Categories: Testy

Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 KM 7DCT N-Design – crossover coupe wymyślony, by zwracał uwagę

Gdy zadebiutował, mówili, że jest brzydalem. Jednak jego projektanci wiedzieli, co robią. Już w pierwszym miesiącu po premierze w Japonii przyjęto ponad 10 tys. zamówień, a od początku produkcji na całym świecie sprzedano pona 1 milion egzemplarzy. Juke zdobył serca miłośników crossoverów.

Nissan Juke powstał na nowej platformie CMF-B, która znana jest już z innych modeli Renault/Nissan Alliance, jak m.in. Renault Clio V czy Ranault Captur. Dzięki temu zyskano większą sztywność nadwozia oraz we wnętrzu więcej miejsca na nogi i nad głowami pasażerów. Obecnie pojazd jest dłuższy o 75 mm, szerszy o 35 mm i wyższy o 25 mm. Zwiększyła się też pojemność bagażnika, który obecnie oferuje 422 litry (poprzednio 354 l). Łagodniejszy jest również design nadwozia, który juz nie wzbudza tyle kontrowersji jak wersja poprzednia.

Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 KM 7DCT N-Design – tylko trzy cylindry

Zapewne producent uznał,  iż Nissan Juke jest wyjątkowym crossoverem, który ma trafić do określonego odbiorcy, który nie ma aż takich wymagań, by oferować go z mocnym silnikiem. W ofercie znalazła się tylko jedna jednostka napędowa. To trzycylindrowy silnik benzynowy o mocy 114 KM, który może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem. Po modyfikacji silnik ten ma mniejszą o 3 KM moc i maksymalny moment obrotowy 200 Nm (już bez funkcji overboost).

Nissan JUKE i Playlista Happy Holiday to doskonały sposób na zimową chandrę

Jednostka napędowa sprzężona z 7-stopniowym automatem wydaje się być idealnym dla tego auta rozwiązaniem, co docenimy szczególnie w ruchu miejskim. Jednak w tych warunkach pracuje dość nerwowo i odczuwalne jest szarpanie podczas automatycznej zmiany przełożeń. Z czasem można się do tego przyzwyczaić, chociaż do największych przyjemności to nie należy. Nie ma z tym już problemu w trasie, gdzie nawet przy autostradowej prędkości ok. 130 km/h silnik pracuje bez zarzutu i we wnętrzu pojazdu jest w miarę cicho. Podczas jazdy miejskiej zużycie paliwa nie przekroczyło 7.0 l/100 km, ale już na drodze szybkiego ruchu dochodziło do 8.0 l/100 km.

Nissan Juke 1.0 DIG-T  114 KM 7DCT N-Design – barwne wnętrze

Designerzy Nissana Juke zapewne myśleli o młodzieżowym odbiorcy i zaplanowali je kolorowo. Tam nie ma nudy, a czerwono-czarne elementy doskonale ze sobą współgrają. Kierowca i współpasażer mają do swojej dyspozycji wystarczającą przestrzeń i widoczność.Pomimo opadającego w tylnej części nadwozia dachu w drugim rzędzie foteli wygodnie mogą podróżować dwie dorosłe osoby nawet o wzroście 185 cm. Natomiast gorzej jest z widocznością, gdzie ze względu na stosunkowo małe otwory okien, panuje mroczna atmosfera.



Na desce rozdzielczej mamy do dyspozycji dwa ekrany – komputera pokładowego i tablet multimediów. System multimedialny zapewnia wygodną obsługę, w tym możliwość szybkiego i wygodnego podłączenie smartfona (interfejsy Android Auto i Apple CarPlay). Dostępne jest też zdalne sterowanie wybranymi funkcjami i monitorowanie samochodu przez aplikację oraz udostępnianie pasażerom łączności Wi-Fi. Dostępna jest pokładowa nawigacja TomTom i usługa informacji o ruchu drogowym Live Traffic.

W dostępnym wyposażeniu mamy wiele systemów wspomagających kierowcę. To m.in. inteligentny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu, system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów oraz układ wykrycia pojazdu w martwym polu.

Producent nie zapomniał o miłośnikach dobrej muzyki, którym opcjonalnie oferuje 8-głośnikowy system Bose Personal Plus.

Nissan Juke 1.0 DIG-T  114 KM 7DCT N-Design – podsumowanie

Chcesz się wyróżnić na drodze i nie zależy ci na sportowych parametrach, to wybierz tego crossovera. Producent oferuje pięć opcji oraz bogate wyposażenie i najnowsze systemy bezpieczeństwa. Minusem jest jedynie nieharmonijnie pracujący układ napędowy.

Nissan Juke 1.0 DIG-T  114 KM 7DCT N-Design – podstawowe dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 999 cm3, R3 benzynowy DIG-T
Moc 114 KM przy 5000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 3000 obr./min
Skrzynia biegów i napęd 7-stopniowa DCT, napęd przedni
Prędkość maksymalna 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,7 s
Średnie zużycie paliwa wg producenta 5,9-6,3 l/100 km
Długość 4210 mm
Szerokość 1800 mm
Wysokość 1595 mm
Rozstaw osi 2635 mm
Pojemność bagażnika 422-925 l
Pojemność zbiornika paliwa 46 l
Masa własna 1292/1342 kg
Cena wersji N-Design 111 030 zł

 



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

12 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

12 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

2 dni ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

2 dni ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

3 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

3 dni ago