Categories: Wiadomości

HoppyGo – czy wynajem własnego auta się opłaca

Samochód, który długo stoi, zużywa się i generuje koszty, a po dłuższym postoju wiele elementów może nawet odmówić posłuszeństwa. Co zrobić z nieużywanym pojazdem? Z pomocą przychodzi HoppyGo – platforma otwartego wynajmu aut w formule peer-to-peer, która kieruje swą ofertę do wielu grup – przede wszystkim do osób, które rzadko korzystają ze swoich samochodów, a jednocześnie poszukują dodatkowych środków finansowych.

Firma dzieli się swoimi danymi, a wyniki analizy nie pozostawiają wątpliwości – na takim pojeździe można zarobić. Jeden z użytkowników aplikacji w ciągu ostatnich 6 miesięcy wynajął swoje auto ponad 40 razy. Jakie pojazdy można przeznaczyć na wynajem i ile można na tym zyskać?

Po co wynajmować swoje auto?

Według ekspertów motoryzacyjnych auta stoją nieużywane przez 95% czasu, natomiast średni roczny koszt utrzymania samochodu waha się od 4700 do 7000 zł. Oznacza to, że nawet jeśli z niego nie korzystamy, musimy płacić za ubezpieczenie, wykonywać przeglądy okresowe czy naprawy. Wynajem w formule P2P (peer-to-peer) pozwala na kompensację wydatków ponoszonych na eksploatację  pojazdu, ale jest też sposobem na dodatkowy dochód.

HoppyGo – 5 tys. użytkowników po 2 miesiącach inauguracji w Polsce

Na wynajem niejednokrotnie przeznaczane jest drugie domowe auto, które często stoi w garażu. Co ciekawe, zauważyliśmy, że właściciele tych samochodów z reguły wynajmują je po bardzo atrakcyjnych stawkach, dzięki czemu użytkownicy chętnie z nich korzystają. Cena, która przyciąga wypożyczających, jest jednym z parametrów mających wpływ na wysokie zainteresowanie daną ofertą. Sprawia to, że dzięki HoppyGo właściciele aut mogą liczyć na naprawdę satysfakcjonujące zarobki — komentuje Piotr Boguszewski, Country Manager HoppyGo Polska.

Ile można zarobić?

Kwoty, jakie można zarobić, zależą m.in. od: marki, wyposażenia, przebiegu oraz okresu najmu. Obecnie średni miesięczny przychód wynajmujących wynosi 430 zł. Najaktywniejszy właściciel, udostępniający swój samochód na platformie HoppyGo, w ciągu pół roku zanotował na swoim koncie ponad 40 wynajmów, z kolei największy wygenerowany w tym okresie przez innego użytkownika zarobek to przeszło 11 000 zł. Auta można wypożyczać na jeden dzień, ale w większości przypadków (65%) użytkownicy decydują się na wynajem na 3 dni i dłużej. Pokazuje to, że car sharing w formule peer-to-peer zdecydowanie odróżnia się od miejskiego car sharingu, gdzie czas korzystania z pojazdu liczony jest najczęściej w minutach.



Koszt  dobowy za wynajęcie auta ustalany jest indywidualnie, między innymi na podstawie czasu rezerwacji, dziennej stawki za wypożyczenie danego pojazdu, a także wybranego pakietu ubezpieczenia. Z danych HoppyGo wynika, że 40% wypożyczeń jest za mniej niż 100 zł/dzień. Co ciekawe, aż 35% pojazdów, z których korzystają wypożyczający, jest w cenie powyżej 200 zł. Zdarza się, że przekracza ona nawet 400 zł za dzień – w takim przedziale cenowym wynajmowane są najnowsze auta marki premium i sportowe.

Jakie auto warto wynająć?

Na platformie HoppyGo największą popularnością cieszą się hatchbacki i sedany (33%). Tuż za nimi znajdują się kombi (27%) oraz kabriolety (16%). Polacy chętniej decydują się na pojazdy z manualną skrzynią biegów – wybiera je aż 67% użytkowników. TOP5 najczęściej wypożyczanych na HoppyGo marek to ciesząca się dużą sympatią Polaków, ekonomiczna Škoda (14%), Mercedes (13%), Audi (10%), KIA (9%) i Renault (8%).

Widzimy spore zainteresowanie wypożyczających nie tylko nowymi autami, ale również tymi ok. 10-11-letnimi. Jeśli dysponujemy samochodem mającym nie więcej niż 15 lat, z przebiegiem do 300 tys. km, to śmiało możemy zarejestrować go na platformie HoppyGo. Co ważne, udostępniane modele muszą być sprawne technicznie i zadbane – tłumaczy Robin Švaříček, CEO HoppyGo.

Czy wynajem peer-to-peer jest bezpieczny?

Dzięki współpracy z jedną z największych marek ubezpieczeniowych w Polsce każdy wynajem jest ubezpieczony. HoppyGo zapewnia ubezpieczenie AC na czas trwania wynajmów oraz wsparcie assistance w podróży. Nie ma też potrzeby podpisywania długich umów, wystarczy potwierdzić wynajem w aplikacji HoppyGo, a polisa automatycznie generuje się na okres jego trwania. Co więcej, nie trzeba też w żaden sposób ingerować we własne ubezpieczenie auta czy zgłaszać jakichkolwiek zmian do ubezpieczyciela.

W HoppyGo dokładamy wszelkich starań, aby wszyscy zarejestrowani na platformie, zarówno właściciele aut, jak i użytkownicy byli starannie weryfikowani. Dzięki temu mamy pewność, że auto oddajemy w dobre ręce, a wypożyczający będą je traktowali jak swoje – dodaje Piotr Boguszewski.

Ponadto, inaczej niż w przypadku aut na minuty, właściciel i wypożyczający muszą się spotkać we wspólnie uzgodnionym miejscu. Dzięki aspektowi społeczności i temu, że samochody są wynajmowane na cały dzień lub dłużej, użytkownicy nie rotują w ekspresowym tempie, a właściciel ma pełną kontrolę nad tym kiedy, komu i za ile wypożycza swoje auto. Kontakt osobisty przed i po wynajmie buduje również większe poczucie odpowiedzialności wynajmujących za powierzone mienie.

Źródło: HoppyGo



Redakcja

Recent Posts

Sunderland nie tylko miejscem produkcji Nissana LEAF

Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…

18 godzin ago

Mitsubishi Colt z instalacją LPG już na polskim rynku

Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…

18 godzin ago

Brussels Motor Show 2025 – premiera Leapmotor C10 w wersji z technologią Range Extender

Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…

18 godzin ago

TomTom Orbis Maps oferują teraz geometrię pasa ruchu 3D dla każdej drogi

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…

18 godzin ago

Women’s Worldwide Car of the Year 2025 – Audi A6 e-tron zwycięzcą kategorii Duży samochód

Nowe Audi A6 e-tron zwyciężyło w kategorii „Duży samochód” w konkursie Women's Worldwide Car of…

18 godzin ago

Lexus sprzedał w Polsce 50 tys. samochodów z napędem hybrydowym

Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w…

2 dni ago