Pomimo niedoboru półprzewodników, od lipca do września 2021 r. dostarczono klientom 122 100 aut typu BEV, co stanowi wzrost o 109 procent w porównaniu z dostawami w poprzednim roku. W ostatnim kwartale szczególnie przyspieszył wzrost rynku w Chinach, gdzie dostarczono 28 900 samochodów typu BEV (w porównaniu z 18 300 egzemplarzami w pierwszej połowie roku). Udział aut typu BEV w dostawach wzrósł do ponad 6 procent w III. kwartale.
Do końca września 2021 r. na świecie dostarczono łącznie 293 100 samochody typu BEV, czyli ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (+138 procent). Utrzymywał się również duży popyt na auta hybrydowe typu plug-in (PHEV). W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy dostarczono ich łącznie 246 000 egzemplarzy, czyli ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (+133 procent).
Pod względem dostaw aut typu BEV w poszczególnych regionach Europa nadal wyraźnie prowadzi, z 209 800 samochodami (udział wynosi 72%). Grupa jest liderem rynku – w wypadku typu BEV jej udział wynosi około 26 procent. W Stanach Zjednoczonych Ameryki Grupa dostarczyła 27.300 samochodów typu BEV, co stanowił 9 procent jej dostaw tego typu samochodów na świecie. Zapewnia to Grupie udział w rynku na poziomie około 8 procent w segmencie aut elektrycznych, co plasuje ją na drugiej pozycji. W Chinach, do końca września, dostarczono 47.200 samochodów typu BEV, co w wykonaniu Grupy stanowi 16 procent dostaw tego typu aut na świecie. W trzecim kwartale przyspieszony wzrost rynku spowodował, że udział Chin wyniósł 24 procent.
Volkswagen rozpoczyna sadzenie ośmiu hektarów lasów w Polsce
Christian Dahlheim: „Zgodnie z planem w trzecim kwartale znacznie przyspieszyliśmy rozwój rynku aut typu BEV w Chinach i jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszego celu – dostarczenia tam od 80 000 do 100 000 modeli z rodziny ID.”.
Volkswagen – wakacyjne podróże Polaków użytkujących samochody elektryczne (raport)
Do końca września marka Volkswagen dostarczyła klientom 167 800 aut typu BEV (udział – 57 procent). Na kolejnych miejscach uplasowały się Audi z 52 800 samochodami (udział 18 procent), ŠKODA z 32 100 autami (udział 11 procent), Porsche z 28 600 samochodami (udział 10 procent) i SEAT z 8 800 autami (udział 3 procent).
5 najpopularniejszych aut z elektrycznym napędem po dziewięciu miesiącach 2021 roku
– Volkswagen ID.4 – 72 700 egzemplarzy
– Volkswagen ID.3 – 52 700 egzemplarzy
– Audi e-tron (w tym Sportback) – 36 100 egzemplarzy
– Porsche Taycan (w tym Cross Turismo) – 28 600 egzemplarzy
– ŠKODA Enyaq iV – 28 200 egzemplarzy
Dostawy do klientów samochodów elektrycznych (BEV) Grupy Volkswagen
Źródło: Volkswagen