Jego dynamiczny profil podkreślają zaawansowane technicznie komponenty, takie jak zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją przechyłów, skrętna tylna oś, opcjonalnie dostępny ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG oraz standardowo montowane reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji. W połączeniu z 4,0-litrowym silnikiem V8 biturbo AMG zapewnia niespotykane wrażenia z jazdy. Mercedes-AMG opracował SL-a całkowicie niezależnie w swojej siedzibie w Affalterbach. W chwili rynkowej premiery oferta modelu będzie obejmować dwa warianty z jednostkami V8 AMG.
Prawie 70 lat temu Mercedes-Benz dał początek sportowej legendzie. Wizja poszerzania potencjału marki poprzez sukcesy w wyścigach zaowocowała powstaniem pierwszego SL-a. Krótko po swoim debiucie w 1952 r. model 300 SL (wewnętrzne oznaczenie W 194) odniósł szereg sukcesów na torach wyścigowych całego świata, w tym spektakularne podwójne zwycięstwo w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Zajął też pierwsze cztery miejsca w jubileuszowym Grand Prix na Nürburgringu.
W 1954 r. na rynek trafił samochód sportowy 300 SL (W 198), ze względu na swoje niezwykłe drzwi nazywany „Gullwingiem”. W 1999 r. jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych przyznało mu tytuł „Sportowego samochodu stulecia”. Później historię modelu kontynuowały kolejne „cywilne” generacje: „Pagoda” (W 113, 1963-1971), ceniony youngtimer R 107 (1971-1989), wytwarzany aż przez 18 lat, oraz jego następca, słynący z połączenia innowacji i ponadczasowego wzornictwa R 129. Do dziś skrótowiec „SL” oznacza w świecie motoryzacji jedną z niewielu prawdziwych ikon.
Nowy Mercedes-AMG SL wyznacza kolejny milowy kamień w kilkudziesięcioletniej historii rozwoju tego modelu – od rasowego samochodu wyścigowego do luksusowego auta sportowego z otwartym dachem. Najnowsza generacja łączy sportowy charakter oryginalnego SL-a z niespotykanym luksusem i techniczną doskonałością, które charakteryzują nowoczesne modele Mercedesa.
SL jest prawdziwą ikoną: od prawie 70 lat ten charakterny samochód sportowy zachwyca wszystkie pokolenia klientów Mercedesa na całym świecie. Nowy SL, odrodzony pod marką Mercedes-AMG, pozostaje symbolem tej ponadczasowej fascynacji bardziej niż kiedykolwiek – powiedziała Britta Seeger, członek zarządów Daimler AG i Mercedes-Benz AG odpowiedzialna za marketing oraz sprzedaż Mercedes-Benz Cars.
Nowy SL łączy sportowe geny oryginalnego SL-a z właściwościami jezdnymi typowymi dla maszyn AMG. Jednocześnie oferuje luksus i komfort na absolutnie najwyższym poziomie. To wyjątkowa kombinacja w segmencie aut sportowych, co zresztą znajduje odzwierciedlenie również we wnętrzu, gdzie najwyższy poziom komfortu i jakości spotyka się z odpowiednią dawką sportowego charakteru. Wysokiej próby połączenie świata analogowego i najnowocześniejszego cyfrowego wyposażenia jasno pokazuje, że nowy SL to odrodzenie samochodowej ikony w erze nowoczesności – skomentował Philipp Schiemer, Prezes Zarządu Mercedes-AMG GmbH.
Nowy SL na nowo pozycjonuje kultowy idiom designu tego modelu. Jego ekspresyjnie wymodelowane nadwozie sprawia wrażenie purystycznej lekkości – zmysłowe piękno pozostaje tu w idealnej harmonii z ekstrawaganckim wzornictwem– podsumował Gorden Wagener, szef designu w Grupie Daimler.
Dla nas jako pracowników Mercedes-AMG to wielki zaszczyt – móc opracować nowe wcielenie tej ikony sportowych aut. Kiedy otrzymaliśmy zadanie zbudowania nowego SL-a, mogliśmy zacząć od zera, bez korzystania z istniejącej struktury. Jesteśmy dumni z wyniku, który po raz kolejny świadczy o wysokim poziomie wiedzy inżynierów z Affalterbach. Nowa koncepcja 2+2 godzi niespotykaną zwinność i dynamikę jazdy z wysokim poziomem komfortu oraz przydatności na co dzień – powiedział Jochen Hermann, dyrektor techniczny Mercedes-AMG GmbH.
