Categories: E-mobility

Ford prezentuje Mustanga Mach-E z funkcją Escape Room wykorzystującą system zainstalowany w samochodzie

Gry typu „Escape Room” zyskały w ostatnich latach na popularności. Wymagają one od uczestników działania zespołowego i szybkiego podejmowania decyzji w celu rozwiązania zagadek i uzyskania wskazówek, jak wydostać się z zamkniętego pomieszczenia. Ford wykorzystał tę koncepcję i zastosował ją w elektrycznym Mustangu Mach-E. Gra kontroluje urządzenia w samochodzie i zachęca do interaktywnej przygody.

Zabawa o tematyce szpiegowskiej prowadzi graczy przez tajną misję, której celem jest dostarczenie przesyłki. Komunikaty dźwiękowe o kolejnych zadaniach są przekazywane przez głośniki, a elektrycznie regulowane fotele, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, klimatyzacja i reflektory są elementami aktywowanymi podczas rozgrywki lub używanymi przez uczestników, aby uzyskać kolejne wskazówki.

Gdy auto jest w ruchu, jedynymi funkcjami, z których może korzystać kierowca są klimatyzacja oraz głośniki. Mimo, iż zabawa oparta jest na koncepcji znanej z „Escape room’ów”, podróżujący samochodem mogą go opuścić w dowolnym momencie, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa na drodze. Gra oferowana przez producenta może być zainstalowana na urządzeniu z systemem iOS łączącym się z samochodem za pomocą funkcji CarPlay firmy Apple oraz oprogramowania, którego dostawcą jest Ford.

Nowy Ford Mondeo – nie dla Europy, zaprojektowany specjalnie dla Chin

– To zabawa, która realnie pokazuje, co dzisiaj jest możliwe dzięki technologii dostępnej w samochodach – mówi Carsten Starke, ekspert techniczny, Ford Research & Advanced Engineering w Ford of Europe. – Interakcja między pojazdem, a kierowcą daje nowe możliwości w przyszłości. Mowa na przykład o stworzeniu interaktywnej instrukcji obsługi czy nawet szkoleniu kierowcy – dodaje.

Gra jest w tej chwili jedynie działającą koncepcją, opracowaną przez Ford of Europe przy udziale zespołu Software Enablement & Research z grupy Ford’s Emerging Technology & Innovation oraz grupy IOT z siedzibą w Palo Alto w Kalifornii. Funkcjonalność ta została opracowana, aby pokazać, w jaki sposób przez zabawę można pomóc użytkownikom w lepszym poznaniu możliwości samochodu. Daje też wyobrażenie na temat rozwoju aplikacji w przyszłości. Mogą one m.in. bawić lub uczyć kierowców i pasażerów podczas postojów na stacjach ładowania, a także – w dalszej perspektywie – w czasie podróżowania samochodami autonomicznymi.



Źródło: Ford

 



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

15 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

15 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

2 dni ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

2 dni ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

3 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

3 dni ago