Europejską wersję bestsellerowej Kia Sportage zaprojektowano tak, aby ustanowiła nowe standardy w segmencie SUV-ów w Europie. Najpopularniejszy model marki Kia łączy elegancki, ale muskularny i nowoczesny design nadwozia z najnowocześniejszym wnętrzem klasy premium, w którym uwagę przykuwa zakrzywiony wyświetlacz, zapewniający dostęp do najnowszych technologii m.in. do łączności ze światem zewnętrznym.
Skonstruowany na nowej platformie podłogowej „N3”, europejski Sportage dysponuje optymalnymi rozmiarami zewnętrznymi i optymalnym rozstawem osi oraz proporcjami nadwozia z uwagi na potrzeby i gust nabywców na Starym Kontynencie. Także pod względem funkcjonalności i użyteczności na co dzień bestsellerowy SUV marki Kia jest idealnie dopasowany do wymagań europejskich nabywców. Nowa Kia Sportage oferuje również więcej miejsca na bagaż oraz większą przestrzeń nad głową i na nogi w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. Wyjątkowo dużo miejsca na nogi mają do dyspozycji także pasażerowie drugiego rzędu.
Możliwości europejskiej odmiany Kia Sportage dodatkowo zwiększają najnowocześniejsze hybrydowe układy napędowe, które przyczyniają się do znacznego zmniejszenia emisji dwutlenku węgla i ograniczenia zużycia paliwa.Kolejną nowością w gamie europejskiego Sportage jest zaawansowany model hybrydowy typu plug-in (PHEV), który zapewnia przyjazną dla środowiska jazdę z wykorzystaniem napędu wyłącznie elektrycznego. Zasięg Sportage PHEV na energii elektrycznej wystarcza do pokonania większości codziennych podróży z domu do pracy czy na zakupy. Sportage piątej generacji debiutuje również w wersjach – hybrydowej (HEV) oraz hybrydowej typu mild (MHEV) z silnikiem benzynowym. Gama silników obejmuje także zaawansowane benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe, dzięki czemu nowy Sportage zaspokaja oczekiwania i spełnia potrzeby szerokiej gamy klientów. Silnik wysokoprężny również jest dostępny z hybrydową technologią MHEV, która przyczynia się do dalszej redukcji emisji dwutlenku węgla i poprawy osiągów.
„Nowy Sportage został bardzo starannie zaprojektowany, a jego konstrukcja – dopracowana, aby ustanowić nowy punkt odniesienia w segmencie SUV-ów” – powiedział Jason Jeong, Prezes Kia Europe.
Dzięki designowi, który wybiega w przyszłość oraz obszernemu i funkcjonalnemu nowoczesnemu wnętrzu, nowy Sportage doskonale łączy dynamiczną sylwetkę oraz kabinę klasy premium, w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne.
„Nowy Sportage jest również wyposażony w zaawansowane, zelektryfikowane zespoły napędowe – oferujemy wydajne, przyjazne dla środowiska modele hybrydowe, które mogą zaspokoić potrzeby wszystkich klientów. Dzięki przyjaznej dla środowiska wersji hybrydowej typu plug-in, która może poruszać się wyłącznie dzięki energii elektrycznej, jeszcze bardziej podkreślamy misję marki Kia, polegającą na przyspieszeniu przejścia w Europie na zrównoważoną mobilność” – dodał Jeong.
Dynamika jazdy
Możliwości europejskiego Sportage zwiększają nowy tryb jazdy w terenie i nowe elektronicznie regulowane zawieszenie ECS
Dzięki nowej platformie podłogowej „N3”, każdy element nowego Sportage został zaprojektowany i opracowany tak, aby zwiększyć prestiż bestsellerowego SUV-a.
Po raz pierwszy w Sportage zastosowano nowy tryb do jazdy w terenie. Opracowano go z myślą o tych posiadaczach Sportage, którzy aktywnie spędzają czas na świeżym powietrzu. Zaawansowany tryb jazdy w terenie dostosowuje ustawienia podzespołów Sportage tak, aby zapewniał on optymalną dynamikę jazdy w każdych warunkach drogowych i pogodowych.
