokie nadkola nawiązują do montowanego tu standardowo napędu na cztery koła quattro. We wszystkich wariantach modelu dolna partia drzwi jest wklęsła i zakończona krawędzią skierowaną w stronę drogi. W części tylnej dominują szerokie, chromowane klamry, spersonalizowana sygnatura świateł z cyfrowymi elementami OLED i ciągły, podzielony na segmenty pas świateł. Wkładka dyfuzora z poziomymi przetłoczeniami została zaprojektowana na nowo i delikatnie zaakcentowana. Audi S8 wyposażono w cztery zoptymalizowane pod kątem przepływu spalin rury wydechowe w okrągłych osłonach — to element typowy dla Audi typu S, jeden z charakterystycznych detali sportowej stylistyki auta.
Audi – 2021 rok bardzo dobry dla sprzedaży aut elektrycznych
Poza wersją bazową, Audi oferuje klientom zewnętrzny pakiet stylizacyjny „chrom” oraz — po raz pierwszy w A8 — nowy pakiet stylistyki zewnętrznej S line. Ten ostatni nadaje części przedniej dynamicznego charakteru i jeszcze bardziej odróżnia ją od modelu bazowego. Wyraziste krawędzie w obszarze bocznych wlotów powietrza stanowią uzupełnienie widoku z przodu — podobne stosuje się w modelu S8. Jeszcze większą wyrazistość zapewnia dodatkowy pakiet wykończenia w czerni. Próbnik kolorów lakierów A8 zawiera jedenaście barw, w tym nową metaliczną zieleń district, błękit firmament, szarość Manhattan i błękit ultra. Nowością w Audi A8 jest również pięć matowych kolorów wykończenia — szarość daytona, srebro floret, zieleń district, szarość terra i biel glacier. W programie Audi exclusive auto jest lakierowane w kolorze wybranym przez klienta.
Karoseria o długości 5,19 m
Wprowadzone udoskonalenia przyniosły tylko minimalne zmiany wymiarów flagowego modelu Audi w segmencie luksusowych limuzyn. Rozstaw osi A8 wynosi 3,00 m, długość — 5,19 m, szerokość — 1,95 m, a wysokość — 1,47 m. Karoseria A8 jest zbudowana zgodnie z zasadą Audi Space Frame (ASF): w 58 procentach składa się z aluminium. Przedział pasażerski jest skonstruowany z formowanych na gorąco komponentów stalowych i uzupełniony panelem tylnym wykonanym z polimeru wzmacnianego włóknem węglowym charakteryzującym się bardzo wysoką wytrzymałością i wyjątkowo odpornym na siły skrętne. Koncepcję lekkiej konstrukcji uzupełniają wykonane z magnezu wzmocnienia mocowań amortyzatorów. Dominująca sztywność karoserii stanowi podstawę precyzyjnego prowadzenia, doskonałego komfortu i akustycznego spokoju na pokładzie samochodu.
Cyfrowe reflektory diodowe Matrix i światła tylne OLED
W reflektorach diodowych Matrix, których technikę konstrukcji można porównać do tej stosowanej w cyfrowych projektorach video, zastosowano technologię DMD (ang. digital micromirror device). Każdy reflektor zawiera około 1,3 miliona mikroskopijnych zwierciadeł, które rozbijają wiązkę światła na malutkie piksele. To pozwala kontrolować ją z maksymalną precyzją. Nową funkcją stworzoną dzięki tej technice, jest przydatne na autostradzie oświetlenie pasa drogi i światło prowadzące. Reflektory emitują pasmo wyjątkowo jasno oświetlające pas ruchu, po którym auto się porusza. Światło prowadzące przydaje się przede wszystkim na remontowanych odcinkach dróg, ponieważ pomaga kierowcy utrzymać się na wąskim pasie ruchu. W momencie odblokowywania drzwi i wysiadania z pojazdu, cyfrowe reflektory diodowe Matrix mogą generować dynamiczną animację powitalną lub pożegnalną. Jest ona wyświetlana na podłożu lub na ścianie.
