Rok 2021 był rekordowy dla Alfy Romeo w Polsce. Pomimo ograniczeń na rynku związanych z dostępnością nowych samochodów, legendarna włoska marka osiągnęła w ubiegłym roku najlepszy w historii wynik rejestracji.
Alfa Romeo zakończyła 2021 rok wynikiem 1749 sprzedanych nowych samochodów, uzyskując ponad 30-procentowy wzrost rok do roku, znacznie powyżej rynku nowych samochodów osobowych, który w tym samym okresie zwiększył się o 4,3%*.
Niewątpliwym przebojem marki okazał się sportowy SUV, Alfa Romeo Stelvio, który awansował do rankingu Top 10 SUV. 1210 sprzedanych egzemplarzy Stelvio zapewniło mu imponujący wzrost 50,9% w porównaniu z rokiem 2020. Ponadto rok 2021 był dla Stelvio w Polsce rekordowy, przynosząc najlepsze wyniki od momentu wprowadzenia modelu na rynek w 2017 r.
Powody do zadowolenia daje również wynik osiągnięty przez Alfę Romeo Giulię, reprezentującą włoską markę w segmencie sportowych limuzyn segmentu D. W zeszłym roku 490 nabywców zdecydowało się na tego pięknego i szybkiego sedana, zapewniając mu godny podziwu 37,6-procentowy wzrost sprzedaży. To rekordowa sprzedaż Giulii w Polsce od momentu wprowadzenia na rynek w 2016 roku.
Alfa Romeo Giulia GTA – 500 pasjonatów i koneserów motoryzacji
Doskonałe wyniki sprzedaży uplasowały Polskę w czwórce wiodących rynków dla Alfy Romeo w Europie, po Włoszech (1), Niemczech (2) i Hiszpanii (3). Polska jest pierwszym rynkiem europejskim, na którym wprowadzono 5-letnią gwarancję z przebiegiem 200 000 km. Wszystkie Alfy Romeo sprzedawane w Polsce w 2021 roku są z 5-letnią gwarancją, co skutkuje wzrostem wartości rezydualnej i poprawą ogólnego wizerunku marki.
Alfa Romeo Giulia i Stelvio „6C Villa d’Este” – najmocniejszy wyraz elegancji
„Jeśli miałbym wymienić główne czynniki, które wpłynęły na sukces Alfy Romeo na rynku polskim, to muszę zacząć od fantastycznych produktów. Modele Giulia i Stelvio przyciągnęły do naszej marki nowych klientów, którzy doceniają ponadczasową, włoską stylistykę, fantastyczne osiągi oraz unikalne czucie samochodu i przyjemność z jazdy, jaką zapewnia tylko Alfa Romeo. Nieocenioną pracę w zakresie zwiększenia świadomości marki wykonał też dla nas Robert Kubica, rezerwowy kierowca zespołu F1 Alfa Romeo Racing ORLEN i ambasador marki w Polsce. Natomiast argumentem, który bardzo często finalnie decydował o zakupie, jest wysoka jakość, potwierdzona 5-letnią gwarancją, którą są objęte wszystkie nowe Alfy Romeo sprzedawane w Polsce. My wiemy, jaką wartość technologiczną prezentuje dziś Alfa Romeo i tę pewność wyrażamy najlepszymi warunkami gwarancyjnymi, oferowanymi w segmencie premium na naszym rynku. Podkreślmy jednak, że nawet najlepszy produkt potrzebuje odpowiedniej i profesjonalnej obsługi. Dlatego cieszą nas coraz lepsze oceny jakości obsługi klienta uzyskiwane przez dealerów Alfa Romeo w Polsce. Nasza sieć dealerska również zasługuje na słowa uznania, istotnie przyczyniając się do tego doskonałego rezultatu handlowego”, podsumował wynik marki Rafał Grzanecki, dyrektor marki Alfa Romeo w Polsce.
Przedstawiciele Alfy Romeo spodziewają się także dobrego roku 2022. W pierwszych dniach stycznia polskiemu klientowi została dostarczona 540-konna Alfa Romeo Giulia GTAm. Kolejne dwa egzemplarze tego unikalnego modelu zostaną wydane jeszcze w styczniu, a ostatnie trzy z puli sześciu sztuk przeznaczonych na krajowy rynek zostaną wyprodukowane jeszcze w pierwszym półroczu tego roku.
Tym, na co Alfiści z niecierpliwością czekają, jest premiera nowego, kompaktowego SUV-a Tonale. Model zadebiutuje w połowie roku jednocześnie na najważniejszych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Model Tonale wprowadzi mediolańską markę w świat elektryfikacji, oferując hybrydowy napęd oraz najnowsze technologie z zakresu autonomii, bezpieczeństwa i łączności.
*źródło: Samar na podstawie CEP (Centralnej Ewidencji Pojazdów) – rynek samochodów osobowych w Polsce w 2021 roku.
Źródło: Alfa Romeo