Dzięki ekscytującej stylistyce, najnowocześniejszej technice i wyjątkowym właściwościom jezdnym nowy Mercedes-AMG SL wyznacza standardy w segmencie luksusowych aut sportowych. Jego design fascynuje perfekcyjną triadą: łączy nowoczesną filozofię projektowania Mercedes-Benz w postaci zmysłowej przejrzystości z typowym dla AMG sportowym charakterem i wyrazistymi detalami. Dwa wybrzuszenia na masce to tylko jedno z licznych „wspomnień” pierwszej generacji SL. Gra światła i cienia sprawia, że sylwetka nowego roadstera wygląda na lekką i niską. Już na pierwszy rzut oka widać więc, że powrócił do swoich sportowych korzeni.
Duży rozstaw osi, krótkie nawisy, długa maska, cofnięta kabina, mocno pochylona przednia szyba i muskularny tył – charakterystyczne cechy konstrukcji nadwozia nowego SL-a zapewniają mu typowe dla poprzedników proporcje. W połączeniu z mocno „wyrzeźbionymi” nadkolami oraz kołami z dużymi obręczami, rozstawionymi na równi z płaszczyzną nadkoli, nadaje mu to wyjątkowo dynamiczną prezencję. Harmonijnie zintegrowany miękki dach po rozłożeniu tylko podkreśla purystyczną, sportową naturę roadstera.
Specjalna osłona chłodnicy AMG potęguje optyczną szerokość przedniego pasa, a jej 14 pionowych listew nawiązuje do przodka wszystkich generacji SL-a – legendarnego wyścigowego samochodu sportowego 300 SL z 1952 r. Z grillem korespondują smukłe, a zarazem wyraziste w swoim kształcie reflektory LED DIGITAL LIGHT i równie smukłe tylne lampy LED.
Wnętrze nowego Mercedesa-AMG SL przenosi ducha modelu 300 SL Roadster w nowoczesną erę, łącząc sportowe walory z luksusem. Najwyższy standard podkreślają wyborne materiały i staranne wykonanie. Projekt kokpitu włącznie z regulowanym centralnym wyświetlaczem w konsoli środkowej (zakres pochylenia: 12-32°) koncentruje się na kierowcy.
Do stworzenia koncepcji kabiny nowego SL-a projektantów zainspirowało minimalistyczne wnętrze legendarnego modelu 300 SL Roadster. Rezultatem jest ekscytujące połączenie analogowej geometrii i cyfrowego świata, zwane „hiperanalogowym” kokpitem. Przykładem jest w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z funkcją 3D. Standardowy system informacyjno-rozrywkowy MBUX drugiej generacji, znany już z Klasy S, oferuje wybór kilku stylów wyświetlania informacji. Jego interfejs jest intuicyjny w obsłudze i ma zdolność uczenia się. W SL-u uzupełniono go o treści specyficzne dla maszyn AMG, takie jak menu AMG Performance czy aplikacja AMG TRACK PACE.
Jedną z wielu atrakcji we wnętrzu nowego SL-a są standardowe, elektrycznie regulowane sportowe fotele AMG ze zintegrowanymi zagłówkami. Seryjnie wyposażono je w system AIRSCARF, czyli „powietrzny szal”: ciepłe powietrze z wylotów powietrza w zagłówkach zapewnia komfortowe podróżowanie ze złożonym dachem nawet w chłodniejsze dni. Perfekcyjna ergonomia siedzeń oraz różne wzory szwów i pikowań akcentują symbiozę zaawansowanej techniki, osiągów oraz luksusu. Jako opcja dostępne są fotele AMG Performance.
