Od momentu, kiedy marka wprowadziła na rynek w 1992 roku pierwszy model Grand Cherokee, dosłownie wjeżdżając SUV-em na schody Cobo Hall w Detroit przebiwszy się przez szklaną ścianę, znacząc tym samym nadejście przełomowego SUV-a klasy Premium, ustanowiła nowy punkt odniesienia w branży, a Grand Cherokee szybko stał się synonimem ekskluzywnego designu i bezkompromisowych możliwości terenowych.
Piąta generacja Jeepa Grand Cherokee opiera się na swoim dziedzictwie najczęściej nagradzanego SUV-a w historii i oferuje zupełnie nową architekturę pojazdu, nowy napęd hybrydowy plug-in, zmieniony wygląd nadwozia, nowe wnętrze, wyróżniające się najwyższej jakości kunsztem wykonania oraz innowacyjne technologie w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów. Słynna marka, oferująca najwszechstronniejsze terenowo SUV-y, zmierza w kierunku swojej przyszłości pod hasłem „Zero Emission Freedom”, a nowy Jeep Grand Cherokee będzie najbardziej zaawansowanym technologicznie i udoskonalonym pod względem napędu 4×4 Jeepem Grand Cherokee w historii.
„Jeep Grand Cherokee to nasz globalny, flagowy model, który wprowadzi markę Jeep w nową erę wyrafinowania klasy Premium, innowacyjnych technologii, zaawansowanych możliwości 4×4 i elektryfikacji”, powiedział Christian Meunier, dyrektor generalny marki Jeep. „Dzięki doskonałej równowadze dynamiki na drodze, możliwości terenowych 4×4 i osiągów 4xe, nowy Jeep Grand Cherokee 2022 jest najbardziej zaawansowanym technologicznie, luksusowym i wszechstronnym terenowo Grand Cherokee w historii”.
Nowy Jeep Grand Cherokee pojawi się w salonach sprzedaży Jeepa w Ameryce Północnej w czwartym kwartale 2021 roku. Jeep Grand Cherokee 4xe pojawi się w Ameryce Północnej na początku 2022 roku, a na rynkach światowych kilka miesięcy później.
Ze sprzedażą ponad siedmiu milionów sztuk na całym świecie, najczęściej nagradzany SUV w historii nadal wyznacza nowe standardy w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów.
„Klienci mogą polegać na swoim Grand Cherokee i cieszyć się jazdą nim już od czterech generacji modelu”, powiedział Jim Morrison, wiceprezes marki Jeep na region Ameryki Północnej, „Skorzystaliśmy z ich opinii, aby uczynić piątą generację najczęściej nagradzanego SUV-a w historii jeszcze lepszą”.
Najnowszą odsłonę modelu zaprojektowano i wykonano tak, aby była jeszcze bogatsza w elementy i systemy, dzięki którym ten właśnie Jeep stał się prawdziwą światową ikoną w segmencie SUV-ów Premium. Należą do nich:
Zarówno nadwozie, jak i wnętrze supernowoczesnego Grand Cherokee zaprojektowano tak, by zapewnić niezrównane możliwości terenowe i niezwykłą dynamikę jazdy. Renomowane systemy napędu 4×4 (Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II), zawieszenie pneumatyczne Quadra-Lift oraz system zarządzania trakcją Selec-Terrain gwarantują Grand Cherokee legendarne zdolności 4×4, z których słynie marka Jeep.
Połączenie nowej konstrukcji i rzeźbionej, aerodynamicznej sylwetki nadwozia poprawia osiągi pojazdu, bezpieczeństwo i niezawodność, a jednocześnie zmniejsza znacząco masę pojazdu, hałas i wibracje (NVH). Zaprojektowany w celu zmaksymalizowania ogólnego bezpieczeństwa pasażerów, komfortu i wygody, Grand Cherokee wyposażony jest w liczne systemy i technologie nowej generacji wyróżniające go na tle innych modeli w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów.
Nowy Grand Cherokee 4xe 2022 to pierwszy Grand Cherokee oferujący hybrydowy napęd plug-in (PHEV). Wprowadzenie nowego modelu na rynek oznacza dalszą elektryfikację marki Jeep pod hasłem „bezemisyjnej wolności”, ponieważ marka rozwija przyszłą mobilność w swoim jubileuszowym roku, świętując 80 lat sukcesów, osiągnięć i innowacji.
