Categories: Testy

Green NCAP – Nissan LEAF e+ maksymalną ocenę pięciu gwiazdek

Nissan LEAF e+ został kompleksowo przebadany przez niezależną instytucję testową Green NCAP i otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Organizacja Green NCAP powstała by promować rozwój czystych, energooszczędnych i przyjaznych dla środowiska samochodów. Nissan LEAF e+ uzyskał świetne wyniki pod względem trzech badanych parametrów, co stanowi dodatkowe potwierdzenie pozytywnych opinii na temat ekologiczności tego modelu.

Po serii wymagających testów w warunkach rzeczywistych i laboratoryjnych, zgodnie z rygorystycznymi normami dotyczącymi czystości spalin, emisji gazów cieplarnianych i efektywności energetycznej, bezemisyjny LEAF e+ uzyskał najwyższą ocenę w dwóch pierwszych kategoriach.

Organizacja Green NCAP podkreśliła inteligentny charakter w pełni elektrycznego układu napędowego z akumulatorem o pojemności 62 kWh, przyznała samochodowi ocenę 9,9 punktów na 10 możliwych w kategorii „wydajność energetyczna” i zwróciła uwagę na innowacyjny system e-Pedal z funkcją odzyskiwania energii.

Marco Fioravanti, wiceprezes ds. planowania produktu w Nissan AMIEO, powiedział: „Odkąd Nissan LEAF został wprowadzony na rynek w 2010 r. jako pierwszy samochód elektryczny przeznaczony dla masowego konsumenta, setki tysięcy klientów na całym świecie zyskało dostęp do ekologicznej, bezemisyjnej mobilności”.

Nissan LEAF i Arkady Paweł Fiedler pokonali prawie 7 tys. km po europejskich trasach

Dave Moss, starszy wiceprezes Nissana ds. badań i rozwoju w regionie AMIEO dodał: „Maksymalna ocena pięciu gwiazdek dla modelu LEAF e+ przyznana przez Green NCAP jest świadectwem jakości tego samochodu i uhonorowaniem dotychczasowych dokonań Nissana podczas pionierskiej dekady innowacji w elektryfikacji. Pragnę podziękować całemu zespołowi ds. badań i rozwoju, bez którego to osiągnięcie nie byłoby możliwe”.



LEAF e+ jest zwieńczeniem dziesięciu lat rozwoju tego modelu. To kompleksowe połączenie wydajnego wykorzystania energii elektrycznej i inteligentnych technologii wspomagających kierowcę.

 

Układ napędowy z akumulatorem o pojemności 62 kWh zapewnia do 385 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP, a innowacyjny system e-Pedal umożliwia kierowcy przyspieszanie, zwalnianie i zatrzymywanie za pomocą jednego pedału, co przekłada się na maksymalizację komfortu i wydajności podczas jazdy.

Klienci mogą jeszcze bardziej zwiększyć efektywność energetyczną dzięki trybom B i ECO, które umożliwiają pełne wykorzystanie możliwości hamowania regeneracyjnego, optymalizację dostępnej mocy i oszczędność energii, a tym samym pozwalają kierowcy na pokonywanie dłuższych tras.

Źródło: Nissan



Redakcja

Recent Posts

Sunderland nie tylko miejscem produkcji Nissana LEAF

Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…

18 godzin ago

Mitsubishi Colt z instalacją LPG już na polskim rynku

Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…

18 godzin ago

Brussels Motor Show 2025 – premiera Leapmotor C10 w wersji z technologią Range Extender

Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…

18 godzin ago

TomTom Orbis Maps oferują teraz geometrię pasa ruchu 3D dla każdej drogi

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…

18 godzin ago

Women’s Worldwide Car of the Year 2025 – Audi A6 e-tron zwycięzcą kategorii Duży samochód

Nowe Audi A6 e-tron zwyciężyło w kategorii „Duży samochód” w konkursie Women's Worldwide Car of…

18 godzin ago

Lexus sprzedał w Polsce 50 tys. samochodów z napędem hybrydowym

Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w…

2 dni ago