SL na rok modelowy 2021 bazuje na całkowicie nowej architekturze 2+2, opracowanej przez Mercedes-AMG. Lekkie kompozytowo-aluminiowe podwozie składa się z aluminiowej ramy przestrzennej o konstrukcji samonośnej. Gwarantuje to maksymalną sztywność, a tym samym stanowi idealną podstawę dla uzyskania precyzyjnego prowadzenia i znakomitej dynamiki jazdy w połączeniu z wysokim poziomem komfortu. Pozytywnym skutkiem ubocznym są sportowe proporcje karoserii. Nowe nadwozie zostało stworzone – podobnie jak w przypadku pierwszego SL-a z 1952 r. – dosłownie na czystej kartce papieru. Ani jeden element nie pochodzi z poprzednika czy któregokolwiek z innych modeli, jak np. AMG GT Roadster.
Celem inżynierów odpowiedzialnych za architekturę nadwozia było uzyskanie typowych dla AMG właściwości jezdnych z naciskiem na dynamikę poprzeczną i wzdłużną przy jednoczesnym spełnieniu wysokich standardów w zakresie komfortu oraz bezpieczeństwa. Inteligentna mieszanka materiałów zastosowanych do budowy nowego SL-a zapewnia najwyższą możliwą sztywność przy niskiej wadze. Zoptymalizowane przekroje i kształty komponentów dają przestrzeń do „pomieszczenia” elementów odpowiadających za komfort i bezpieczeństwo, a także miękkiego dachu. Lista wykorzystanych materiałów obejmuje aluminium, magnez, kompozyty włókniste oraz stal, z której wykonana jest na przykład rama przedniej szyby. W połączeniu z pałąkami przeciwkapotażowymi za tylnymi siedzeniami, które mogą błyskawicznie wysunąć się w razie potrzeby, zapewnia to odpowiednią ochronę przed skutkami dachowania.
W porównaniu z poprzednią serią modelową sztywność skrętna nadwozia wzrosła o 18%. Sztywność poprzeczna jest o 50% wyższa niż w przypadku i tak znakomitej wartości, jaką legitymuje się AMG GT Roadster. Sztywność wzdłużna jest o 40% wyższa. Masa surowego nadwozia wynosi około 270 kg. W połączeniu z nisko położonym środkiem ciężkości ukierunkowana lekka konstrukcja zapewnia liczne korzyści w zakresie dynamiki jazdy.
Kluczowym celem rozwoju nowego SL-a była wysoka efektywność aerodynamiczna, a konkretnie – idealna równowaga pomiędzy niskim oporem powietrza a zmniejszonym unoszeniem. Luksusowy roadster korzysta tu z bogatego doświadczenia Mercedes-AMG w sporcie motorowym oraz rozbudowanych aktywnych elementów aerodynamicznych z przodu i z tyłu pojazdu. Pieczołowite zabiegi pozwoliły ograniczyć współczynnik oporu powietrza Cd do 0,31 – to wartość imponująca wśród sportowych aut ze składanym dachem.
Aerodynamika SL-a spełnia złożone wymagania dotyczące stabilności prowadzenia, oporu, chłodzenia oraz szumów wiatru. Niezależnie od tego, czy dach jest złożony, czy podniesiony, właściwości jezdne samochodu i jego charakter pozostają niezmienione. Aerobalans pomaga nawet w krytycznych sytuacjach, takich jak nagły manewr wyminięcia przeszkody przy wysokiej prędkości.
Techniczną nowością w obszarze aerodynamiki jest dwuczęściowy, aktywny system kontroli powietrza AIRPANEL. Pierwszy element steruje pionowymi żaluzjami ukrytymi za dolnym wlotem powietrza w przednim pasie. Drugi znajduje się za górnym wlotem powietrza i korzysta z żaluzji poziomych. Normalnie wszystkie żaluzje są zamknięte – ta pozycja zmniejsza opór powietrza i pozwala na skierowanie jego strumienia pod podwozie, co dodatkowo zmniejsza unoszenie z przodu. Żaluzje otwierają się dopiero po osiągnięciu określonych temperatur predefiniowanych komponentów oraz w przypadku szczególnie wysokiego zapotrzebowania na powietrze chłodzące (drugi system – tylko od 180 km/h) i umożliwiają maksymalny dopływ powietrza do wymienników ciepła.
Kolejnym aktywnym elementem aerodynamicznym jest chowany tylny spojler, płynnie zintegrowany z pokrywą bagażnika. Zmienia on swoją pozycję w zależności od sytuacji, przy uwzględnieniu wielu parametrów, takich jak prędkość jazdy, przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne oraz prędkość skrętu. Od 80 km/h w górę spojler przyjmuje pięć różnych pozycji nachylenia, tak aby zoptymalizować stabilność prowadzenia lub zmniejszyć opór.