Technologia hybrydowa plug-in 4xe zwiększa przyjemność z jazdy, wolność i przygodę, z których znana jest marka Jeep, zapewniając jednocześnie niespotykane osiągi, oszczędność paliwa i poszanowanie środowiska:
„Kierowca Jeepa Grand Cherokee 4xe może dostosować swój hybrydowy układ napędowy do każdej podróży, od codziennych dojazdów do pracy w trybie czysto elektrycznym po dłuższe podróże autostradą bez obawy o zasięg, pozwalając jego użytkownikom odkrywać przyrodę, czerpiąc korzyści z ulepszonych osiągów terenowych w niemal absolutnej ciszy”, dodał Meunier. „To kolejny ważny krok w kierunku osiągnięcia naszej globalnej wizji „bezemisyjnej wolności”. Do 2025 roku planujemy oferować w pełni elektryczny samochód marki Jeep w każdym segmencie SUV-ów”.
Dostępny w wersjach Grand Cherokee Limited, Trailhawk, Overland, Summit i Summit Reserve, zaawansowany układ napędowy 4xe łączy dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów o napięciu 400 woltów z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 litra z turbodoładowaniem i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite, zapewniającą maksymalną wydajność i zdolności terenowe.
Układ napędowy 4xe generuje moc 375 koni mechanicznych (280 kW) i 470 lb.-ft. (637 Nm) momentu obrotowego. Grand Cherokee 4xe, oferuje około 25 mil (40 km) zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym, co przekłada się na około 57 MPGe, a jego szacowany całkowity zasięg wynosi ponad 440 mil (708 km).
Wydajny pod względem zużycia paliwa, turbodoładowany silnik R4 o pojemności 2,0 litra należy do rodziny silników Global Medium Engine GME Grupy Stellantis. Zaawansowany technologicznie silnik z bezpośrednim wtryskiem wykorzystuje turbosprężarkę typu Twin Scroll o niskiej bezwładności zamontowaną bezpośrednio przy głowicy cylindrów. Wydajność zwiększono dzięki zastosowaniu elektrycznego wspomagania kierownicy i elektrycznie napędzanej sprężarki klimatyzacji, usuwającej te obciążenia z silnika.
Tradycyjny alternator zastąpiono wysokonapięciowym, chłodzonym cieczą generatorem. Połączony z kołem pasowym wału korbowego silnika za pomocą wytrzymałego paska, generator obraca silnik spalinowy, zapewniając płynny rozruch przy niewielkim zużyciu paliwa i generując energię elektryczną potrzebną pakietowi akumulatorów.
Większy wysokonapięciowy silnik elektryczny jest zamontowany w skrzyni biegów, zastępując tradycyjny konwerter momentu obrotowego. Podwójne sprzęgło pozwala przekazać moc i moment z silnika elektrycznego i spalinowego.
Między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym zamontowane jest sprzęgło. Gdy sprzęgło jest otwarte brak jest mechanicznego połączenia między silnikiem spalinowym a e-silnikiem, a jazda odbywa się całkowicie w trybie elektrycznym. Kiedy sprzęgło jest zamknięte, suma momentu obrotowego z silnika 2.0 i silnika elektrycznego przenoszona jest poprzez automatyczną skrzynię biegów. Drugie, zmienne sprzęgło zamontowane za silnikiem elektrycznym zarządza sprzężeniem z przekładnią, aby poprawić właściwości jezdne i wydajność.
Jeep Grand Cherokee 4xe jest wyposażony w 400-woltowy pakiet akumulatorów o pojemności 17 kWh. Pakiet akumulatorów i elementy sterujące są zamontowane pod podłogą i są chronione przed uszkodzeniami zewnętrznymi za pomocą specjalnych płyt ochronnych podwozia.
Umieszczony w aluminiowej obudowie pakiet akumulatorów jest wyposażony w specjalny układ ogrzewania i chłodzenia, który utrzymuje jego optymalną temperaturę pracy, a tym samym gwarantuje najlepszą wydajność. System zawiera specjalną nagrzewnicę i chłodnicę wykorzystującą czynnik chłodniczy z klimatyzacji Grand Cherokee, aby w razie potrzeby obniżyć temperaturę płynu chłodzącego.
