IONITY obsługuje ponad 1500 punktów ładowania zlokalizowanych wzdłuż europejskich autostrad w 24 krajach. Dodatkowa inwestycja zwiększy do 2025 roku liczbę ultraszybkich punktów ładowania w Europie do 7000. Ładowarki te zostaną umieszczone nie tylko w większej liczbie kluczowych lokalizacji przy europejskiej sieci autostrad, ale będą również instalowane wzdłuż ważnych dróg krajowych i w pobliżu dużych miast. Zwiększenie liczby stacji ładowania jeszcze bardziej ułatwi klientom zlokalizowanie ultraszybkich ładowarek, które akumulator takich samochodów jak elektryczny crossover Kia EV6 są wstanie naładować od 10 do 80% w zaledwie 18 minut.
IONITY wykorzysta to dofinansowanie również do zwiększenia w Europie liczby lokalizacji stacji ładowania – z 400 aktualnie do ponad 1000 do 2025 roku, przy czym każda lokalizacja będzie dysponować średnio od ośmiu do dwunastu ultraszybkich punktów ładowania o mocy 350 kW. Już istniejące obiekty przy trasach o dużym natężeniu ruchu i zwiększonym zapotrzebowaniu na ładowanie również zostaną rozbudowane o dodatkowe punkty ładowania. Dzięki tym działaniom znacznie skróci się czas ładowania i oczekiwania klientów w lokalizacjach o największym natężeniu ruchu.
IONITY, w ramach rozbudowy sieci, będzie dążyć do pozyskania większej liczby własnych nieruchomości oraz – w zależności od lokalizacji – do budowy i obsługi własnych stacji paliw. Firma niedawno zaprezentowała „Oazę” – koncepcję stacji ładowania w przyszłości. Model pokazywał zadaszone stacje ładowania i parki ładowania, zlokalizowane obok kawiarni, restauracji i sklepów, co zapewni klientom większą wygodę.
Sieć IONITY wykorzystuje wiodący europejski standard ładowania – Combined Charging System (CCS). Energia do zasilania stacji ładowania w 100% pochodzi ze źródeł odnawialnych. Oznacza to, że kierowcy samochodów elektrycznych marki Kia, którzy korzystają z sieci ładowania IONITY,podróżują bez emisji dwutlenku węgla.
Jason Jeong, Prezes Kia Europe, powiedział: „Gdy myślimy o stopniowym wycofywaniu z oferty w ciągu najbliższych dziesięciu lat nowych samochodów z silnikiem spalinowym, kluczowe znaczenie dla kierowców ma dostęp do rozległej i niezawodnej infrastruktury stacji szybkiego ładowania. Dalsza inwestycja w IONITY przełoży się na znaczny wzrost liczby ultraszybkich ładowarek w Europie. W ten sposób wspieramy też nasze samochody i możemy zaprezentować zalety ładowania wysokonapięciowego. Dzięki temu więcej kierowców niż kiedykolwiek będzie mogło szybko i łatwo ładować auta, co zapewnia bezproblemowe korzystanie z samochodów elektrycznych”.
Do 2026 roku Kia planuje zaoferować na świecie aż 11 nowych samochodów elektrycznych, w tym siedem modeli typu BEV nowej generacji. Wprowadzony na rynek na początku tego roku crossover EV6 jest pierwszym samochodem elektrycznym marki Kia skonstruowanym na nowej platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Zaawansowany układ ładowania EV6 prądem o napięciu 800 V umożliwia zwiększenie zasięgu o 100 kilometrów w mniej niż cztery i pół minuty ładowania przy pomocy ładowarki o mocy 350 kW, a przy pełnym naładowaniu zapewnia zasięg do 528 kilometrów.
Źródło: KIA
Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…
Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…
Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…
Nowe Audi A6 e-tron zwyciężyło w kategorii „Duży samochód” w konkursie Women's Worldwide Car of…
Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w…