Inny aktywny element aerodynamiczny jest ukryty w podwoziu, przed silnikiem, i przyczynia się również do poprawy prowadzenia. To opcjonalny karbonowy profil, ważący około 2 kg, który reaguje na zmianę trybu jazdy i po przekroczeniu prędkości 80 km/h automatycznie wysuwa się w dół o około 40 mm. Powoduje to tzw. efekt Venturiego, który dodatkowo „przysysa” samochód do jezdni i ogranicza zjawisko unoszenia przedniej osi. W rezultacie SL jest w stanie jeszcze precyzyjniej reagować na skręt i wykazuje się większą stabilnością.
Nowy Mercedes-AMG jest dostępny z paletą aerodynamicznie zoptymalizowanych obręczy z lekkich stopów o średnicy 19, 20 lub 21 cali, które poprzez ograniczanie turbulencji zmniejszają opór. Na szczególną uwagę zasługują 20-calowe felgi z plastikowymi pierścieniami aerodynamicznymi, dodatkową zmniejszające masę własną pojazdu.
Bardziej sportowe pozycjonowanie nowego SL-a doprowadziło również do zmiany stosowanego wcześniej metalowego dachu vario na elektrycznie sterowane miękkie poszycie. Zapewniło to korzyść w postaci o 21 kg mniejszej masy i wynikające z tego niższe położenie środka ciężkości, co pozytywnie wpływa na dynamikę jazdy. Oszczędzająca miejsce, lekka koncepcja składania w literę Z pozwoliła zrezygnować z pokrywy schowka na dach. Jednocześnie przed konstruktorami stanęło zadanie utrzymania wysokiej przydatności na co dzień oraz wzorowego komfortu akustycznego. Trójwarstwowe poszycie składa się z napiętej warstwy zewnętrznej, precyzyjnie wykonanej podsufitki i umieszczonej między nimi maty akustycznej wykonanej z wysokiej jakości materiału o gramaturze 450 g/m².
Otwieranie i zamykanie dachu zajmuje tylko około 15 s i jest możliwe do prędkości 60 km/h. Miękki dach jest obsługiwany za pomocą panelu przełączników w konsoli środkowej lub ekranu dotykowego, który prezentuje przebieg procesu składania lub rozkładania poszycia w postaci animacji.
W momencie wprowadzenia na rynek nowy SL będzie dostępny w dwóch wersjach napędowych. Obie korzystają z 4,0-litrowego silnika AMG V8 biturbo. Jednostki są montowane wyłącznie ręcznie w siedzibie firmy w Affalterbach, zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. W topowym wariancie SL 63 4MATIC+ motor rozwija moc 430 kW (585 KM) i maksymalny moment obrotowy 800 Nm, dostępny w szerokim zakresie 2500-4500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 3,6 s, prędkość maksymalna wynosi 315 km/h. W przypadku SL 55 4MATIC+ jednostka V8 generuje 350 kW (476 KM) i 700 Nm. Sprint do 100 km/h trwa tu 3,9 s, a prędkość maksymalna to 295 km/h.
Na potrzeby SL-a silnik otrzymał nową miskę olejową i aktywną wentylację skrzyni korbowej, a chłodnice międzystopniowe (intercoolery) zostały przesunięte. Kanały dolotowy i wydechowy zoptymalizowano pod kątem jeszcze efektywniejszej wymiany gazów, poprawiono też doprowadzenie spalin do katalizatora i filtra cząstek stałych. Wzrost parametrów wersji SL 63 4MATIC+ uzyskano głównie dzięki wyższemu ciśnieniu doładowania, usprawnieniu przepływu powietrza oraz modyfikacji oprogramowania silnika.
W późniejszym terminie SL otrzyma również potężny napęd hybrydowy AMG E PERFORMANCE, który połączy znakomite osiągi z wysoką efektywnością.
Przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G łączy emocjonujące wrażenia z jazdy z niezwykle krótkimi czasami zmiany biegów. Została specjalnie dostosowana do wymagań nowego SL-a. Przekładnię hydrokinetyczną zastąpiono tu mokrym sprzęgłem rozruchowym, które pozwala zmniejszyć wagę, a dodatkowo – dzięki mniejszej bezwładności – optymalizuje reakcję na wciśnięcie pedału gazu, zwłaszcza podczas zrywów i zmian obciążenia.
