Categories: Klasyki

Łada Niva – koniec historii pięciodrzwiowej wersji

Po 28 latach pięciodrzwiowa wersja Łady Niva VAZ-2131 odchodzi do historii. Producent rezygnuje z tego modelu ze względów ekonomicznych. Użytkownicy znacznie wyżej cenili wersję trzydrzwiową, która zdecydowanie lepiej sprawdzała się w trudnych warunkach drogowych.

Pięciodrzwiowy model VAZ-2131 zadebiutował w 1993 roku. Dzięki przedłużonemu o 500 mm rozstawowi osi auto oferowało większy komfort dla pasażerów. To rozwiązanie miało jednak wpływ na własności jezdne i model ten zdecydowanie przegrywał z wersją trzydrzwiową, która zadebiutowała w 1977 roku i ma na koncie ponad 3 mln sprzedanych egzemplarzy. Dla porównania większa wersja może pochwalić się tylko 100 tys. egzemplarzy.

Nowa Łada Niva Travel w stylu Toyoty RAV4

Najnowszym wcieleniem tego auta jest Łada Niva Legend, która przynajmniej do 2024 roku pozostanie w produkcji w wersji trzydrzwiowej.



Redakcja

Recent Posts

Volkswagen świętuje 50 lat modelu Polo

Volkswagen Polo, który jest w sprzedaży od 1975 roku, od samego początku wyznaczał standardy w…

17 godzin ago

Rolls-Royce Motor Cars – 5712 dostarczonych samochodów w 2024 r.

W 2024 roku Rolls-Royce Bespoke Collective, czyli zespół designerów, inżynierów oraz rzemieślników podjął się realizacji…

17 godzin ago

Brussels Motorshow 2025 – dwie światowe premiery Alfa Romeo

Alfa Romeo weźmie udział w 101. Targach Motoryzacyjnych w Brukseli, które odbędą się w dniach…

18 godzin ago

Toyota od pięciu lat najczęściej wyszukiwaną marką motoryzacyjną w Google

2024 rok był piątym z rzędu, w którym Toyota cieszyła się największym zainteresowaniem użytkowników wyszukiwarki…

2 dni ago

Brussels Motorshow 2025 – Peugeot zaprezentuje całą gamę elektryków

Po roku przerwy Salon Samochodowy w Brukseli powraca do Brussels Expo, gdzie w dniach od…

2 dni ago

Audi – Hubert Niedzielski nowym PR Managerem marki Audi w Polsce

Hubert Niedzielski objął stanowisko kierownika ds. PR marki Audi w Polsce. Będzie odpowiedzialny za współpracę…

2 dni ago