Bramy fabryki w czeskich Ovčarach koło Kolina opuszczają już ostatnie egzemplarze modelu C1, a to oznacza koniec tego modelu. Produkcja rozpoczęła się w 2005 roku i od tego momentu wyprodukowano prawie 1,2 mln egzemplarzy.
Auto o długości 3,46 m miało swoich zwolenników w wielu krajach Europy. Doczekało się także w 2014 roku drugiej generacji. Oferowane było w wersji trzy- i pięciodrzwiowej oraz w atrakcyjnych limitowanych seriach zaprojektowanych przy współpracy ze znanym stylistą modowym Jeanem Charlesem de Castelbajac’iem oraz magazynem Elle. Do historii przeszła także edycja Urban Ride.
Mały C1 miał być typowo miejskim autem, który znakomicie radzi sobie w zatłoczonych aglomeracjach i nie potrzebuje dużo miejsca do zaparkowania. Jednak z czasem wyparła go elektromobilność.
Citroën Milano Design City TIME TO BE MY AMI
Jednym z ważnych modeli, który ma go zastąpić jest elektryczny Citroën Ami. Natomiast dla tych, którzy potrzebują większego auta, oferowany będzie C3. Zdaniem francuskiego producenta te dwa modele staną się dobrym wyborem dla dotychczasowych użytkowników C1.