Nowa platforma podłogowa „N3” w dużym stopniu wpłynęła również na poprawę właściwości jezdnych nowego Sportage. Stabilne zachowanie nadwozia idzie w parze z wygodną jazdą oraz ze zwinnością na zakrętach i z dynamicznym prowadzeniem. Zaawansowany układ kierowniczy i zawieszenie, które skrupulatnie dostrojono, pomagają połączyć te cechy.
Nowy Sportage, aby zapewnić dynamiczne wrażenia z jazdy i pewne właściwości jezdne, oferuje liczne rozwiązania techniczne, które w tym modelu zastosowano po raz pierwszy. Elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS) zapewnia optymalny komfort podróżowania i najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki kontroli tłumienia amortyzatorów w czasie rzeczywistym. Zawieszenie bardzo szybko reaguje zarówno na ruchy nadwozia, jak i na komendy wydawane kierownicą i dokonuje błyskawicznej zmiany ustawień amortyzatorów – tak, aby przeciwdziałać podnoszeniu, nurkowaniu i przechyłom nadwozia podczas jazdy. Siła tłumienia amortyzatorów dostosowuje się do stanu nawierzchni, żeby Sportage komfortowo pokonywał wszelkie przeszkody i aby zmniejszyć pionowe ruchy kół w wyniku wtórnych uderzeń o nierówności. Elektronicznie sterowany układ przeniesienia napędu na cztery koła (AWD) zapewnia optymalny rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła w zależności od przyczepności poszczególnych kół, co służy poprawie nie tylko osiągów, ale także zwiększa bezpieczeństwo jazdy.
Zaawansowane układy napędowe
U podstaw nowego Sportage w wersji europejskiej leżą wydajność, moc i osiągi
Nowy Sportage debiutuje z szeroką gamą mocnych i wydajnych układów napędowych, w tym z najnowocześniejszymi hybrydowymi i zelektryfikowanymi, a także z benzynowymi i wysokoprężnymi silnikami najnowszej generacji.
Od samego początku prac konstrukcyjnych zakładano, że nowy Sportage będzie napędzany przez najnowsze zelektryfikowane układy napędowe, dzięki którym będzie jednym z najbardziej wydajnych SUV-ów dostępnych na rynku. Zaawansowane technologicznie i zelektryfikowane układy napędowe typu HEV oraz PHEV zapewniają bardzo dobre osiągi przy minimalnych – zapotrzebowaniu na paliwo i emisji dwutlenku węgla.
Kia zwiększa zaangażowanie w europejską sieć szybkiego ładowania IONITY poprzez dalsze inwestycje
Rozmieszczenie dodatkowych podzespołów w modelach HEV i PHEV zostało bardzo starannie zaplanowane, aby zminimalizować ich wpływ zarówno na przestronność kabiny, jak i na wielkość bagażnika. W wersji HEV akumulator jest umieszczony pod siedzeniami w drugim rzędzie, dzięki czemu przestrzeń na nogi jest tak samo duża, jak w modelach z silnikiem spalinowym. W Sportage PHEV akumulator jest umieszczony pod nadwoziem centralnie między osiami, co zapewnia równomierny rozkład masy oraz nie ogranicza przestrzeni w kabinie Sportage.
Wszystkie trzy nowoczesne napędy hybrydowe – HEV, PHEV i jedna z dwóch MHEV –są wyposażone w wielokrotnie nagradzany 1,6-litrowy benzynowy silnik T-GDI. Zaawansowana czterocylindrowa jednostka napędowa jest wyposażona w system zmiennej regulacji faz rozrządu (CVVD), który kontroluje czas otwarcia zaworów, co znacząco poprawia zarówno osiągi silnika, jak i zmniejsza zużycie paliwa oraz redukuje emisję spalin.