Audi charging hub – stacji szybkiego ładowania samochodów elektrycznych na terenach miejskich
Odświeżone A8 jest standardowo wyposażone w cyfrowe światła tylne OLED (OLED = organiczna dioda elektroluminescencyjna). Zamawiając samochód można wybrać jedną z dwóch tylnych sygnatur świetlnych, w modelu S8 — jedną z trzech. Kiedy w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select wybrany zostanie tryb dynamic, sygnatura świateł staje się szersza. Taka sygnatura dostępna jest tylko w tym trybie.
Cyfrowe światła tylne OLED w powiązaniu z systemami wsparcia kierowcy oferują funkcję identyfikacji zbliżającego się obiektu: wszystkie segmenty OLED zostają aktywowane, jeżeli w odległości do dwóch metrów od zaparkowanego A8 pojawi się inny pojazd. Do funkcji dodatkowych należą dynamiczne kierunkowskazy oraz sekwencje powitalne i pożegnalne.
Redukcja jako środek stylizacji
Wnętrze A8 można porównać z przestronnym, dobrze dopasowanym do potrzeb użytkowników salonem. Oferuje otwartą, przyjazną przestrzeń. Jego architektura jest konsekwentnie utrzymana w liniach poziomych, co podkreśla szerokość pojazdu. Język formalny jest jak zawsze powściągliwy. W ciemności pakiet oświetlenia konturowego plus (dostępny standardowo z pakietem Audi design oraz w S8) elegancko organizuje przestrzeń wnętrza. W tylnej części dostępne są lampki do czytania, w których zastosowano technologię diodową Matrix.
Asortyment foteli i ich wyposażenia w udoskonalonym A8 jest zróżnicowany. Fotele są bardzo wygodne i odzwierciedlają pozycjonowanie modelu w segmencie premium. W odniesieniu do siedzeń tylnych, dostępnych jest wyjątkowo wiele opcji. Najwyższą opcją jest fotel relaksacyjny w modelu A8 L. Oferuje on wiele możliwości dostosowania położenia oraz podnóżek opuszczany z oparcia fotela przedniego pasażera. Pasażerowie mogą ogrzewać na nim stopy lub włączyć funkcję masażu stóp o różnej intensywności. Pakiet fotela relaksacyjnego obejmuje również masaż pleców za pomocą 18 poduszek pneumatycznych, elektrycznie regulowane komfortowe zagłówki, opcjonalną konsolę centralną dostępną również z opcjonalnymi rozkładanymi stolikami, czterostrefową luksusową klimatyzację automatyczną oraz nowe ekrany w tylnej części pojazdu. Komfort wnętrza podkreśla lodówka z barkiem dostępna w programie Audi exclusive.
Wysokiej jakości wykonanie akcentuje niemal manufakturowy charakter wnętrza A8. Znajduje on swój wyraz w precyzyjnych perforacjach obić foteli, dekoracyjnej stebnówce przypominającej wzór schematu otwierających się i zamykających obwodów elektrycznych, drzwiach z otworami wentylacyjnymi lub aksamitnej skórze na komfortowych zagłówkach. Standardowo fotele tapicerowane są skórą Valetta. Opcjonalnie dostępna jest skóra Valcona z możliwością wyboru nowego koloru: koniakowego brązu. Nowością w pakiecie jest mikrofibra Dinamica na panelach drzwi, która opcjonalnie może również być zastosowana jako obicie słupków lub podsufitki.
Charakterystyczna dla odświeżonego A8 jest szeroka gama dostępnych pakietów konfiguracji wnętrza. Należą do nich pakiety Audi design w kolorze pastelowego srebra oraz wnętrze S line utrzymane w czerni, czerwieni merlot lub barwie koniakowej. Wachlarz opcji uzupełnia kilka pakietów skórzanych i wyposażenia ze skóry Audi Exclusive. Opcjonalny pakiet jakości powietrza obejmuje jonizator i funkcję emitowania zapachu.
