- Norwescy eksperci od eco-drivingu przejechali Fordem Mustangiem Mach-E dystans dłuższy o ok. 32% w porównaniu z deklarowanym przez producenta zasięgiem wynoszącym do 610 km.
Kierowcy jechali tylnonapędową wersją Mustanga Mach-E, którego zakładany elektryczny zasięg wynosi do 610 kilometrów¹. W swojej podróży dodali do tego wyniku niemal 200 km. To o ok. 32% więcej niż przewidują dane fabryczne.
Henrik Borchgrevink i Knut Wilthil już wcześniej pokonywali imponujące dystanse Mondeo, Fiestą czy Focusem. Ustanowili też rekord świata przejeżdżając ponad 300-konnym Mustangiem 1 249 kilometrów (776 mil) na jednym baku paliwa. Przemierzyli także bez dodatkowego tankowania aż 1 616 km Rangerem.
Ford Mustang Mach-E GT już w Polsce, można składać zamówienia, cena od 335 tys. zł
Po swoim ostatnim triumfie doświadczeni w eco-drivingu Norwegowie mają cenne rady dla tych kierowców, którzy chcą spróbować „jazdy o kropelce” samochodem elektrycznym lub z konwencjonalnym napędem.
– Prowadźcie płynnie i patrzcie daleko w przód, by móc zaplanować manewry i uniknąć pełnego zatrzymania. Żeby dojechać jak najdalej, trzeba także ograniczyć prędkość, przyspieszać płynnie, ale jednocześnie nie za wolno osiągać założoną prędkość podróżowania – powiedział Knut Wilthil.
Deklarowane zużycie paliwa/energii, emisja CO2 i zasięg elektryczny są mierzone w zgodzie z wymogami technicznymi i specyfikacją europejskich rozporządzeń (EC) 715/2007 i (EC) 692/2008 po ostatnich poprawkach. Zużycie paliwa/energii, emisja CO2 są określane dla wariantu samochodu, a nie jego egzemplarza. Przyjęta standardowa procedura testowa umożliwia porównanie pomiędzy różnymi typami samochodów i różnych producentów. Poza wydajnością paliwową samochodu zachowanie kierowcy, a także inne pozatechniczne czynniki odgrywają rolę w określeniu zużycia paliwa/energii, emisji CO2 i zasięgu elektrycznego. Dwutlenek węgla jest głównym gazem cieplarnianym odpowiadającym za globalne ocieplenie.
Od 1 września 2017 roku określone nowe pojady otrzymują homologację przy wykorzystaniu World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) zgodnej z (EU) 2017/1151 wraz z ostatnimi poprawkami, która jest nową, bardziej realistyczną procedurą testową do mierzenia zużycia paliwa i emisji CO2. Od pierwszego września 2018 r. procedura WLTP rozpoczęła zastępować New European Drive Cycle (NEDC), procedurę testową wychodzącą z użycia. W fazie wygaszania NEDC zużycie paliwa i emisja CO2 wg WLTP są przeliczane z powrotem na NEDC. Będą się pojawiać rozbieżności w porównaniu z poprzednimi danymi dotyczącymi zużycia paliwa i emisji CO2, ponieważ część elementów testów została zmodyfikowana, tzn. ten sam samochód może mieć różne spalanie i emisję CO2.
Źródło: Ford