W silniku o pojemności 1,6 l, oprócz systemu CVVD, zastosowano również nowe –układ chłodzenia i zaawansowany zintegrowany system zarządzania temperaturą pracy oraz zoptymalizowano proces spalania. W jednostce napędowej zredukowano także tarcie między kluczowymi elementami i wykorzystano łożyska kulkowe o niskim tarciu.
W Sportage w wersji hybrydowej typu plug-in turbodoładowana benzynowa jednostka spalinowa jest częścią układu napędowego, w skład którego wchodzi również silnik elektryczny o mocy 66,9 kW z magnesami trwałymi i litowo-jonowo-polimerowy akumulator zdolny zmagazynować 13,8 kWh energii elektrycznej. Maksymalna moc układu napędowego wynosi w sumie 265 KM, przy czym 180 KM pochodzi z 1,6-litrowego silnika T-GDI.
Nowoczesny pakiet akumulatorów w Sportage PHEV jest wyposażony w zaawansowaną technologicznie jednostkę sterującą jego pracą, która stale monitoruje stan akumulatora, w tym takie czynniki, jak prąd, napięcie i izolację oraz przeprowadza diagnostykę usterek. Akumulator jest również wyposażony w zaawansowaną jednostkę monitorowania ogniw, która mierzy i monitoruje ich napięcie oraz temperaturę.
W Sportage w wersji hybrydowej(HEV) jednostka napędowa 1.6 T-GDI w połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 44,2 kW z magnesami trwałymi i akumulatorem litowo-jonowo-polimerowym, który może zmagazynować 1,49 kWh energii elektrycznej dysponuje mocą systemową wynoszącą 230 KM.
Sportage jest również dostępny z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI i technologią typu mild hybrid (MHEV). Dzięki niej emisja dwutlenku węgla oraz zużycie paliwa są niższe. Do wyboru są dwie wersje mocy układu napędowego typu MHEV – 150 KM lub 180 KM.
W gamie silników do nowego Sportage w wersji europejskiej jest także bardzo wydajna wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 1,6 litra, oferowana w dwóch wariantach mocy – 115 KM lub 136 KM. Wersja o mocy 136 KM jest drugim układem napędowym typu mild hybrid (MHEV) dostępnym w Sportage. Za sprawą elektryfikacji silnik wysokoprężny odznacza się jeszcze niższą emisją dwutlenku węgla i jeszcze bardziej ograniczonym zapotrzebowaniem na olej napędowy niż wcześniej. Lepsze są także osiągi SUV-a.
Układy napędowe i silniki nowego Sportage mogą współpracować z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT). Zarówno Sportage w wersji hybrydowej (HEV), jak i hybrydowej typu plug-in (PHEV) jest wyposażony w 6-stopniowąprzekładnię automatyczną (6AT). Nowa Kia Sportage jest dostępna w wersji z napędem na przednie (FWD) lub na cztery koła (AWD). Odmiana hybrydowa typu plug-in seryjnie jest wyposażona w napęd na cztery koła.
Wnętrze klasy premium
Wysoka jakość wykonania wnętrza idzie w parze z zaawansowaną technologią i nowoczesną stylistyką
W kabinie nowego Sportage miękkie i przyjemne w dotyku materiały oraz technologiczne innowacje łączą się, aby stworzyć nowoczesną i zorientowaną na kierowcę przestrzeń. Wykonane starannie i z materiałów wysokiej jakości wnętrze zaskakuje funkcjami znanymi z samochodów luksusowych.
W centrum nowocześnie urządzonej kabiny nowej Kia Sportage znajduje się pięknie rzeźbiony, zakrzywiony wyświetlacz, który obejmuje dwa ekrany.Rozciąga się on od miejsca przed kierowcą do środka deski rozdzielczej, podkreślając zarówno jej szerokość, jak i głębokość.