Wrażliwa i rozważna: koncepcja obsługi
Koncepcja obsługi MMI touch response w Audi A8 bazuje na dwóch wyświetlaczach (10,1 cala i 8,6 cala) oraz funkcji rozpoznawania mowy. Funkcję tę wywołuje się słowami „Hej, Audi!” Koncepcję obsługi i ekranów uzupełnia w pełni cyfrowy Audi virtual cockpit z opcjonalnym wyświetlaczem danych na szybie na wprost wzroku kierowcy – head up display. Podkreśla on nastawienie marki na wygodę prowadzącego pojazd.
Nowe rozwiązania: nawigacja i Audi connect
Nawigacja MMI Navigation plus stanowi wyposażenie standardowe Audi A8. Bazuje ona na modułowej platformie infotainment trzeciej generacji (MIB 3). System nawigacji uzupełniają standardowe usługi online i Car-2-X oferowane przez Audi connect. Są one podzielone na dwa pakiety: Audi connect Navigation & Infotainment oraz Audi connect Safety & Service z Audi connect Remote & Control.
Odpowiedź na nowoczesne potrzeby: nowe ekrany w tylnej części pojazdu
W udoskonalonym Audi A8 dostępne są również atrakcyjne opcje sprzętu inforozrywki. Nowe ekrany montowane z tyłu auta – dwa 10,1-calowe wyświetlacze o rozdzielczości full HD przymocowane do oparć foteli przednich – są dostosowane do oczekiwań współczesnych pasażerów zajmujących tylne fotele. Wyświetlają one zawartość urządzeń przenośnych pasażerów i posiadają funkcję odbioru streamingu audio i video, na przykład ze znanych platform streamingowych czy telewizyjnych bibliotek mediów.
Zaawansowany system nagłośnienia Bang & Olufsen stworzono z myślą o wymagających miłośnikach wysokiej jakości dźwięku. Teraz wysokiej jakości dźwięk trójwymiarowy słyszalny jest również na tylnych fotelach. Wzmacniacz o mocy 1920 W dostarcza dźwięk do 23 głośników,
a głośniki wysokotonowe wysuwane są elektrycznie z deski rozdzielczej. Pilot dla pasażerów siedzących z tyłu, obecnie na stałe przymocowany do środkowego podłokietnika, umożliwia kontrolowanie z tylnego fotela wielu funkcji zapewniających wygodę i rozrywkę. Jednostka sterująca z wyświetlaczem dotykowym OLED ma wielkość smartfona.
Trzy pakiety: systemy wspomagania kierowcy
W ulepszonym Audi A8 dostępnych jest około 40 systemów wspomagania kierowcy. Niektóre z nich — w tym systemy bezpieczeństwa Audi pre sense basic i Audi pre sense front — są elementami wyposażenia standardowego. Opcje pogrupowano w pakiety Park, City i Tour. Pakiet Plus łączy w sobie wszystkie trzy powyższe. Funkcje takie jak asystent jazdy nocą i kamery 360° dostępne są oddzielnie. Wyróżniającą cechą pakietu Park jest asystent parkowania zdalnego plus: może on automatycznie pokierować Audi A8 i wprowadzić je na równoległe do drogi miejsce parkowania lub z niego wyprowadzić. Kierowca nie musi nawet siedzieć w pojeździe.
Pakiet City obejmuje asystenta skrzyżowań, asystenta ruchu przecinającego tor jazdy z tyłu, asystenta zmiany pasa ruchu, system ostrzegania przy wysiadaniu oraz system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense 360°, który w połączeniu z aktywnym zawieszeniem inicjuje działania ochronne w przypadku kolizji.