System napędu hybrydowego Grand Cherokee 4xe obejmuje zintegrowany moduł podwójnego ładowania (IDCM), który łączy system ładowania akumulatora i przetwornicę DC/DC w jednym urządzeniu, bardziej kompaktowym niż miałoby to miejsce w przypadku dwóch oddzielnych komponentów oraz nowej generacji moduł inwertera mocy (PIM), którego rozmiary zostały zmniejszone. Elementy te są umieszczone w stalowej obudowie, chroniącej przed uszkodzeniem i zamontowanej pod nadwoziem.
Cały elektroniczny układ wysokiego napięcia, w tym przewody łączące pakiet akumulatorów z silnikiem elektrycznym, jest odpowiednio uszczelniony i wodoodporny. W Jeepie Grand Cherokee 4xe z certyfikatem Trail Rated głębokość brodzenia wynosi do 24 cali (61 cm).
Port ładowania znajduje się pod otwieraną pokrywą typu „push-open/push-close” umieszczoną na lewym, przednim błotniku, co umożliwia wygodne parkowanie przodem przy ładowarce. Port ładowania ma też wskaźniki LED informujące o stanie naładowania. Kontrolka LED poziomu naładowania akumulatora umieszczona jest w górnej części tablicy rozdzielczej, co ułatwia szybkie sprawdzenie stanu naładowania akumulatora podczas ładowania.
Dzięki trybom E Selec, kierowca Jeepa Grand Cherokee 4xe może dostosować hybrydowy układ napędowy do konkretnej podróży, niezależnie od tego, czy jest to off-roadowy wypad za miasto czy też jazda na długich dystansach.
Kierowca może wybrać żądany tryb napędu za pomocą przycisków znajdujących się na kokpicie, po lewej stronie kierownicy:
Niezależnie od wybranego trybu, Grand Cherokee 4xe przełącza się na napęd hybrydowy, gdy akumulator zbliża się do minimalnego stanu naładowania.
Wyświetlacz z informacjami dla kierowcy i główny ekran dotykowy zawierają strony Eco Coaching Pages. Strony Eco Coaching Pages pozwalają właścicielom monitorować przepływ mocy oraz zobaczyć wpływ hamowania rekuperacyjnego, planować czas ładowania, aby wykorzystać niższe stawki za energię elektryczną, a także przeglądać historię jazdy ze szczegółami dotyczącymi zużycia energii elektrycznej i benzyny.
Hamowanie rekuperacyjne jest kluczową częścią systemu 4xe. Gdy kierowca naciska na pedał hamulca, sterowanie zespołem napędowym uruchamia maksymalne dostępne hamowanie rekuperacyjne (do 0,25 g) z silników elektrycznych, by spowolnić pojazd i wspomóc tradycyjny układ hamulcowy Grand Cherokee.
Po włączeniu napędu 4×4 wszystkie cztery koła dostarczają moment obrotowy w celu uzyskania hamowania rekuperacyjnego, maksymalizując odzysk energii. Energia pochodząca z hamowania rekuperacyjnego jest dostarczana do zestawu akumulatorów w celu podtrzymania lub zwiększenia poziomu naładowania.
Grand Cherokee 4xe oferuje również możliwość zmaksymalizowania odzyskiwania energii za pomocą wybieranej przez kierowcę funkcji Max Regen. Po włączeniu funkcji Max Regen następuje bardziej asertywna kalibracja hamowania rekuperacyjnego, gdy samochód wykrywa zerowe położenie przepustnicy (funkcja wolnego biegu). Max Regen może spowolnić Grand Cherokee 4xe szybciej, niż standardowe hamowanie rekuperacyjne i wygenerować więcej energii dla zestawu akumulatorów.
Jeep Grand Cherokee oferuje ulepszone, niezrównane możliwości terenowe oraz wyjątkową dynamikę jazdy szosowej. Legendarne możliwości terenowe zapewniają trzy systemy napędu 4×4 – Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II z tylnym elektronicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (eLSD). Wszystkie trzy systemy są wyposażone w aktywną skrzynkę rozdzielczą poprawiającą przyczepność, przenosząc moment obrotowy na koła o największej przyczepności.