Zaawansowany technologicznie 12,3-calowyekran dotykowy, który znajduje się na środku deski rozdzielczej zapewnia kierowcy i pasażerowi dostęp do wszystkich funkcji, także tych związanych z łącznością ze światem zewnętrznym. Z kolei 12,3-calowy zestaw wskaźników przed kierowcą jest wyposażony w najnowszej generacji, ultra cienki wyświetlacz ciekłokrystaliczny, który zapewnia niezwykle precyzyjną i wyraźną grafikę. Dzięki zaawansowanej i bezpiecznej łączności, nowy Sportage korzysta z bezprzewodowej aktualizacji „over-the-air” zarówno map nawigacji, jak i oprogramowania systemu. Zaawansowany system łączności z nowym Sportage umożliwia użytkownikom w Europie zdalne połączenie z samochodem za pośrednictwem aplikacji Kia Connect na smartfony. Intuicyjna w obsłudze aplikacja zapewnia dostęp do kluczowych funkcji i pozwala sprawdzić, czy drzwi Sportage są zamknięte, a zamki zablokowane. Dzięki niej łatwo również dowiedzieć się, gdzie samochód został zaparkowany.
Ergonomiczna konsola środkowa jest optymalnie umieszczona zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu i zapewnia dostęp do dodatkowego miejsca na przechowywanie, które można elastycznie kształtować. Na konsoli środkowej jest umieszczone efektowne pokrętło wyboru biegów automatycznej przekładni. Bezprzewodowa ładowarka oferuje szybkie ładowanie z mocą 15 W.
W kabinie zastosowano najwyższej jakości materiały, które są miękkie i przyjemne w dotyku. Żywe opcje kolorystyczne dodają wnętrzu energii. Fotele kierowcy i pasażera z przodu łączą komfort i funkcjonalność w sportowej, smukłej konstrukcji. W ich oparciach znajdują się porty USB do szybkiego ładowania. Zagłówki przednich foteli wyposażono z tyłu w zintegrowane wieszaki, co jeszcze bardziej zwiększa funkcjonalność wnętrza nowego Sportage oraz umożliwia łatwe i wygodne przewożenie odzieży i torebek.
Funkcjonalną kabinę nowego Sportage dopracowano z myślą o potrzebach europejskich klientów. Rozstaw osi 2680 mm, długość, szerokość i wysokość nadwozia wynoszące – odpowiednio – 4515 mm, 1865 mm i 1645 mm sprawiają, że najnowszy SUV marki Kia oferuje niezwykle przestronne wnętrze i obszerny bagażnik.Pasażerom przednich foteli Kia Sportage zapewnia dużo miejsca we wszystkich kierunkach, dzięki czemu podróżują oni bardzo komfortowo. Pasażerowie w drugim rzędzie mają na nogi miejsce o długości aż 996 mm za sprawą m.in. przednich foteli o sportowej i smukłej konstrukcji (955 mm w modelu PHEV). Pojemność bagażnika, w wypadku Sportage napędzanego silnikiem spalinowym, wynosi 591 litrów (VDA).
Funkcjonalność wnętrza nowego Sportage znakomicie poprawia tylnakanapaskładana w proporcji 40:20:40. Po jej całkowitym złożeniu pojemność bagażnika wzrasta do 1780 litrów. Do złożenia tylnych siedzeń wystarczy pociągnięcie dźwigni, które znajdują się w bagażniku (wyposażenie seryjne wszystkich wersji Sportage w Europie).
Za przestrzenny dźwięk w nowym Sportage odpowiada system audio klasy premium marki Harman Kardon.
Nowy Sportage w wersji europejskiej jest dostępny również w sportowej odmianie, która jeszcze bardziej podkreśla jego dynamiczny charakter. Wersja GT-Line jest oferowana w żywych, kontrastowych kolorach nadwozia. We wnętrzu zastosowano białe przeszycia co nadaje wersji GT-Line sportowego stylu.
Pakiet systemów Drive Wise zapewnia optymalne bezpieczeństwo
Sportage oferuje najnowsze systemy bezpieczeństwa biernego i aktywnego
Bezpieczeństwo pasażerów i innych użytkowników dróg było najwyższym priorytetem podczas projektowania Sportage piątej generacji. Dzięki temu jest on jednym z najbezpieczniejszych samochodów w klasie.
