W 2022 r. niemiecki producent samochodów z bogatą tradycją będzie kontynuował tę podróż, stawiając na wydajność, elektryczność i emocje. W najbliższych miesiącach na drogach pojawią się ważne modele Opla, w tym przede wszystkim nowa generacja Astry.
Rok 2022 będzie wyjątkowy dla Opla także z innego powodu. W przyszłym roku minie 160 lat od założenia przez Adama Opla firmy, która ewoluowała od producenta maszyn do szycia i największego na świecie producenta rowerów do cieszącej się międzynarodowym uznaniem marki motoryzacyjnej. Po 160 latach Opel dokonuje kolejnej transformacji, z producenta pojazdów w dostawcę usług elektrycznej mobilności. Najpóźniej od 2028 r. Opel będzie oferował w Europie wyłącznie samochody elektryczne.
„Już dziś jesteśmy gotowi realizować przyszłość motoryzacji – odważną i czystą w stylistyce, emocjonującą i elektryzującą pod każdym względem” – powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz. „W 2022 r. na drogach pojawią się nasze bestsellery w klasie kompaktowej, czyli Astra hatchback i Sports Tourer, oraz nowy Grandland. Ponadto niedawno uzupełniliśmy ofertę o zrównoważone systemy napędu nieemitujące CO2. W taki napęd wyposażony jest Vivaro‑e HYDROGEN – uniwersalny lekki pojazd użytkowy zasilany ogniwami paliwowymi. Modele te mają duże znaczenie dla kontynuacji naszych sukcesów w 2022 r.”
Od początku roku Opel wznowi produkcję z pełną mocą w zakładach w Eisenach. Produkcja nowego Grandlanda (w tym w odmianie hybrydowej plub-in) rozpocznie się tam w styczniu, a wkrótce potem pierwsze egzemplarze flagowego SUV‑a trafią do klientów.
Nowy Rocks-e już jest w sprzedaży. Pierwszy SUM (Sustainable Urban Mobility — „zrównoważona miejska mobilność”) jest pojazdem, który w Niemczech mogą prowadzić już 15‑letni kierowcy z prawem jazdy kategorii AM.
Oprócz najmniejszego Opla przyciągającego uwagę w miejskim ruchu do aktywnej eksploatacji wejdzie także nowy Movano, dostępny również z napędem wyłącznie elektrycznym jako Movano-e. Zatem klienci mogą już wybrać każdy model dostawczego Opla z napędem w pełni elektrycznym. Ponadto pod koniec bieżącego roku pracę w branży transportowej podejmie nowy Opel Vivaro-e HYDROGEN — furgon zasilany ogniwami paliwowymi, zapewniającymi zasięg ponad 400 km według cyklu WLTP, w którym tankowanie wodoru do pełna trwa zaledwie trzy minuty.
Firma Opel kontynuuje więc elektryfikację marki i poszczególnych modeli — od lekkich pojazdów osobowych (tzw. czterokołowców) po lekkie pojazdy użytkowe. Nadchodzące miesiące upłyną jednak pod znakiem nowej generacji Opla Astry. Po premierze we wrześniu 2021 r. nowa pięciodrzwiowa Astra będzie dostępna dla klientów już od wiosny, również jako mocna i oszczędna hybryda plug-in. W 2023 r. do oferty dołączy Astra‑e z napędem wyłącznie elektrycznym. Wkrótce oficjalną światową premierę będzie miała także nowa Astra Sports Tourer. Bestselerowy kompakt z nadwoziem kombi trafi do sprzedaży latem przyszłego roku, z napędem konwencjonalnym oraz hybrydowym plug-in. Do połowy 2022 r. zelektryfikowanych zostanie 11 modeli Opla, w tym cała gama lekkich pojazdów użytkowych.
Firma Opel ma długą tradycję rozwijania swojej marki i modeli z myślą o przyszłych wyzwaniach. W roku 160‑lecia firmy potwierdzają to w szczególności udane modele Astra i Corsa. Ten ostatni został zaprezentowany 40 lat temu, jesienią 1982 r. Od tego czasu rekordowa liczba rejestracji i liczne nagrody przyznawane temu doskonale sprzedającemu się modelowi potwierdzają, że firma Opel naprawdę potrafi zaoferować klientom najnowocześniejsze i użyteczne technologie w przystępnych cenach w każdej klasie pojazdów.
Nie bez powodu poszczególne generacje Astry, a wcześniej jej poprzednika Kadetta, są powszechnie uznawane za wzorce w klasie kompaktowej. Sześćdziesiąt lat temu na rynek wprowadzono Opla Kadetta A — samochód, który miał odegrać decydującą rolę w kształtowaniu swojego segmentu rynkowego na kolejne dziesięciolecia. Obie serie modeli — Kadett/Astra i Corsa — nadal łączą tradycję z innowacjami w każdej nowej generacji. Za sprawą zastosowanych w nich zelektryfikowanych układów napędowych przyszłość mobilności już dziś staje się rzeczywistością.
Opel jest na dobrej drodze ku przyszłości bez emisji CO2, przy czym nie chodzi tu wyłącznie o modele pojazdów i systemy napędu. Marka realizuje ten postęp także w kilku swoich zakładach. Na przykład Opel i Stellantis mają już zaawansowane plany rozpoczęcia budowy gigantycznej fabryki ogniw paliwowych w Kaiserslautern w przyszłym roku. Tymczasem w Rüsselsheim kształtu nabierają plany przekształcenia centrali Opla w zielony kampus i przyszłą centralę Stellantis w Niemczech.
„Rok 2022 będzie elektryzujący dla Opla oraz klientów, przyjaciół i fanów marki” — powiedział dyrektor marki Opel w Polsce, Adam Męciński. „Razem z Wami chcielibyśmy utrzymać dynamikę mijającego roku i kontynuować sukces firmy. W najbliższych miesiącach możecie się spodziewać wielu fascynujących, emocjonujących pionierskich nowości od Opla.”
Źródło: Opel
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…