Categories: E-mobility

Opel Rocks-e – mały elektryk na nowe czasy w mieście

Niemiecki producent samochodów przedstawił nowego Opla Rocks‑e, czyli pierwszy pojazd reprezentujący segment SUM – Sustainable Urban Mobility (zrównoważona miejska mobilność). Ten z założenia podstawowy pojazd elektryczny odpowiada na aktualne wymagania w zakresie mobilności — jest wyposażony w napęd akumulatorowy, chroni przed wiatrem i deszczem. To postępowy, odważny i czysty w formie typowy Opel — w dodatku zgodny z duchem czasów.

W Niemczech mogą go prowadzić młode osoby, które ukończyły 15 lat i mają prawo jazdy kategorii AM. Wprowadzając dwumiejscowy pojazd o długości 2,41 metra, Opel kontynuuje swoją elektryfikacyjną ofensywę. Niemiecki producent samochodów poszerza ofertę o zasilany akumulatorowo pojazd klasy SUM. Model plasowany poniżej Corsy‑e jest w zasięgu finansowym każdego kierowcy, od młodzieży zaczynającej przygodę z motoryzacją po osoby przemieszczające się po mieście między domem a pracą. Podstawowa wersja Opla Rocks‑e będzie w Niemczech kosztować wyraźnie mniej niż mały samochód, a miesięczna rata leasingowa będzie porównywalna z ceną miesięcznego biletu na komunikację miejską. Zamówienia na Opla Rocks‑e będą przyjmowane online lub u wybranych dealerów marki w Niemczech od jesieni, a na kolejnych rynkach od 2022 r.

„Nowy Opel Rocks‑e jest bezkompromisowy pod każdym względem. Odważnej i minimalistycznej stylistyce towarzyszą wyjątkowo kompaktowe wymiary. Nasz SUM ma napęd wyłącznie elektryczny i bezkonkurencyjną cenę. Rocks‑e jest inteligentnym i funkcjonalnym elektrycznym środkiem lokomocji dla każdego i powinien spotkać się z dużym zainteresowaniem” — mówi Stephen Norman, kierujący działem sprzedaży i marketingu w firmie Opel. „Opel jako marka jest przyjazna i przystępna, a Rocks‑e jest kolejnym tego dowodem”.

Mój pierwszy Opel: przemyślany i atrakcyjny sposób na mobilność w mieście

Nowy Opel Rocks‑e z pewnością jest nietuzinkowy — elegancki, bezemisyjny pojazd dla dwojga, który nie zajmuje dużo przestrzeni na miejskich uliczkach. Dzięki niewielkim wymiarom (tylko 2,41 m długości i 1,39 m szerokości, nie licząc bocznych lusterek) oraz niskiej masie (471 kg) Rocks‑e zalicza się do lekkich pojazdów silnikowych. To oznacza, że w Niemczech mogą go prowadzić osoby, które ukończyły 15 lat i mają prawo jazdy kategorii AM. Odpowiednia nowelizacja przepisów weszła w życie w 2021 r. i obecnie obowiązuje w całych Niemczech. Ustawodawca popiera zatem potrzeby młodych ludzi w zakresie mobilności, zwłaszcza związane z dojazdem do szkoły lub na uczelnię. Nowy Opel Rocks‑e doskonale nadaje się do tego zadania.

Inteligentny bilet wstępu Opla do elektrycznej mobilności oferuje zasięg do 75 kilometrów (wg WLTP) i rozwija prędkość maksymalną 45 km/h. Takie parametry z powodzeniem wystarczają w codziennym ruchu miejskim. Zadowolą nie tylko młodych kierowców, ale także osoby, które chciałyby bezemisyjnie dojeżdżać do pracy i nie lubią zbyt długo poszukiwać miejsca do parkowania po dotarciu do celu. 14‑calowe koła i średnica zawracania tylko 7,20 m sprawiają, że Rocks‑e idealnie nadaje się do miasta, gdzie zwinnie manewruje w wąskich zaułkach i wciśnie się w najmniejszą lukę na parkingu.



Akumulator Opla Rocks‑e ma pojemność 5,5 kWh i można go naładować do pełna w 3,5 godziny ze standardowego domowego gniazdka. Trzymetrowy kabel do ładowania jest na stałe zamontowany w pojeździe — wystarczy wyciągnąć go z drzwi pasażera. Opel oferuje także adapter umożliwiający korzystanie z publicznych stacji ładowania.

