Tuż przed końcem roku BMW Group świętuje swojego pierwszego elektromilionera: jubileuszowy pojazd – BMW iX xDrive40 (zużycie energii w kWh/100 km: 22,5-19,3) – został przekazany właścicielowi 6 grudnia w BMW Welt przez Pietera Notę, członka zarządu BMW AG odpowiedzialnego za klientów, marki i sprzedaż.
Z okazji dostarczenia milionowego pojazdu zelektryfikowanego BMW Group firma miała dla klienta specjalną niespodziankę: otrzymał on nie tylko kluczyki do swojego pojazdu, ale także BMW Wallbox wraz z instalacją do wygodnego i bezpiecznego ładowania w domu oraz kwotę na koncie BMW Charging do wykorzystania na publiczne ładowanie w całej Europie.
— Dostawa milionowego pojazdu zelektryfikowanego to kamień milowy w naszej transformacji. I już teraz myślimy o następnym: w ciągu zaledwie dwóch lat chcemy przekroczyć granicę dwóch milionów — powiedział Pieter Nota. — Dzięki naszemu stale rosnącemu portfolio produktów stawiamy sobie ambitne cele sprzedażowe, zwłaszcza w przypadku pojazdów w pełni elektrycznych: w 2022 roku chcemy podwoić sprzedaż w porównaniu z rokiem bieżącym. Do 2025 r. w rękach klientów znajdzie się około dwóch milionów pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym. Zakładamy, że do 2030 roku co najmniej co drugi pojazd sprzedawany przez BMW Group będzie w pełni elektryczny — kontynuuje Pieter Nota.
W połowie listopada BMW Group wprowadziła na rynek dwa kluczowe innowacyjne pojazdy: BMW iX oraz BMW i4. Oba modele są bardzo dobrze przyjmowane przez klientów na całym świecie, o czym świadczy globalna liczba zamówień.
JEFF KOONS x BMW – specjalna edycja BMW serii 8 Gran Coupé zaprojektowana przez artystę
W przyszłym roku BMW Group rozszerzy swoją ofertę produktów zelektryfikowanych o całkowicie elektryczne wersje BMW serii 7 i BMW X1. W 2023 r. portfolio elektryczne uzupełni bardzo dobrze sprzedające się BMW serii 5. Do tego dojdzie następca MINI Countryman oraz wyłącznie elektryczny Rolls-Royce Spectre. Już w 2023 roku firma będzie miała w ofercie co najmniej jeden w pełni elektryczny model w około 90 procent obecnych segmentów rynku. W sumie w ciągu najbliższych dziesięciu lat BMW Group zamierza wprowadzić na drogi około dziesięciu milionów w pełni elektrycznych pojazdów.
Od połowy dekady w sprzedaży BMW Group znaczący udział będzie miała Nowa Klasa bezkompromisowo ukierunkowana na napędy elektryczne.
Już od początku lat 2030 marka MINI będzie oferować wyłącznie samochody elektryczne. Również Rolls-Royce stanie się od 2030 roku marką w pełni elektryczną. Ponadto w pełni elektryczne będą wszystkie przyszłe nowe modele BMW Motorrad przeznaczone do mobilności miejskiej.
Kluczowe znaczenie dla udanego rozwoju elektromobilności ma szybka i kompleksowa rozbudowa infrastruktury ładowania. BMW Group istotnie się do niej przyczynia. — Elektromobilność musi być pojmowana i wdrażana całościowo. Z tego powodu oferujemy naszym klientom nie tylko bardzo atrakcyjne samochody zelektryfikowane, ale także zapewniamy ich łatwe i wygodne ładowanie. Nasze zaangażowanie obejmuje zatem cały łańcuch wartości: od przekonujących produktów i usług po inwestycje strategiczne i rozwój naszej własnej infrastruktury ładowania — powiedział dr Andreas Aumann, szef działu strategicznego zarządzania produktami w BMW Group.
BMW Charging i MINI Charging dają klientom dostęp do jednej z największych publicznych sieci ładowania w Europie obejmującej ponad 250 tysięcy punktów ładowania. Dzięki taryfie Active klienci BMW i MINI Charging płacą atrakcyjną, dostosowaną do rynku stałą cenę, która zapewnia pełną przejrzystość. Ponadto BMW Group oferuje różne rozwiązania do ładowania w domu za pomocą swoich stacji Wallbox.
Ogólnoeuropejska sieć szybkiego ładowania IONITY, w której rozbudowę dotychczasowi udziałowcy i nowy inwestor BlackRock zainwestują wspólnie dodatkowe 700 milionów euro, partner roamingowy Hubject oraz strategiczny dostawca rozwiązań mobilnych Digital Charging Solutions GmbH to trzy firmy, w których BMW Group ma udziały i które odgrywają kluczową rolę w dalszym rozwoju mobilności elektrycznej. Dzięki ponad 5000 punktów ładowania firma obsługuje ponadto jedną z największych firmowych sieci ładowania w Niemczech.
Źródło: BMW