Pakiet Tour jest wyjątkowo wszechstronny. Jego centralnym elementem jest adaptacyjny asystent jazdy, który dostosowuje wzdłużne i poprzeczne panowanie nad pojazdem w całym zakresie prędkości. Za systemami wspomagania w Audi A8 kryje się centralny sterownik wsparcia kierowcy (zFAS), który nieustannie oblicza model otoczenia pojazdu.
Uniwersalne i wydajne: oferta jednostek napędowych
Dzięki pięciu wersjom silnikowym, udoskonalone Audi A8 oferuje klientom szeroką gamę układów napędowych. Od silników V6 TFSI i V6 TDI – obu czerpiących moc z 3 litrów pojemności skokowej, przez napęd hybrydowy typu plug-in w wersji TFSI e, silnik V6 TFSI i silniki elektryczne, po jednostkę 4.0 TFSI. Ta ostatnia może być zamontowana w modelach A8 i S8 z różnymi poziomami mocy wyjściowej. Cztery litry pojemności rozkłada na osiem cylindrów w układzie V i jest wyposażona w technikę „cylinder on demand“.
Silnik 3.0 TFSI napędza Audi A8 55 TFSI quattro i A8 L 55 TFSI quattro z mocą 250 kW (340 KM). W Chinach dostępny jest wariant o mocy 210 kW (286 KM). W zakresie prędkości obrotowej od 1370 do 4500 obr./min. dostarcza moment obrotowy rzędu 500 Nm. Rozpędza dużą limuzynę Audi A8 od O do 100 km/godz. w 5,6 sek. (wersja L: 5,7 sek.).
W wersji przeznaczonej dla modelu A8, silnik 4.0 TFSI generuje moc 338 kW (460 KM) oraz moment obrotowy 660 Nm, dostępny w zakresie od 1850 do 4500 obr./min. Pozwala to na prawdziwie sportową jazdę: A8 60 TFSI quattro oraz A8 L 60 TFSI quattro przyspieszają od 0 do 100 km/godz. w 4,4 sekundy. Wyróżnikiem silnika V8 jest system „cylinder on demand” – COD, który przy spokojnej jeździe tymczasowo dezaktywuje cztery z ośmiu cylindrów.
Jednostka 3.0 TDI jest montowana w Audi A8 50 TDI quattro i A8 L 50 TDI quattro. Zapewnia ona moc 210 kW (286 KM) i moment obrotowy 600 Nm. Ten wysokoprężny silnik pozwala przyspieszyć A8 i A8 L od 0 do 100 km/godz. w 5,9 sekundy i osiągnąć elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/godz.
Dwa silniki, jeden akumulator: Audi A8 z napędami hybrydowymi typu plug-in
Audi A8 60 TFSI e quattro i A8 L 60 TFSI e quattro to modele hybrydowe typu plug-in (PHEV). W tym przypadku benzynowa jednostka 3.0 TFSI wspomagana jest przez silniki elektryczne. Zamontowany z tyłu pojazdu akumulator litowo-jonowy, może zmagazynować 14,4 kWh netto (brutto: 17,9 kWh) energii.
Dzięki mocy systemowej 340 kW (462 KM) i systemowemu momentowi obrotowemu 700 Nm, Audi A8 60 TFSI e quattro rozpędza się od 0 do 100 km/godz. w 4,9 sekundy (A8 i A8 L).
Kierowcy modeli hybrydowych typu plug-in mogą wybrać jeden z czterech trybów jazdy. Tryb EV oznacza jazdę w pełni elektryczną, Hybrid to wydajne połączenie obu rodzajów napędu, Hold służy oszczędzaniu dostępnej energii elektrycznej, a w trybie Charge silnik spalinowy ładuje akumulator. Podczas ładowania przez przewód, maksymalna moc ładowania prądem zmiennym wynosi 7,4 kW. Klienci mogą ładować akumulator za pomocą kompaktowego systemu ładowania e-tron charging system we własnym garażu lub za pomocą kabla Mode 3 w trasie.