Ekskluzywne w klasie zawieszenie pneumatyczne Jeep Quadra-Lift, teraz z elektronicznym układem adaptacyjnego tłumienia, zapewnia wiodący w swojej klasie prześwit wynoszący 11,3 cala (28,7 cm) i głębokość brodzenia do 24 cali (61 cm). System automatycznie dostosowuje regulację amortyzatorów do zmieniających się warunków drogowych w celu zwiększenia komfortu, stabilności i kontroli lub może być sterowany manualnie z konsoli centralnej i oferuje wybór jednego z pięciu ustawień wysokości zawieszenia przygotowanych pod kątem optymalizacji własności jezdnych.
Wiodący w swojej klasie system zarządzania trakcją Selec-Terrain umożliwia klientom wybranie najkorzystniejszych ustawień napędu podczas jazdy na drodze i po bezdrożach w celu uzyskania optymalnych osiągów 4×4. Selec-Terrain elektronicznie koordynuje rozdział momentu obrotowego 4×4, układ hamulcowy i właściwości jezdne oraz zawieszenia, jak również otwarcie przepustnicy, zmianę przełożeń, pracę skrzynki rozdzielczej oraz systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy ESC, układ przeciwblokujący (ABS) i czułość układu kierowniczego.
System Selec-Terrain oferuje pięć różnych trybów jazdy (Auto, Sport, Rock, Snow, Mud/Sand), umożliwiając idealnie dopasowanie do każdych warunków.
Nowością w Jeepie Grand Cherokee 4×4 rok modelowy 2022 jest odłączany napęd przedniej osi. Jeśli pojazd wyczuje, że warunki drogowe nie wymagają napędu na wszystkie koła, odłączenie przedniej osi powoduje automatyczne przełączenie Grand Cherokee na napęd na dwa koła, zmniejszając opory układu napędowego i zwiększając oszczędność paliwa. Napęd 4×4 włącza się automatycznie w razie potrzeby.
Grand Cherokee może poszczycić się wiodącym w swojej klasie maksymalnym uciągiem wynoszącym 7200 funtów (3265 kg) dostępnym w połączeniu z 5,7-litrowym silnikiem V-8.
Najnowszy Jeep Grand Cherokee Trailhawk 2022 oferuje jeszcze większe możliwości w zakresie napędu 4×4.
Nowy Trailhawk wyposażony jest w standardzie w opony terenowe, zintegrowaną kamerę terenową, pneumatyczne zawieszenie Quadra-Lift z prześwitem do 28,7 cm (11,3 cala), ulepszone kąty natarcia, zejścia i rampowy oraz aktywną skrzynkę rozdzielczą Quadra-Drive II z tylnym eLSD i Selec-Terrain.
Ten najbardziej wszechstronny model z nowej gamy Grand Cherokee jest również wyposażony w:
Po raz pierwszy w historii, piąta generacja Grand Cherokee będzie miała w swojej ofercie zelektryfikowaną wersję Trailhawk 4xe, która łączy 40 km (25 mil) w pełni elektrycznej „bezemisyjnej wolności” i 57 MPGe z legendarnymi możliwościami 4×4. Najnowszy Grand Cherokee Trailhawk 4xe pokonał trudny szlak Rubicon Trail wyłącznie na napędzie elektrycznym, wykorzystując tryb Electric.
W wyposażeniu standardowym oferowany jest silnik Pentastar V-6 3.6 L, wykonany w całości z aluminium, generujący moc 293 KM i 260 lb.ft. momentu obrotowego. Doceniany za swoją moc i zaawansowane rozwiązania techniczne, w tym kadłub o kącie rozwarcia cylindrów 60°, silnik Pentastar V-6 zapewnia płynną pracę, wzmocnioną przez akcesoria przykręcane bezpośrednio do bloku silnika. Silnik Pentastar V-6, siedmiokrotny zdobywca tytułu „Wards 10 Best Engines and Propulsion Systems” jest kompaktowy i posiada kolektory wydechowe zintegrowane z głowicami cylindrów.
Dwa wałki rozrządu umieszczone w górnej części głowicy cylindrów z zaworami ssącym i wylotowym o dwustopniowym stopniu regulacji wzniosu w połączeniu z systemem zmiennych faz rozrządu (Variable Valve Timing, VVT) zapewniają najlepszą równowagę między osiągami a oszczędnością paliwa.