Eleganckie nadwozie nowego Sportage kryje wzmocnioną i lekką konstrukcję o wysokiej sztywności. Nowy Sportage jest wyposażony w różne systemy bezpieczeństwa, w tym w poduszkę powietrzną dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, centralną poduszkę powietrzną między przednimi fotelami oraz w boczne poduszki powietrzne.
Opracowane przez firmę Kia systemy należące do pakietu Advanced Driver Assistance System (ADAS) – znanego również jako Drive Wise – podczas każdej podróży pomagają kierowcy nowego Sportage unikać potencjalnych zagrożeń oraz zapewniają ochronę pasażerów i innych użytkowników dróg. W ramach pakietu Drive Wise nowy Sportage jest wyposażony w system wspomagania unikania kolizji z funkcją monitorowania pojazdów nadjeżdżających z przeciwka podczas skrętu w lewo na skrzyżowaniach.
Asystent jazdy na autostradzie (HDA) utrzymuje ustaloną odległość i prędkość od poprzedzającego samochodu podczas jazdy po autostradzie i utrzymuje nowego Sportage na środku pasa ruchu. System HDA może również dostosować prędkość auta do obowiązującego ograniczenia prędkości.
Aktywny tempomat (NSCC), który współpracuje z systemem nawigacji, pomaga prowadzić nowego Sportage z bezpieczną prędkością na autostradzie. System w czasie rzeczywistym korzysta przy tym z danych systemu nawigacji. Zakres pracy systemu NSCC dotyczy także zakrętów, przed którymi nowy Sportage automatycznie zmniejsza prędkość. Po wyjechaniu na prostą NSCC resetuje ograniczenie i samochód przyspiesza do ustalonej wcześniej prędkości.
Podczas zmiany pasa, jeśli istnieje ryzyko kolizji z samochodem znajdującym się z tyłu, nowy system Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) ostrzega kierowcę. Po ostrzeżeniu, jeśli ryzyko kolizji nadal występuje, system BCA kieruje nowym Sportage tak, aby jej uniknąć. System BCA jest również aktywny podczas parkowania równoległego, co pomaga uniknąć kolizji z pojazdami, które nadjeżdżają z tyłu. W nowym Sportage dostępny jest również system Blind-Spot View Monitor (BVM), który zwiększa bezpieczeństwo i widoczność podczas zmiany pasa poprzez wyświetlenie na zestawie wskaźników obrazu z boku Sportage.
System Remote Smart Parking Assist (RSPA) pomaga kierowcy zdalnie zaparkować samochód lub wyjechać nim z miejsca parkingowego. Parkowanie jest również łatwiejsze dzięki systemom Rear-View Monitor (RVM) i Surround View Monitor (SVM), które w czasie rzeczywistym wyświetlają obraz Sportage i najbliższego otoczenia wokół niego.
Design, który natychmiast wpada w oko
Nowa filozofia designu oparta na odważnej i śmiałej stylistyce
Na tle konkurentów nowa Kia Sportage wyróżnia się nowoczesnym designem. Na drodze auto prezentuje się dynamicznie.
Nowa filozofia designu marki Kia „Przeciwieństwa, które się uzupełniają” – zaprezentowana na początku tego roku i przyjęta z wielkim uznaniem przez niezależnych stylistów –jest podstawą stylu nowego Sportage oraz ma wpływ na każdy aspekt jego wyglądu i charakteru.
Zmuszająca do myślenia i odważna filozofia designu składa się z pięciu filarów – „Zdecydowanie za naturą”, „Uzasadniona radość”, „Moc postępu”, „Technologia i zmysły” oraz „Siła spokoju”. Na charakter nowego Sportage szczególny wpływ wywarł ostatni filar – „Siła spokoju”. Uosabia on świat przyrody i tworzy tożsamość designu, który przybiera odważną, emocjonalną, nowoczesną i – równocześnie – organiczną formę.
