Wszystkie w pełni elektryczne modele Opla – Corsa‑e , Combo‑e Life, Mokka‑e, Zafira‑e Life oraz dostawcze Combo‑e Vivaro‑e – są przystosowane do szybkiego ładowania z mocą do 100 kW na publicznych stałoprądowych stacjach ładowania. Odpowiednia instalacja znajduje się w standardowym wyposażeniu pojazdu niezależnie od jego wersji oraz rodzaju pokładowej ładowarki o mocy 7,4 lub 11 kW. Na przykład na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji ładowania baterię Corsy‑e o pojemności 50 kWh można naładować w 80 procentach w ciągu 30 minut.
Ponadto w pełni elektryczne samochody marki Opel są przystosowane do wszystkich innych opcji ładowania – jedno- lub trójfazowym prądem przemiennym z mocą 11 kW, z ładowarki Wallbox lub z domowego gniazdka przez odpowiedni kabel. Z kolei tzw. ładowarka uniwersalna z odpowiednimi adapterami może pobierać prąd z praktycznie wszystkich typów gniazdek elektrycznych występujących na lokalnych rynkach oraz z publicznych stacji ładowania.
Uniwersalna ładowarka łączy funkcje kabli „typu 2” i „typu 3” z różnymi adapterami w jednym urządzeniu. Klienci mogą ją podłączyć do niemal wszystkich domowych gniazd wtykowych zgodnych z różnymi standardami krajowymi. Uniwersalna ładowarka jest więc idealna zarówno dla klientów, którzy zazwyczaj ładują samochód w domu, jak i dla tych, którzy sporadycznie odbywają dalsze podróże wymagające uzupełnienia zapasu energii w drodze.
Opel Manufacturing Poland – ostatnia Astra wyprodukowana w Gliwicach
Specjalne rozwiązania dla samochodów elektrycznych oferowane w ramach „OpelConnect” oraz aplikacji „myOpel” sprawiają, że jazda jest jeszcze bardziej relaksująca. Na przykład w aplikacji myOpel można sprawdzić zasięg pojazdu i stan naładowania akumulatora oraz zaprogramować czas ładowania z domowej ładowarki naściennej. Użytkownik Corsy‑e i aplikacji myOpel może również zdalnie ustawić czas działania klimatyzacji lub ogrzewania na postoju.
Przyjemność z jazdy: samochody w pełni elektryczne mają świetne osiągi przy zerowej emisji
Prowadzenie elektrycznego Opla dostarcza intensywnych wrażeń bez emisji spalin. Silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) rozwija 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego od razu po ruszeniu z miejsca. Corsa‑e przyśpiesza od zera do 50 km/h w 2,8 sekundy, a 100 km/h osiąga po 8,1 sekundy.
Nowy Opel Astra – można składać już zamówienia (polskie ceny od od 82,9 tys. zł) w Polsce
Kierowcy mogą wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy – Normal, Eco i Sport – od optymalnej równowagi po maksymalną przyjemność z jazdy. W czasie jazdy informacje o aktualnym stanie naładowania baterii, zużyciu energii oraz zasięgu są dostępne za naciśnięciem przycisku w osobnym menu na ekranie systemu multimedialnego.
Pojazdy w pełni elektryczne są częścią kompleksowej ofensywy elektryfikacyjnej Opla. Niemiecki producent o bogatej tradycji wprowadził na rynek już dziewięć zelektryfikowanych linii modelowych, w tym elektryczne hybrydy z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu. Całe portfolio marki zostanie w pełni zelektryfikowane do 2024 r., a od 2028 r. firma Opel w Europie skupi się wyłącznie na pojazdach w pełni elektrycznych.
Źródło: Opel