Po raz pierwszy w swojej prawie 70-letniej historii SL jest dostępny z napędem obu osi, w który standardowo wyposażono oba warianty V8. Inteligentny układ AMG Performance 4MATIC+ łączy w sobie zalety różnych koncepcji napędu: w pełni zmienny rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią zapewnia optymalną trakcję aż do fizycznych granic. Kierowca może również liczyć na wysoką stabilność prowadzenia oraz wysoki poziom bezpieczeństwa – w każdych warunkach.
SL 55 4MATIC+ jest standardowo wyposażony w nowo opracowane stalowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL ze szczególnie sprawnymi aluminiowymi amortyzatorami i lekkimi sprężynami śrubowymi. Po raz pierwszy seryjnie produkowany pojazd Mercedes-AMG korzysta z wielowahaczowej przedniej osi z pięcioma wahaczami w całości umieszczonymi w obrysie obręczy. Znacząco poprawia to kinematykę osi. Z tyłu za prowadzenie kół również odpowiada konstrukcja 5-wahaczowa.
W wariancie SL 63 4MATIC+ debiutuje innowacyjne zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną hydrauliczną stabilizacją przechyłów. Największą innowacją są tu aktywne elementy hydrauliczne, które zastępują konwencjonalne mechaniczne stabilizatory i w ułamku sekundy kompensują ruchy nadwozia nowego SL-a. Takie rozwiązanie zapewnia optymalne zachowanie przy zmianie obciążenia oraz typowe dla AMG właściwości jezdne pod względem dynamiki, precyzji i informacji zwrotnych dla kierowcy. To nie wszystko: aktywna stabilizacja przechyłów zwiększa też komfort jazdy podczas jazdy na wprost oraz po wybojach.
Nowo opracowany, wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG gwarantuje doskonałe wartości opóźnienia i pozwala na precyzyjne dozowanie siły hamowania. Imponuje skutecznością, czułą reakcją oraz wysoką stabilnością – nawet przy ekstremalnym obciążeniu. Nowe kompozytowe tarcze hamulcowe są lżejsze niż te stosowane wcześniej i zajmują mniej miejsca, co można było wykorzystać do usprawnienia chłodzenia hamulców. Nowością jest również kierunkowa perforacja: oprócz dodatkowej oszczędności masy i lepszego rozpraszania ciepła rozwiązanie to pozwala uzyskać szybszą reakcję w warunkach mokrej nawierzchni oraz skuteczniej oczyszczać klocki po hamowaniu.
Po raz pierwszy w swojej długiej historii SL jest standardowo wyposażony w aktywną tylną oś skrętną. W zależności od prędkości jazdy tylne koła są skręcane w kierunku przeciwnym (do 100 km/h) lub tym samym (ponad 100 km/h), co przednie. W rezultacie układ ten poprawia zwinność i stabilność prowadzenia, a przy okazji zapewnia łatwiejszą kontrolę nad pojazdem podczas jazdy w obszarze granicznym i zmniejsza wysiłek związany z kierowaniem – przełożenie przedniego układu kierowniczego jest tu bowiem bardziej bezpośrednie.
Wybór sześciu trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT: Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual oraz RACE (ten ostatni jest standardem dla SL 63 4MATIC+, a dla SL 55 4MATIC+ zawiera się w opcjonalnym pakiecie AMG DYNAMIC PLUS) oferuje szeroką rozpiętość właściwości pojazdu – od komfortowych po dynamiczne. W ramach trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT oba warianty SL-a są również wyposażone w AMG DYNAMICS, czyli w zintegrowaną kontrolę dynamiki jazdy, która poszerza stabilizujące funkcje ESP® o ingerencje mające na celu zwiększenie zwinności (m.in. w działanie napędu 4×4). Na przykład podczas szybkiego pokonywania zakrętów krótka interwencja w postaci przyhamowania wewnętrznego tylnego koła pozwala wygenerować określony ruch znoszący wokół osi pionowej, sprzyjając precyzyjnemu wejściu w zakręt.