Audi S8 — klasa luksusowa i inspirujące parametry pracy
Audi S8 TFSI quattro to topowy model sportowy tej linii. Silnik biturbo V8 generuje dla niego moc 420 kW (571 KM) i moment obrotowy 800 Nm w zakresie od 2050 do 4500 obr./min. Standardowy sprint Audi S8 TFSI quattro realizuje w 3,8 sekundy. System COD gwarantuje zwiększenie wydajności S8. Klapy w układzie wydechowym zapewniają na żądanie jeszcze bogatsze brzmienie silnika. Dodatkowo, najmocniejszy model z rodziny A8 zjeżdża z linii montażowej z rozbudowanym wyposażeniem standardowym. Zawiera ono, między innymi, unikatowe połączenie innowacyjnych komponentów zawieszenia. Tylko S8 wyjeżdża z fabryki z predyktywnym zawieszeniem aktywnym, sportowym mechanizmem różnicowym i dynamicznym układem czterech kół skrętnych.
Sportowy charakter pojazdu celowo uwypuklono, stosując wyróżniające się elementy stylistyki wewnętrznej i zewnętrznej. Na dużych rynkach — w Chinach, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Korei Południowej — Audi S8 jest oferowany wyłącznie z powiększonym rozstawem osi. Wydłużenie i podwyższenie pojazdu to znacznie większa wygoda dla użytkowników – zyskują oni dodatkową przestrzeń nad głową i miejsce na nogi.
tiptronic, quattro i sportowy mechanizm różnicowy: cała gama wrażeń z jazdy
Wszystkie silniki w Audi A8 są połączone z szybką i delikatnie zmieniającą biegi ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Dzięki elektrycznej pompie oleju automatyczna skrzynia biegów może zmieniać biegi nawet wtedy, gdy nie pracuje silnik spalinowy. Stały napęd na cztery koła quattro z samoblokującym międzyosiowym mechanizmem różnicowym stanowi wyposażenie standardowe, które opcjonalnie może być uzupełnione o sportowy mechanizm różnicowy (standard w S8). Podczas szybkiego pokonywania zakrętów aktywnie dystrybuuje on moment obrotowy między tylnymi kołami, a tym samym sprawia, że prowadzenie jest jeszcze bardziej sportowe i stabilne.
Progresywna technika: układ zawieszenia
Standardowy układ zawieszenia w udoskonalonym Audi A8 imponuje swym wyważonym charakterem. Dzięki wyraźnym profilom jazdy dostępnym w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, samochodem tym można jeździć zarówno w sposób sportowy, jak i maksymalnie komfortowy. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z regulacją tłumienia drgań należy do wyposażenia standardowego. Standardowo montowany jest również progresywny układ kierowniczy. Dynamiczny układ czterech kół skrętnych jest dostępny opcjonalnie – standardowo montowany jest w modelu Audi S8.
Predyktywne aktywne zawieszenie
Najważniejszym elementem udoskonalonego A8 jest predyktywne aktywne zawieszenie. Za pośrednictwem silnika elektrycznego może ono indywidualnie obciążać lub odciążać każde koło dodatkową mocą i w ten sposób aktywnie regulować pozycję podwozia w każdej sytuacji na drodze. Predyktywne aktywne zawieszenie sprawia, że wrażenia z jazdy w Audi A8 nabierają dodatkowych emocji. Gdy w systemie Audi drive select włączony jest tryb dynamic, ta duża limuzyna pokazuje swoje sportowe oblicze. Mocno wchodzi w zakręty, kąty przechyłów są niewielkie, a nadwozie prawie nie nurkuje podczas hamowania. Natomiast w trybie comfort+ samochód płynnie pokonuje nierówności. Układ kierowniczy współpracuje tu z przednią kamerą, dzięki czemu rozpoznaje nierówności w ramach ograniczeń systemowych i predyktywnie reguluje pracę siłowników.
