Historia marki Ferrari rozpoczęła się w 1947 roku, gdy powstało pierwsze wyścigowe auto Ferrari 125 S. Jednak początki firmy, która założył Enzo Ferrari, maja znacznie wcześniejszą datę. W 1929 roku w Modenie powstała Scuderia Ferrari, stajnia Enzo, która specjalizowała się w przygotowywaniu samochodów Alfa Romeo do wyścigów. Dopiero, gdy Alfa Romeo zdecydowała się na stworzenie własnego zespołu, Enzo Ferrari zdecydował się na otwarcie nowej firmy pod własnym nazwiskiem. W 1940 roku Ferrari zbudował Tipo 815, wyścigowe auto, które korzystało z komponentów Fiata. Dalsze prace na kilka lat przerwała II wojna światowa.
Kolejnym samochodem było Ferrari 125 S z 12-cylindrowym silnikiem, które zadebiutowało 11 maja 1947 roku. Auto jednak do mety nie dojechało, ale wygrało 6 z 13 kolejnych zawodów. I tak rozpoczęła się wielka era Ferrari, która trwa do dzisiaj.
W latach 1969-2016 marka należała do koncernu Fiata, gdzie była częścią grupy Ferrari Maserati. Od 3 stycznia 2016 roku jest niezależnym przedsiębiorstwem z siedzibą w Maranello, w którym 23,91 proc. udziałów ma Exor N.V, 10 proc. Piero Ferrari a pozostałe 67,09 proc. należy do prywatnych akcjonariuszy.
Samochody marki Ferrari projektowane były przez Pininfarinę, Scaglietti, Bertone i Vignale. Zawsze wyróżniały się designem i napędzane były 8- i 12-cylindrowymi widlastymi silnikami z charakterystycznym brzemieniem i najlepszymi osiągami.
Samochody marki Ferrari projektowane były przez Pininfarinę, Scaglietti, Bertone i Vignale. Zawsze wyróżniały się designem i napędzane były 8- i 12-cylindrowymi widlastymi silnikami z charakterystycznym brzemieniem i najlepszymi osiągami. W roku jubileuszu zapowiedziano wyjątkowa premierę. Tym razem nie możemy już oczekiwać supersportowego modelu, gdyż będzie to pierwszy w historii marki SUV. Trudno przewidzieć jak na taką odmianę zareagują miłośnicy marki.
Już w pierwszym miesiącu po premierze w Japonii przyjęto na ten model ponad 10 tys.…
Leapmotor z radością ogłasza swój udział w 101. edycji Targów Motoryzacyjnych w Brukseli, które odbędą…
Toyota przez lata produkowała duże i wygodne limuzyny, ale nie miała doświadczenia na międzynarodowym rynku…
Toyota C-HR Plug-in Hybrid to propozycja, która łączy innowacyjność z codzienną funkcjonalnością. Samochód objęto specjalną…
MG Motor wprowadza na polski rynek odświeżoną wersję swojego bestsellerowego SUV-a – MG ZS Classic,…
Po długich negocjacjach między Grupą Volkswagen, związkiem zawodowym IG Metall i radą zakładową, zawarto porozumienie…