Lista wyposażenia i opcji nowego SL-a oferuje imponujący potencjał indywidualizacji, dopasowany do najróżniejszych preferencji klientów – od charakteru sportowo-dynamicznego po luksusowo-elegancki. Dwanaście kolorów lakieru, w tym dwa ekskluzywne odcienie: niebieski Hyper i MANUFAKTUR szarość Monza magno, trzy warianty kolorystyczne dachu oraz dziewięć wzorów obręczy sprawiają, że konfiguracja pojazdu staje się przyjemnością. Dla nadwozia zarezerwowano trzy pakiety stylistyczne, które dodatkowo „wyostrzają” wygląd roadstera i czynią go bardziej eleganckim – albo bardziej dynamicznym. SL 55 4MATIC+ jest standardowo wyposażony w 19-calowe wieloramienne obręcze kół AMG ze stopów lekkich, opcjonalnie w kolorze srebrnym lub matowoczarnym. SL 63 4MATIC+ wyjeżdża z fabryki na kołach z 20-calowymi felgami AMG z lekkich stopów z pięcioma podwójnymi ramionami.
Systemy wspomagające obserwują ruch uliczny i otoczenie nowego roadstera za pomocą licznych czujników, kamer oraz radarów, aby w razie potrzeby błyskawicznie interweniować. Podobnie jak w obecnych generacjach Mercedesów Klasy C i Klasy S kierowcę wspierają liczne nowe lub ulepszone systemy, które są w stanie odpowiednio zareagować w razie zagrożenia kolizją. Ich funkcjonowanie jest wizualizowane z wykorzystaniem nowej koncepcji wyświetlania informacji w zestawie wskaźników – prezentuje ona samochód wraz z oznaczeniami poziomymi drogi i trójwymiarowymi ikonami oznaczającymi innych użytkowników ruchu (samochody, ciężarówki oraz jednoślady). Animacje bazują na scenerii 3D generowanej w czasie rzeczywistym. Ta dynamiczna prezentacja sprawia, że obsługa systemów wspomagających jest wyjątkowo przejrzysta i daje namacalne doświadczenie rozszerzonej rzeczywistości.
System informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) współpracuje z wieloma cyfrowymi usługami Mercedes me connect. Jego menu można w intuicyjny sposób obsługiwać za pomocą ekranu dotykowego lub paneli dotykowych na kierownicy. Za pośrednictwem MBUX-a klienci mogą korzystać z usług łączności takich jak informacje drogowe w czasie rzeczywistym, a także z komunikacji Car-to-X, która umożliwia połączonym pojazdom wymianę informacji o zdarzeniach drogowych.
Silnik | |||
Układ i liczba cylindrów | V8 | ||
Pojemność skokowa | ccm | 3982 | |
Moc maksymalna | kW/KM | 430/585 | |
przy | obr./min | 5500-6500 | |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 800 | |
przy | obr./min | 2500-5000 | |
Stopień kompresji | 8,6 | ||
Zasilanie | sterowany mikroprocesorem wtrysk benzyny, biturbo | ||
Przeniesienie napędu | |||
Zespół napędowy | w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ | ||
Przekładnia | automatyczna skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym, wielotarczowym sprzęgłem rozruchowym | ||
Przełożenia | |||
1./2./3./4./5./6./7./8./9. bieg | 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60 | ||
Bieg wsteczny | 4,80 | ||
Zawieszenie | |||
Oś przednia | zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z półaktywną stabilizacją przechyłów, aluminiowe podwójne wahacze poprzeczne, kontrola „nurkowania”, sprężyny śrubowe i adaptacyjne, regulowane tłumienie | ||
Oś tylna | zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z półaktywną stabilizacją przechyłów, aluminiowe podwójne wahacze poprzeczne, kontrola „nurkowania”, sprężyny śrubowe i adaptacyjne, regulowane tłumienie | ||