Z przodu nowego Sportage uwagę zwraca dynamicznie stylizowana przednia część z precyzyjnie wykonaną czarną osłoną chodnicy, która rozciąga się na całą szerokość auta. Wlot powietrza do chodnicy w kształcie tygrysiego nosa, od lat wyróżniający modele marki Kia, zinterpretowano na nowo. Łączy się on teraz z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu i z inteligentnymi światłami adaptacyjnymi w technologii LED.
Wyraźnie zaznaczone boczne linie nadwozia podkreślają jego szerokość i spotykają się z tyłu ze światłami do jazdy dziennej, które zdają się wcinać w nadwozie z niezwykłą precyzją. Łączą się one w pas, który przebiega nad nowym logo marki Kia. Design tylnych świateł sprawia, że nowy Sportage widziany od tyłu wygląda na znacznie szerszy niż jest w rzeczywistości.
Czarny dach – kolejna nowość w europejskiej wersji Sportage – podkreśla sportowy profil i dynamicznie stylizowany słupek C. Chromowana linia boczna wznosi się ku tyłowi nowego Sportage, tworząc harmonijną linię z tylnym spojlerem, dodatkowo podkreślającym sportowy charakter samochodu.W zależności od wersji wyposażenia, nowy Sportage jest dostępny z 17-, 18- lub 19-calowymiobręczami kół z lekkich stopów. Do wyboru jest aż sześć wzorów i kolorów obręczy kół.
Nowa Kia Sportage – zespoły napędowe – dane techniczne:
Benzynowy hybrydowy typu Plug-in
1,6 l / 265 KM T-GDi hybrydowy typu Plug-in
Rodzaj silnika czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 1.598 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 75,6 x 89,0 mm
Stopień sprężania 10,5:1
Maksymalna moc 265 KM przy 5.500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350Nm w przedziale 1.500-4.500 obr/min
Liczba zaworów i rozrząd 16 (4 na cylinder), zmienne czasy faz rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych (CVVT);
16 krzywek z hydrauliczną regulacją luzu
Układ zasilania bezpośredni wtrysk benzyny
Akumulator i silnik elektryczny
Rodzaj akumulatora litowo-jonowo-polimerowy
Napięcie akumulatora 360V
Zmagazynowana energia 13,8kWh
Maksymalna moc silnika elektr. 91 KM w przedziale 2.100-3.300 obr/min(tylko silnik el.)
Maks. moment obrotowy silnika el. 304Nm w przedziale 0-2.100 obr/min(tylko silnik el.)
Zużycie paliwa TBC
(w cyklu mieszanym, l/100km)*
Emisja CO2 TBC
(w cyklu mieszanym, g/km)*
Zasięg na energii elektrycznej TBC
*Zużycie paliwa i emisja: zasięg jest obliczany przy użyciu procedury testowej World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP).
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s
Prędkość maksymalna 191 km/h
Przekładnia: 6-stopniowa automatyczna (6AT)
Benzynowy hybrydowy
1,6l / 230 KM T-GDi hybrydowy
Rodzaj silnika czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 1.598 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 75,6 x 89,0 mm
Stopień sprężania 10,5:1
Maksymalna moc 230 KM przy 5.500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350Nm w przedziale 1.500-4.500 obr/min
Liczba zaworów i rozrząd 16 (4 na cylinder), zmienne czasy faz rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych (CVVT);
16 krzywek z hydrauliczną regulacją luzu
Układ zasilania bezpośredni wtrysk benzyny
Akumulator i silnik elektryczny
Rodzaj akumulatora litowo-jonowo-polimerowy
Napięcie akumulatora 270V
Zmagazynowana energia 1,49 kWh
Maksymalna moc silnika elektr. 60 KM w przedziale 1.600-2.000 obr/min (tylko silnik el.)
Maks. moment obrotowy silnika el. 264Nm w przedziale 0-1.600 obr/min(tylko silnik el.)
