W 2021 r. Mercedes-Benz dostarczył polskim klientom 20 025 nowych samochodów z gwiazdą. Tym samym uplasował się na siódmym miejscu wśród najchętniej wybieranych marek nowych samochodów w kraju, z 4,48-procentowym udziałem w rynku.
Producent ze Stuttgartu zrealizował swoje ambitne cele: w segmencie modeli zelektryfikowanych jest liderem w tym zakresie wśród marek premium i bije rekordy sprzedaży najwyżej pozycjonowanych modeli. W 2021 r. nowe Mercedesy z napędami alternatywnymi (całkowicie elektryczne oraz hybrydy typu Plug-in) stanowiły aż 13,4% całkowitej sprzedaży marki w Polsce, z kolei sportowe maszyny AMG, to już co dziewiąty Mercedes sprzedawany w Polsce. W ujęciu globalnym Polska okazała się w 2021 r. czternastym co do wielkości rynkiem zbytu nowych Mercedesów na świecie awansując w ciągu roku o jedną pozycję.
Mercedes-Benz zamknął 2021 rok na polskim rynku z wynikiem 20 025 rejestracji nowych samochodów osobowych, czyli niemal identycznym jak ten uzyskany przed rokiem (20 210). To rezultat zgodny z lokalnymi prognozami i planami sprzedażowymi. Mimo wysokiego popytu, który dodatkowo napędzają liczne nowości, na dostarczenie większej liczby aut producentowi spod znaku trójramiennej gwiazdy nie pozwoliły bowiem globalne trudności związane z dostępnością półprzewodników.
Mercedes-Benz otrzymuje pierwszą na świecie międzynarodową homologację dla systemu jazdy warunkowo zautomatyzowanej
W tych wymagających warunkach Mercedes-Benz konsekwentnie realizuje jednak swoje cele zapisane w strategii Ambition 2039: prowadzi transformację w kierunku neutralności w zakresie CO2, poszerzając portfolio całkowicie elektrycznych modeli Mercedes-EQ oraz modeli z napędem hybrydowym Plug-in oraz jednocześnie chce oferować najbardziej pożądane samochody luksusowe na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów submarek Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach oraz Klasy G.
Ofensywa elektrycznych Mercedesów-EQ
W obu obszarach (BEV oraz PHEV) Mercedes-Benz uzyskał na polskim rynku imponujące wzrosty i pobił rekordy sprzedaży. W 2021 r. klienci w Polsce odebrali łącznie 2192 nowe Mercedesy z napędami zelektryfikowanymi (xEV) (1683 hybrydy plug-in PHEV oraz 509 samochodów w 100% elektrycznych BEV). W ujęciu całego rynku xEV daje to aż 13% udziału rynkowego i zapewnia pozycję lidera wśród producentów zelektryfikowanych aut premium.
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+już w polskiej ofercie od 728,6 tys. zł
W statystykach sprzedaży w pełni elektrycznych Mercedesów-EQ najbardziej popularne wśród polskich klientów były SUV klasy średniej EQC, wybrany przez 225 nabywców oraz model EQA (197 egz.) W ostatnim kwartale 2021 r zadebiutowała luksusowa limuzyna EQS, a portfolio modeli w pełni elektrycznych osiągnęło już 6 modeli.
Najwyżej pozycjonowane modele na czele sprzedaży
Równocześnie w 2021 r. Mercedes-Benz umacniał się w najbardziej ekskluzywnych segmentach polskiego rynku motoryzacyjnego. Rekordowy rok ma za sobą Mercedes-AMG – roczna sprzedaż sportowych maszyn po raz pierwszy przekroczyła ponad 2000 sztuk. Oznacza to, że co dziewiąty nowy Mercedes rejestrowany w Polsce to właśnie model AMG.
Ze znakomitym przyjęciem spotkała się nowa Klasa S, która zakwalifikowała się do grona dziesięciu najchętniej wybieranych modeli z gwiazdą w naszym kraju. Co ciekawe, Polska jest ósmym co do wielkości rynkiem zbytu flagowej limuzyny Mercedes-Benz na świecie i drugim w Europie. Niedawno jej oferta wzbogaciła się m.in. o hybrydę plug-in z oznaczeniem S 580 e oraz dodatkowe możliwości personalizacji w programie indywidualizacji Manufaktur.
Świetne wyniki SUV-ów
W ujęciu modelowym najlepiej sprzedającym się Mercedesem w 2021 r. w Polsce był SUV klasy wyższej GLE, który znalazł 3181 nabywców i osiągnął blisko 16-procentowy udział w sprzedaży marki. W rezultacie pod względem popularności modelu GLE polski rynek był szósty na świecie, a jeśli chodzi o dostawy GLE Coupe – drugi w Europie. Nadwozie typu SUV to także najczęściej wybierana przez Polaków sylwetka z gamy sprzedażowej Mercedes-Benz – w 2021 roku stanowiły 50% sprzedaży marki w Polsce.
Kolejne lokaty zajęły bestsellerowy SUV klasy średniej GLC (3037 egz., udział 15,2%) oraz odnowiona Klasa E (2256 egz., udział 11,8%). Niezmiennie wysoką popularnością cieszyły się kompaktowe Mercedesy: Klasa A i model CLA które zajęły kolejne lokaty.
Źródło: Mercedes-Benz