Toyota w styczniu 2022 roku utrzymała się na pozycji lidera polskiego rynku. W pierwszym miesiącu nowego roku marka zarejestrowała 5 726 samochodów osobowych i zanotowała 19,8-procentowy udział w rynku, co oznacza, że już prawie co piąte auto zarejestrowane w Polsce ma znaczek Toyoty.
Najpopularniejszym samochodem osobowym w Polsce wciąż jest najpopularniejsze auto świata, czyli Toyota Corolla. W styczniu 2022 roku zarejestrowano 1 680 egzemplarzy tego modelu, co dało 5,8-procentowy udział w rynku. Sprzedaż Corolli wzrosła o 3% w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku, a w segmencie C auto Toyoty ma aż 29,6-procentowy udział. To znaczy, że już prawie co trzeci kompakt wyjeżdżający z polskiego salonu to Corolla.
Dwa inne modele Toyoty – RAV4 i Yaris, uplasowały się w czołowej czwórce stycznia. RAV4 z 1 117 zarejestrowanymi egzemplarzami jest drugim najpopularniejszym autem w Polsce i liderem swojej klasy (24,3% udziału). Yaris to najczęściej rejestrowane auto segmentu B (28,6% udziału). Wynik 977 egzemplarzy dał mu czwarte miejsce w zestawieniu wszystkich modeli.
Liderem segmentu B-SUV został Yaris Cross. W styczniu 2022 roku zarejestrowano aż 591 egzemplarzy auta, które zadebiutowało na rynku jesienią poprzedniego roku. Z kolei Camry jest najchętniej wybieranym autem segment D – w styczniu z salonów wyjechało 321 egzemplarzy sedana Toyoty. 19,6-procentowy udział w segmencie dużych SUV-ów ma Highlander (223 egzemplarze), a w czołówce swojej klasy utrzymuje się Toyota C-HR (353 egzemplarze).
Samochody dostawcze Toyoty z najwyższą sprzedażą
Toyota PROACE CITY utrzymał się na pozycji lidera w segmencie kompaktowych vanów. W styczniu model trafił do 357 klientów. To wynik ponad dwukrotnie lepszy od drugiego auta w zestawieniu. PROACE CITY ma aż 31,1-procentowy udział w segmencie.
Wśród vanów średniej wielkości rok na pozycji lidera rozpoczął PROACE, który ma 26,1-procentowy udział w rynku. W styczniu zarejestrowano 242 egzemplarze.
Hilux był najchętniej wybieranym pick-upem w styczniu 2022 roku. Słynący z niezawodności i wszechstronności samochód trafił do 96 klientów i ma aż 44,4% udziału w segmencie. Hilux był wybierany przez kupujących ponad dwa razy częściej niż drugie auto w zestawieniu.
Flotowa dominacja Toyoty
Ponad 20,1-procentowy udział w rynku i 3 937 zarejestrowanych przez firmy samochodów dały Toyocie pozycję flotowego lidera stycznia. To wynik o 10 procent lepszy niż w styczniu 2021 roku. Najchętniej wybieranym przez firmy autem jest Corolla (1 431 egzemplarzy). Udział Corolli w segmencie C we flotach wynosi aż 30,6%, a w całym rynku flotowych aut osobowych 7,3%.
W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów flotowych są też RAV4 (3. miejsce, 764 egzemplarze) oraz Yaris (6. miejsce, 435 egzemplarzy). Oba auta dominują w swoich segmentach. Pozycję lidera najmniejszych aut we flocie utrzymuje model Aygo (136 egzemplarzy, 42% udziału w rynku), a najchętniej wybieraną limuzyną przez managerów flotowych jest Camry (271 egzemplarzy, 17,5% udziału w rynku).
PROACE CITY, lider segmentu kompaktowych vanów, zajął pierwsze miejsce także na rynku flotowym. Firmy zarejestrowały w styczniu 333 takie auta (32,3% udziału w segmencie). PROACE nie miał sobie równych wśród vanów średniej wielkości (219 egzemplarzy, 27,4% udziału), a Hilux przewodzi w kategorii pick-upów (77 egzemplarzy, 43,5% udziału).
Polacy stawiają na hybrydy Toyoty
Na początku 2022 roku rośnie wśród polskich klientów zainteresowanie samochodami hybrydowymi Toyoty. W styczniu kupiono 4 850 hybryd, a modele z tym napędem w pierwszym miesiącu nowego roku stanowiły aż 70% wszystkich aut marki, które trafiły do klientów. Największy udział w sprzedaży samochodów hybrydowych miały modele RAV4 (1 385 aut) oraz Corolla (1 281 aut).
Toyota największym producentem samochodów i najpopularniejszą marką na świecie w 2021 roku
Toyota od 19 lat oferuje w Polsce auta z napędem hybrydowym. Do tej pory sprzedano aż 155 854 takie samochody, a rekordowy pod tym względem był 2021 rok, gdy z salonów wyjechały aż 46 044 hybrydy Toyoty. Hybrydowa rewolucja w Polsce rozpoczęła się od modelu Prius, Auris Hybrid i Yaris Hybrid sprawiły, że ekologiczne i ekonomiczne auta zaczęły się sprzedawać w tysiącach, a ich liczba na polskich drogach rosła lawinowo. Obecnie w ofercie jest aż osiem modeli z napędem hybrydowym. Największymi wolumenami sprzedaży mogą się pochwalić Corolla (ponad 39 tys. egzemplarzy), RAV4 (blisko 32 tys. egzemplarzy) oraz Yaris (21 tys. egzemplarzy).
Ponad 300 zamówień Aygo X
W tym roku gama modelowa Toyoty stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna i różnorodna, a pierwszą nowością jest model Aygo X. Wciąż trwa przedsprzedaż zupełnie nowego crossovera segmentu A. Efektowna stylistyka, bogate wyposażenie i atuty miejskiego samochodu sprawiają, że następca niezwykle popularnego Aygo także budzi duże zainteresowanie. Od 20 grudnia, gdy rozpoczęły się rezerwacje online na nowy model, aż 333 klientów zdecydowało się złożyć zamówienie na auto, które można oglądać jedynie na zdjęciach i filmach, bez możliwości odbycia jazdy testowej. 76% zamówionych egzemplarzy jest wyższych wersjach z dwukolorowym nadwoziem, 47% Aygo X będzie wyposażonych w nową automatyczną skrzynię biegów CVT, a 31% to najwyższe wersje wyposażenia Executive oraz Aygo X Limited.
ADAC – Toyota Yaris Hybrid samochodem z najlepszym stosunkiem jakości do ceny
To nie koniec premier Toyoty w 2022 roku. W segmencie C zadebiutuje Corolla Cross z nową, 5. generacją układu hybrydowego, a w segmencie SUV-ów średniej wielkości nowością będzie Toyota bZ4X z bezemisyjnym napędem elektrycznym (BEV). Tym samym gama crossoverów i SUV-ów Toyoty wzrośnie do aż siedmiu modeli – od miejskiego Aygo X po 7-osobowego Highlandera.
Toyota wzmacnia także ofertę aut sportowych i usportowionych. Do serii GR dołączy trzeci po GR Suprze i GR Yarisie model – GR86, czyli czteromiejscowe coupe z napędem na tył, następca kultowego już GT86. Kolejne dwa auta będą oferowane w wersji GR Sport – Hilux i Yaris. W obu zmodyfikowano zawieszenie oraz zastosowano specjalne elementy stylistyczne nadwozia i wnętrza.
Źródło: Toyota