Nowy SUV pod osłoną kamuflażu wkracza w ostatnia fazę testów po europejskich drogach. Celem tego etapu prac jest sprawdzenie niezawodności samochodu i ostateczne dopracowanie gamy silników. Testy wytrzymałościowe potwierdzają niezawodność i trwałość poszczególnych elementów i podzespołów samochodu.
Takim testom w ciężkich warunkach została poddana nowa platforma CMF-CD3 i gama całkowicie zelektryfikowanych napędów. Każdy nowy model Renault przechodzi fazę testów tzw. „Confirmation Runs”. W ten etap wkracza obecnie Renault AUSTRAL. W praktyce to nie jeden, lecz około stu egzemplarzy tego samochodu, pokona łącznie dystans dwóch milionów kilometrów.
Nowy SUV Renault AUSTRAL wyruszy na drogi Francji, Hiszpanii, Niemiec i Rumunii, aby zweryfikować trafność przyjętych rozwiązań. Dziewięciuset kierowców pokona dystans 600 000 km w rzeczywistych warunkach drogowych, a kolejne 1 400 000 km na torach.
Renault – najnowszy SUV marki będzie nazywał się Austral i zastąpi Kadjara
Testy pozwolą na przykład na zatwierdzenie przyjętych parametrów technicznych nowej platformy CMF-CD3, działania systemów wspomagania prowadzenia, wyciszenia kabiny czy komfortu zawieszenia. Po to, by oferować najlepsze rozwiązania naszym przyszłym klientom.
Testy walidacyjne obejmują między innymi zespoły napędowe. Nowy SUV będzie dysponował ofertą składającą się w całości ze zelektryfikowanych jednostek benzynowych, w większości zupełnie nowych: nowej generacji napędu E-TECH Hybrid oraz 1.2 TCe mild-hybrid 12 V. Nowa gama jednostek napędowych zapewnia rekordową wydajność: niską emisję od 105 g CO2/km (dla silnika E-TECH w cyklu WLTP, w trakcie homologacji) przy maksymalnej mocy sięgającej 200 KM.
Źródło: Renault