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym* 5,50 l/100 km (FWD); 6,2l/100 km (AWD)
Emisja CO2w cyklu mieszanym* 125 g/km (FWD); 140 g/km (AWD)
*Zużycie paliwa i emisja: zasięg jest obliczany przy użyciu procedury testowej World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Dane dotyczą niższych wartości.
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,0 s (FWD); 8,3 s (AWD)
Prędkość maksymalna 193 km/h
Przekładnia: 6-stopniowa automatyczna (6AT)
Benzynowy hybrydowy typu mild
1,6l / 150 KM-180 KM T-GDi hybrydowy typu mild
Rodzaj silnika czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 1.598 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 75,6 x 89,0 mm
Stopień sprężania 10,5:1
Maksymalna moc 150 KM przy 4.500-5.500 obr/min, 180 KM przy 5.500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250Nm w przedziale 1.500-4.000 obr/min
265Nm w przedziale 1.500-4.500 obr/min
Liczba zaworów i rozrząd 16 (4 na cylinder), zmienne czasy faz rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych (CVVT);
16 krzywek z hydrauliczną regulacją luzu
Układ zasilania bezpośredni wtrysk benzyny
Akumulator i silnik elektryczny
Rodzaj akumulatora litowo-jonowo-polimerowy
Napięcie akumulatora 45V
Zmagazynowana energia 0,437kWh
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym* 6,3-6,9l/100 km (w zależności od mocy i układu przeniesienia napędu)
Emisja CO2w cyklu mieszanym* 143-163g/km (w zależności od mocy i układu przeniesienia napędu)
*Zużycie paliwa i emisja: zasięg jest obliczany przy użyciu procedury testowej World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Dane dotyczą niższych wartości.
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,8-9,6 s(w zależności od mocy i układu przeniesienia napędu)
Prędkość maksymalna 201 km/h (w zależności od mocy i układu przeniesienia napędu)
Przekładnia: 7-biegowa z dwoma sprzęgłami (7DCT)
Hybrydowy typu mild z silnikiem Diesla
1,6l / 136 KM CRDi hybrydowy typu mild z silnikiem Diesla
Rodzaj silnika czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 1.598 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 77,0 x 85,8 mm
Stopień sprężania 15,9:1
Maksymalna moc 136 KM przy 4.000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320Nm w przedziale2,000-2.250 obr/min
Liczba zaworów 16 (4 na cylinder)
Układ zasilania bezpośredni wtrysk typu Common rail
Akumulator i silnik elektryczny
Rodzaj akumulatora litowo-jonowo-polimerowy
Napięcie akumulatora 45V
Zmagazynowana energia 0,437kWh
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym* 5,0-5,9 l/100 km (w zależności od przekładni i układu przeniesienia napędu)
Emisja CO2w cyklu mieszanym* 130-154g/km (w zależności od przekładni i układu przeniesienia napędu)
*Zużycie paliwa i emisja: zasięg jest obliczany przy użyciu procedury testowej World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Dane dotyczą niższych wartości.
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4-11,6 s(w zależności od przekładni i układu przeniesienia napędu)
Prędkość maksymalna 180 km/h
Przekładnia: 7-biegowa z dwoma sprzęgłami (7DCT)
Silnik benzynowy
1,6l / 150 KM T-GDi
Rodzaj silnika czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 1.598 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 75,6 x 89,0 mm
Stopień sprężania 10,5:1
Maksymalna moc 150 KM przy 4.500-5.500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250Nm w przedziale 1.500-4.000 obr/min
Liczba zaworów i rozrząd 16 (4 na cylinder), zmienne czasy faz rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych (CVVT);
16 krzywek z hydrauliczną regulacją luzu
Układ zasilania bezpośredni wtrysk benzyny
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym* 6,60 l/100 km
Emisja CO2w cyklu mieszanym* 150 g/km
*Zużycie paliwa i emisja: zasięg jest obliczany przy użyciu procedury testowej World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Dane dotyczą niższych wartości.
