Każdy z modeli marki osiągnął sukces sprzedażowy. Wzrost był zasługą silnego popytu na Ghosta, wzmocnionego dodatkowo po premierze Black BadgeGhosta w październiku 2021 r. Wspólnie, z niesłabnącym zainteresowaniem Cullinanem oraz najwyższym modelem marki – Phantomem, przełożyło się to na wypełnienie książki zamówień do trzeciego kwartału 2022 roku. Historycznie rekordowymi wynikami może się również pochwalić program Provenance, sprzedaży używanych samochodów.
“2021 rok był fenomenalny dla Rolls-Royce Motor Cars. Dostarczyliśmy więcej samochodów niż kiedykolwiek w 117-letniej historii marki, a nienotowany dotąd popyt na wszystkie produkty dotyczył każdegoz globalnych rynków. Nasze niezwykle silne portfolio produktów, wyjątkowa oferta Bespoke wraz z pierwszym rokiem, gdy można było zamawiać Ghosta, premierą Black BadgeGhosta w październiku, a także rekordowym popytem na personalizację Bespoke – to wszystko w znaczący sposób przyczyniło się do naszych niezwykłych osiągów. Znajdujemy się w ogromnie zachęcającej sytuacji, w momencie, gdy szykujemy się do historycznego wydarzenia, jakim będzie premiera modelu Spectre, naszego pierwszego w pełni elektrycznego samochodu. Na bazie tegorocznego sukcesu wciąż będziemy ewoluować w stronę marki prawdziwego luksusu, czegoś więcej, wykraczającego poza sferę motoryzacji.” – powiedział Torsten Müller-Ötvös, Chief Executive Officer, Rolls-Royce Motor Cars.
Na rekordowym poziomie utrzymały się również zamówienia Bespoke, reprezentowane przez personalizowane zamówienia spektakularnego Phantoma Oribe stworzonego wspólnie z marką Hermès, Phantoma Tempus oraz kolekcjonerską serię Black Badge Wraith i Black Badge Dawn Landspeed. Firma zasygnalizowała swoje zaangażowanie we współczesny ruch personalizacji nadwozi stworzeniem działu Rolls-Royce Coachbuild i prezentacją arcydzieła, jakim był model BoatTail.
W 2021 roku Rolls-Royce ogłosił również swój pierwszy elektryczny samochód, Spectre. Wyjątkowe przedsięwzięcie, jakim jest wprowadzenie Spectre na rynek do czwartego kwartału 2023 roku, już trwa, podobnie jak najbardziej rygorystyczny program testów. Podróż na dystansie 2,5 mln km sięgająca do czterech krańców świata, ma zasymulować ponad 400 lat użytkowania Rolls-Royce’a.
Wraz z przygotowaniami do elektrycznej przyszłości marki, Rolls-Royce systematycznie pracuje nad zaspokojeniem rosnącego popytu na samochody z obecnego portfolio, co udaje się dzięki elastycznemu procesowi produkcji i zaangażowaniu zespołu liczącego obecnie ponad 2000 osób pracujących w Home of Rolls-Royce w Goodwood i na całym świecie. Obecnie fabryka w Goodwood pracuje na pełnych obrotach w systemie dwuzmianowym, aby móc dostarczyć zamówienia klientom z całego świata.
Rolls-Royce będzie wciąż inwestował w rozwój swojej fabryki tak, aby była gotowa na elektryfikację modeli i przyjęcie na pokład nowej kadry – rekordowa liczba stażystów (37 osób) ma dołączyć do firmy w 2022 roku.
W nawiązaniu do rocznych wyników, , CEO Torsten Müller-Ötvös powiedział: “To był prawdziwie historyczny rok dla Rolls-Royce Motor Cars. Podczas 12 miesięcy zanotowaliśmy najwyższą sprzedaż, świętowaliśmy premierę najnowszego modelu z rodziny Black Badge, zadziwiliśmy świat umiejętnością tworzenia nadwozi na zamówienie i zrobiliśmy ogromny krok ku elektrycznej przyszłości.”
Jak zawsze, to wszystko nie byłoby możliwe bez poświęcenia i zaangażowania ze strony niezwykłych ludzi z Home of Rolls-Royce, naszego międzynarodowego zespołu i globalnej sieci dealerskiej. Chciałbym podziękować i pogratulować każdej osobie. Mam zaszczyt i przyjemność pracować z tymi osobami co dnia.”
Najpopularniejszym modelem na Polskim rynku jest wciąż Cullinan, a tuż za nim jest nowy Ghost.
Źródło: Rolls-Royce / Auto Fus
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…