Dotyczy to także zakładów Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach. Obecnie polskie fabryki Toyoty, wytwarzające silniki, przekładnie i napędy hybrydowe do kluczowych modeli, pracują w pełnym zakresie.
„W tej chwili na niemal wszystkich liniach utrzymujemy produkcję na planowanym poziomie. Co więcej, aby zrealizować wszystkie zamówienia, do końca roku nasz zakład będzie pracował dodatkowo w sześć sobót” – powiedział Dariusz Mikołajczak, prezes Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP).
Powrót fabryk Toyoty do maksymalnej wydajności oznacza, że już w perspektywie kilku miesięcy salony marki będą mogły zaoferować pełną dostępność wszystkich modeli. Jednocześnie już dziś Toyota Motor Poland dysponuje szeroką gamą modeli w różnych konfiguracjach, dostępnych od razu. Oczekiwanie na odbiór samochodów, które znajdują się w centralnym magazynie w Mszczonowie, trwa maksymalnie 21 dni. Auta o wydłużonym czasie oczekiwania zostaną dostarczone swoim nowym właścicielom w umówionym, zagwarantowanym terminie w ciągu kilku miesięcy.
„Dostępność aut w Toyocie zależy od wersji wyposażenia i modelu. W salonach niektóre modele są do odbioru natychmiast. Oczywiście są takie konfiguracje, dla których mamy opóźnienia, ale nie tak duże jak w przypadku wielu innych marek. Na te auta klienci będą musieli poczekać maksymalnie kilka miesięcy” – podkreślił dr Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.
Wzrost cen surowców, energii i części oraz kosztów pracy i transportu powoduje, że w ostatnich miesiącach samochody podrożały i w nadchodzącym czasie ich ceny będą nadal rosły. Mimo to zapotrzebowanie na nowe auta wciąż przewyższa podaż, dlatego zapewnienie dobrej dostępności samochodów jest obecnie najważniejszym wyzwaniem dla producentów i dealerów. Toyota daje gwarancję, że bez względu na czas oczekiwania na samochód, jego cena oraz warunki i koszty finansowania pozostaną takie, jakie Klient uzgodni z dealerem w momencie złożenia zamówienia.
„Trzeba pamiętać, że jeśli dziś przyjdziemy do salonu, będziemy mogli złożyć zamówienie, wiedząc, kiedy auto będzie dostępne i ile będzie kosztowało. Na pewno samochody w przyszłości będą droższe, ale decydując się na auto teraz, mamy gwarancję ceny oraz kosztów finansowania” – dodał dr Jacek Pawlak.
Fabryki TMMP produkują hybrydowe zespoły napędowe i silniki benzynowe do modeli Yaris i Yaris Cross oraz innych. Komponenty te są dostarczane do fabryk Toyoty w całej Europie. Yaris Cross to zupełnie nowy model, wraz z którym Toyota wchodzi do popularnego segmentu miejskich crossoverów. Yaris hatchback jest najlepiej sprzedającym się hybrydowym samochodem Toyoty w Europie.
Źródło: Toyota
Toyota przez lata produkowała duże i wygodne limuzyny, ale nie miała doświadczenia na międzynarodowym rynku…
Toyota C-HR Plug-in Hybrid to propozycja, która łączy innowacyjność z codzienną funkcjonalnością. Samochód objęto specjalną…
MG Motor wprowadza na polski rynek odświeżoną wersję swojego bestsellerowego SUV-a – MG ZS Classic,…
Po długich negocjacjach między Grupą Volkswagen, związkiem zawodowym IG Metall i radą zakładową, zawarto porozumienie…
Nissan Motor Co., Ltd. Ltd. („Nissan”), Honda Motor Co. Ltd. („Honda”) oraz Mitsubishi Motors Corporation…
Śmiała obietnica, jaką Alfa Romeo złożyła swoim fanom Alfisti na całym świecie, została dotrzymana. Pierwszy…