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s
Prędkość maksymalna 182 km/h
Przekładnia: 6-biegowa mechaniczna(MT)
Silnik Diesla
1,6l / 115 KMz bezpośrednim wtryskiem typu Common rail
Rodzaj silnika czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany
Pojemność skokowa 1.598 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 77,0 x 85,8 mm
Stopień sprężania 15,9:1
Maksymalna moc 115 KM przy 4.000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280Nm w przedziale 1.500-2.750 obr/min
Liczba zaworów 16 (4 na cylinder)
Układ zasilania bezpośredni wtrysk typu Common rail
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym* 5,2 l/100 km
Emisja CO2w cyklu mieszanym* 135 g/km
*Zużycie paliwa i emisja: zasięg jest obliczany przy użyciu procedury testowej World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Dane dotyczą niższych wartości.
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1 s
Prędkość maksymalna 175 km/h
Przekładnia: 6-biegowa mechaniczna (MT)
Układ przeniesienia napędu
Na cztery koła (AWD) lub na przednie koła (FWD)
Zawieszenie
Z przodu i z tyłu wielowahaczowe, z przodu z kolumnami McPhersona, z tyłu z amortyzatorami teleskopowymi i sprężynami śrubowymi.
Układ kierowniczy
Rodzaj Przekładnia z silnikiem elektrycznym mocowanym do listwy zębatej (R-MDPS) lub przekładnia z silnikiem elektrycznym mocowanym dokolumny kierownicy(C-MDPS)
Przełożenie 12,8:1 (R-MDPS), 13,6:1 (C-MDPS)
Liczba obrotów kołem kierownicy 2,41 (R-MDPS), 2,45 (C-MDPS)
Średnica zawracania 10,92 m
Koła i opony
Seryjne 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, rozmiar opon 215/65R17
Opcjonalne 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, rozmiar opon 235/55R18
19-calowe obręcze kół z lekkich stopów, rozmiar opon 235/50R19
Koło zapasowe Seryjny zestaw naprawczy / opcjonalne dojazdowe koło zapasowe w rozmiarze T135/90D17 (stalowa obręcz koła zapasowego, dla wersji z silnikiem spalinowym oraz hybrydowych typu HEV)
Hamulce
Z przodu tarczowe wentylowane o średnicy 320 mm i grubości 30mm
Z tyłu tarczowe o średnicy 300 mm i grubości 10mm
Wymiary
Zewnętrzne
Długość 4.515 mm Szerokość 1.865 mm
Wysokość 1.645 mm Rozstaw osi 2.680 mm
Zwis z przodu 905 mm Zwis z tyłu 930 mm
Prześwit 170 mm
Wnętrza
- rząd 2. rząd
Wysokość 1.008 mm 998 mm
Na nogi 1.052 mm 996 mm (955 mm w wersji hybrydowej typu PHEV)
Szer. na wys. ramion 1.461 mm 1.414 mm
Szer. na wys. bioder 1.392 mm 1.366 mm
Maksymalna pojemność bagażnika
Za 2. rzędem Za 1. rzędem
1,6l T-GDI 591 l 1.780 l
1,6 l T-GDI MHEV 562 l 1.751 l
1,6l CRDi 571 l 1.760 l
1,6l CRDi MHEV 526 l 1.715 l
1,6l T-GDI HEV 587 l 1.776 l
1,6l T-GDI PHEV 540 l 1.715 l
Pojemność zbiornika paliwa
Zbiornik paliwa 54 l (w wersji z silnikiem spalinowym)
52 l (w wersji hybrydowej typu HEV)
42 l (w wersji hybrydowej typu PHEV)
Masy
Maksymalna masa własna 1.595 – 1.922 kg (w zależności od zespołu napędowego i układu przeniesienia napędu)
Dopuszczalna masa całkowita 2.085 – 2.415 kg (w zależności od zespołu napędowego i układu przeniesienia napędu)
Ciężar ciągniony, niehamowany 750 kg
Ciężar ciągniony, hamowany 1.650 kg (wszystkie wersje z wyjątkiem PHEV – brak danych)
Źródło: KIA