Volkswagen Golf w 2021 roku przeżywał wzloty i upadki, a w grudniu jego sprzedaż nie zmieściła się w pierwszej dziesiątce. Nie był to jednak spadek popularności, ale brak niezbędnych komponentów do jego produkcji. Ostatecznie niemiecki hatchback okazał się najlepiej sprzedającym się samochodem na rynkach europejskich w całym 2021 roku.
W 2021 roku na rynkach europejskich monitorowanych przez JATO Dynamics, zarejestrowano najmniej samochodów od 1985 roku. Łączna sprzedaż, to 11,75 mln egz., co jest o 1,6 proc. gorszym wynikiem niż w 2020 roku oraz o 26 proc. mniej niż w 2019 roku. Statystyki obejmują 28 krajów Europy, 25 stanowią kraje należące do Unii Europejskiej oraz Wielka Brytania, Norwegia i Szwajcaria.
Nowy Volkswagen Golf R wyznacza nowe standardy pod względem osiągów
W wielu krajach odnotowano znaczny spadek sprzedaży. W Niemczech zarejestrowano tylko 2,6 mln nowych samochodów, co stanowi 27 proc. spadek w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku. Mniejsza sprzedaż dotyczy głównie samochodów napędzanych silnikami spalinowymi. Skorzystali na tym producenci aut z napędem elektrycznym oraz hybrydowym. Efektem tego jest zarejestrowanie w Europie 2,25 mln egz., co stanowi wzrost o 19 procent.
Rynek europejski w grudniu 2021 r. – Volkswagen Golf pokonany, niespodziewanym liderem Tesla Model 3
W Niemczech zarejestrowano tylko 2,6 mln nowych samochodów, co stanowi 27 proc. spadek w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku. Mniejsza sprzedaż dotyczy głównie samochodów napędzanych silnikami spalinowymi. Skorzystali na tym producenci aut z napędem elektrycznym oraz hybrydowym. Efektem tego jest zarejestrowanie w Europie 2,25 mln egz., co stanowi wzrost o 19 procent. Dzięki temu Tesla Model 3 dwukrotnie została liderem rynku, a po 12 miesiącach 2021 roku liczba rejestracji uplasowała ten model na 17 pozycji (141 429 egz.).
W 2021 roku na rynkach zarejestrowano 205 408 egz. Volkswagena Golfa, co jednak jest wynikiem gorszym o 27,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku. Kolejne pozycje to: Peugeot 208, Dacia Sandero i Renault Clio.
Źródło: JATO Dynamics