Układ hamulcowy | hydrauliczny dwuobwodowy układ hamulcowy; przednie kompozytowe tarcze hamulcowe o średnicy 390 mm, wentylowane i perforowane, 6-tłoczkowe stałe zaciski z aluminium; tylne kompozytowe tarcze hamulcowe 360 mm, wentylowane i perforowane, 1-tłoczkowe pływające zaciski z aluminium; elektryczny hamulec postojowy, ABS, wspomaganie hamowania, 3-stopniowy system ESP® | ||
Układ kierowniczy | elektromechaniczne wspomaganie kierownicy zależne od prędkości z przekładnią zębatą, zmiennym przełożeniem (12,8:1 w martwym punkcie) i zmienną siłą wspomagania | ||
Koła | przód: 9,5 J x 20 H2; tył: 11 J x 20 H2 | ||
Opony | przód: 265/40 ZR 20; tył: 295/35 ZR 20 | ||
Wymiary i masy | |||
Rozstaw osi | mm | 2700 | |
Rozstaw kół przód/tył | mm | 1660/1625 | |
Długość/szerokość/wysokość | mm | 4705/1353/1915 | |
Średnica zawracania | m | 12,84 | |
Pojemność bagażnika | l | 213-240 | |
Masa własna (EC) | kg | 1970 | |
Ładowność | kg | 320 | |
Pojemność zb. paliwa/rezerwa | l | 70/10 | |
Osiągi, zużycie, emisje | |||
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 3,6 | |
Prędkość maksymalna | km/h | 315 | |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) | l/100 km | 11,8-12,7 | |
Emisje CO2 w cyklu miesz. (WLTP) | g/km | 268-288 | |
Silnik | |||
Układ i liczba cylindrów | V8 | ||
Pojemność skokowa | ccm | 3982 | |
Moc maksymalna | kW/KM | 350/476 | |
przy | obr./min | 5500-6500 | |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 700 | |
przy | obr./min | 2250-4500 | |
Stopień kompresji | 8,6 | ||
Zasilanie | sterowany mikroprocesorem wtrysk benzyny, biturbo | ||
Przeniesienie napędu | |||
Zespół napędowy | w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ | ||
Przekładnia | automatyczna skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym, wielotarczowym sprzęgłem rozruchowym | ||
Przełożenia | |||
1./2./3./4./5./6./7./8./9. bieg | 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60 | ||
Bieg wsteczny | 4,80 | ||
Zawieszenie | |||
Oś przednia | zawieszenie AMG RIDE CONTROL, aluminiowe podwójne wahacze poprzeczne, kontrola „przysiadania” i „nurkowania”, lekkie sprężyny śrubowe, stabilizator i adaptacyjne, regulowane tłumienie | ||
Oś tylna | zawieszenie AMG RIDE CONTROL, aluminiowe podwójne wahacze poprzeczne, kontrola „przysiadania” i „nurkowania”, lekkie sprężyny śrubowe, stabilizator i adaptacyjne, regulowane tłumienie | ||
Układ hamulcowy | hydrauliczny dwuobwodowy układ hamulcowy; przednie kompozytowe tarcze hamulcowe o średnicy 390 mm, wentylowane i perforowane, 6-tłoczkowe stałe zaciski z aluminium; tylne kompozytowe tarcze hamulcowe 360 mm, wentylowane i perforowane, 1-tłoczkowe pływające zaciski z aluminium; elektryczny hamulec postojowy, ABS, wspomaganie hamowania, 3-stopniowy system ESP® | ||
Układ kierowniczy | elektromechaniczne wspomaganie kierownicy zależne od prędkości z przekładnią zębatą, zmiennym przełożeniem (12,8:1 w martwym punkcie) i zmienną siłą wspomagania | ||
Koła | przód: 9,5 J x 19; tył: 11 J x 19 | ||
Opony | przód: 255/45 ZR 19; tył: 285/40 ZR 19 | ||
Dimensions and weights | |||
Rozstaw osi | mm | 2700 | |
Rozstaw kół przód/tył | mm | 1665/1629 | |
Długość/szerokość/wysokość | mm | 4705/1359/1915 | |
Średnica zawracania | m | 12,84 | |
Pojemność bagażnika | l | 213-240 | |
Masa własna (EC) | kg | 1950 | |
Ładowność | kg | 330 | |
Pojemność zb. paliwa/rezerwa | l | 70/10 | |
Osiągi, zużycie, emisje | |||
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 3,9 | |
Prędkość maksymalna | km/h | 295 | |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) | l/100 km | 11,8-12,7 | |
Emisje CO2 w cyklu miesz. (WLTP) | g/km | 268-288 |
Źródło: Mercedes-AMG
Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…