W trybie comfort+ aktywne zawieszenie predyktywne posiada szczególną cechę: zintegrowana funkcja pochylania w zakrętach zmniejsza przyspieszenie boczne działające na pasażerów. Podczas wchodzenia w zakręt podnosi ona stronę nadwozia znajdującą się po zewnętrznej stronie zakrętu i obniża drugą stronę, nachylając ją do wartości trzech stopni. Przy prędkości od 80 do 130 km/h i przyspieszeniu bocznym do 0,4 g pokonywanie zakrętów jest ledwie wyczuwalne. Podczas jazdy na wprost w trybie comfort+, aktywne zawieszenie kompensuje ruchy podwozia związane z kołysaniem. Aby ułatwić wygodne wsiadanie i wysiadanie z samochodu, nadwozie podnosi się i opuszcza nawet o 50 mm.
Asortyment kół przeznaczonych dla Audi A8 obejmuje obręcze o wymiarach od 18 do 21 cali i sześć nowych wzorów przygotowanych przez Audi i Audi Sport. W wersjach topowych, takich jak Audi S8, marka oferuje opcjonalnie ceramiczne tarcze hamulcowe wzmacniane włóknem węglowym.
A8 L Horch: przygotowane specjalnie na rynek chiński
Audi A8 L Horch, topowy model przeznaczony na rynek chiński, ma 5,45 m długości, czyli jest o 13 cm dłuższy niż model A8 L. Stebnowanie wielu elementów tapicerki w kształcie rombów, wytłaczane logotypy na oparciach oraz czarne dywaniki z długim włosiem podkreślają ekskluzywność tej wersji modelu. Specjalnie zaprojektowana osłona chłodnicy Singleframe z pionowymi klamrami wskazuje na to, że jest to model luksusowy. Dodatkowo auto oferuje chromowane detale, na przykład na obudowach lusterek, charakterystyczną sygnaturę świetlną z tyłu, większy dach panoramiczny, emblemat Horch na słupku C, felgi typu H-crown oraz dodatkowe wyposażenie standardowe obejmujące fotel relaksacyjny. Po raz pierwszy w segmencie D, topowy model oferuje chińskim klientom pragnącym nadać autu szczególnie eleganckiego wyglądu, dwubarwne wykończenie.
Dostępne są tu trzy nakładane ręcznie kombinacje kolorystyczne: czerń mythos i srebro florette, srebro florette i czerń mythos oraz błękit firmament i błękit ultra. Barwy wymienione jako pierwsze są nakładane poniżej krawędzi świateł, czyli tzw. linii tornado. W ten sposób model Audi A8 L Horch — z elementami zorientowanymi na prestiż i stanowiącymi oznakę statusu — wprowadza w życie to, co w Audi rozumie pod nazwą progresywnej luksusowej limuzyny maksymalnie nastawionej na potrzeby klienta.
Bezpieczeństwo A8 L: wysoki poziom ochrony dzięki wydajnej technice mild-hybrid
Klienci zainteresowani opancerzonymi modelami Audi również skorzystają na ulepszeniach w modelu A8. Przygotowany z myślą o specyficznych, najwyższych potrzebach w zakresie bezpieczeństwa model A8 L Security, jest napędzany silnikiem biturbo V8 o mocy 420 kW (571 KM). Technologia mild hybrid (MHEV) wykorzystująca 48-woltowy główny układ elektryczny, zapewnia tej opancerzonej limuzynie wyjątkową wydajność.
Ceny i dostępność
Udoskonalone Audi A8 dostępne jest na polskim rynku już od grudnia 2021 roku. Cena bazowa A8 to teraz 442 100 zł. Audi A8 60 TFSI e quattro rozpoczynają się od kwoty 507 200 zł, a Audi S8 od 630 200 zł. Więcej szczegółów znaleźć można w konfiguratorze.