SUM ze stylem: drzwi otwierane w przeciwnych kierunkach i Opel Vizor

Rocks‑e ma nowe oblicze marki Opel – Vizor oraz reflektory i kierunkowskazy w technologii LED. Drzwi od strony przedniej i tylnej krawędzi wyglądają identycznie, co podkreśla odważną i minimalistyczną stylistkę pojazdu. Drzwi pasażera otwierają się tradycyjnie do przodu, natomiast kierowca otwiera swoje drzwi „pod wiatr”. Przednie i tylne panele nadwozia również są podobne.

Opel – 50 lat temu odbyła się uroczystość z okazji wyprodukowania 10 milionowego samochodu

Siedzenia w kabinie są przesunięte względem siebie, tak aby pasażer miał więcej miejsca na nogi, a kierowca mógł łatwiej regulować swój fotel wzdłużnie. W środku jest też sporo miejsca nad głową, nawet dla osób o wzroście powyżej 1,90 m. Ponadto, pomimo zwartych wymiarów, nowy Rocks‑e oferuje do 63 litrów przestrzeni na bagaż w miejscu na nogi pasażera, a na specjalnym haczyku można powiesić dużą siatkę z zakupami.

Kokpit jest dopasowany do wymagań współczesnego młodego pokolenia: przejrzysty i ograniczony do niezbędnych elementów. Na wyświetlaczu podawane są informacje o prędkości, trybie jazdy (Drive, Neutral, Reverse / jazda do przodu, bieg neutralny, bieg wsteczny), stanie naładowania akumulatora, pozostałym zasięgu i przebiegu. Przydatnym detalem jest uchwyt na smartfon w konsoli środkowej. Usługi takie jak aplikacja „myOpel” dostarczają dalszych praktycznych informacji.

Dzięki zwartym wymiarom i dużej powierzchni szyb kierowca Opla Rocks‑e ma doskonałą widoczność w każdym kierunku. Atmosferę przyjemnej lekkości w kabinie zapewnia standardowy panoramiczny szklany dach — niespotykany w pojazdach z tej kategorii cenowej. Rocks‑e jest dostępny w trzech wyrazistych wersjach wyposażenia: Opel Rocks‑e, Opel Rocks‑e „Klub” i Opel Rocks‑e „TeKno”.

Nazwa „Rocks” ma swoją tradycję u niemieckiego producenta. Całkiem niedawno taki przydomek nosiły odmiany modeli ADAM i KARL, wyróżniające się bogatym wyposażeniem i „terenowymi” dodatkami ułatwiającymi codzienne poruszanie się w miejskiej dżungli. Nowy Opel Rocks‑e jest jeszcze lepiej przystosowany do użytkowania w miastach i miasteczkach. Nowy model, w pełni elektryczny, bezemisyjny i niemal bezgłośny, pozwala z czystym sumieniem cieszyć się mobilnością bez wpływu na środowisko.

Źródło: Opel



Redakcja

Recent Posts

Sunderland nie tylko miejscem produkcji Nissana LEAF

Karczowniki, płazy, nietoperze, borsuki czy wylęgające się ptaki drapieżne nie są stworzeniami, jakich można by…

11 godzin ago

Mitsubishi Colt z instalacją LPG już na polskim rynku

Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – wprowadza na nasz rynek…

11 godzin ago

Brussels Motor Show 2025 – premiera Leapmotor C10 w wersji z technologią Range Extender

Leapmotor błyszczy w świetle reflektorów podczas 101. edycji targów motoryzacyjnych Brussels Motor Show, pierwszym międzynarodowym…

11 godzin ago

TomTom Orbis Maps oferują teraz geometrię pasa ruchu 3D dla każdej drogi

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji , ogłosił znaczące ulepszenie swoich Orbis Maps. Zaoferują…

11 godzin ago

Women’s Worldwide Car of the Year 2025 – Audi A6 e-tron zwycięzcą kategorii Duży samochód

Nowe Audi A6 e-tron zwyciężyło w kategorii „Duży samochód” w konkursie Women's Worldwide Car of…

11 godzin ago

Lexus sprzedał w Polsce 50 tys. samochodów z napędem hybrydowym

Lexus oficjalną sprzedaż w Polsce rozpoczął w 1997 roku, a już osiem lat później w…

1 dzień ago