Oszczędzająca paliwo technologia start-stop (ESS) jest oferowana w standardzie dla silnika Pentastar V-6. System ESS został zmodernizowany i udoskonalony dla Grand Cherokee. Zmiany dotyczą elementu rezerwy ciśnienia w ośmiostopniowej skrzyni biegów dostarczającego specjalny olej przekładniowy do elementów współpracujących podczas zmiany biegów w momencie rozruchu, aby umożliwić szybkie uruchomienie silnika. Udoskonalone sterowanie układem napędowym i nowa technologia rozruchu minimalizują przedwczesne ponowne uruchamianie silnika spowodowane delikatnym naciskiem stopy kierowcy na pedał hamulca. Dzięki ulepszonym elementom sterującym i aktywnym mocowaniom silnika zredukowano występujące przy ponownym uruchamianiu hałas i wibracje (NVH).
3,6-litrowy silnik Pentastar V-6 jest zdolny do holowania przyczepy o masie do 2,812 kg (6200 funtów), a jego szacowany, wiodący w swojej klasie, zasięg na jednym zbiorniku paliwa wynosi ponad 500 mil.
Układ zmiennych faz rozrządu (VVT) z dwoma niezależnymi zestawami krzywek sterujących zaworami zapewnia lepszą oszczędność paliwa w szerokim zakresie momentu obrotowego silnika Pentastar V-6. Prawie 90% maksymalnego momentu obrotowego silnika jest dostępne w przedziale od 1800 do 6400 obr./min., to ważna kwestia podczas holowania.
Klienci poszukujący większej mocy mogą wybrać wielokrotnie nagradzany 5,7-litrowy silnik V-8 generujący moc 357 KM i 390 lb.ft. momentu obrotowego dostarczanego w szerokim zakresie obrotów.
Silnik V-8 zapewnia osiągi i wydajność dzięki technologii VVT i Fuel Saver Technology (dezaktywacja cylindrów). Dzięki systemowi Fuel Saver Technology komputer sterujący pracą silnika odcina dopływ paliwa i iskrę oraz dezaktywuje cztery cylindry w sytuacjach, gdy pełna moc V-8 nie jest potrzebna. System natychmiast aktywuje ponownie wyłączone cylindry, gdy kierowca wciśnie pedał przyspieszenia.
5,7-litrowy silnik V-8 ma wiodący w swojej klasie uciąg 3 265 kg (7200 funtów).
Silnik V-8 w Grand Cherokee wykorzystuje technologię dezaktywacji cylindrów, która wyłącza cztery cylindry podczas lekkiego przyspieszania lub jazdy na autostradzie. System działa w rozszerzonym zakresie obrotów w stosunku do poprzednich generacji i jest niezauważalny dla kierowcy. Silnik zapewnia moc V-8 podczas przyspieszania i jazdy z dużym obciążeniem oraz pracę silnika czterocylindrowego, gdy wymagany moment obrotowy jest mniejszy niż maksymalny dostępny dla czterech cylindrów. W zależności od scenariusza jazdy, dezaktywacja cylindrów może zapewnić oszczędność paliwa od 5 do 20%.
Oszczędność paliwa jest większa dzięki zastosowaniu technologii VVT optymalizującej pracę silnika poprzez późniejsze zamknięcie zaworu dolotowego poprawiające proces spalania. Pozwala to na przeniesienie większej ilości energii na koła, a nie jej utratę razem ze spalin w postaci ciepła. System VVT poprawia również skuteczność przewietrzania silnika, zwiększając tym samym jego wydajność i moc.
Każdy silnik współpracuje z wytrzymałą, solidną ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite, która zmniejsza zużycie paliwa oraz zapewnia precyzyjną i płynną zmianę biegów. Szeroki zakres przełożeń pomaga dostosować obroty silnika do konkretnego zadania – niezależnie od tego, czy jest to jazda po autostradzie, czy eksploracja terenowych szlaków. Elektronicznie sterowana ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów samoczynnie dostosowuje parametry swojej pracy do aktualnej sytuacji na drodze w oparciu o dane wejściowe, takie jak zmiany momentu obrotowego silnika, wykrywanie wzniesienia, temperatura oraz przyspieszenie wzdłużne i boczne.
Nowością w Grand Cherokee 4×4 2022 jest odłączany napęd przedniej osi. Jeśli pojazd „wyczuje”, że warunki drogowe nie wymagają napędu na wszystkie koła, odłączenie przedniej osi powoduje automatyczne przełączenie Grand Cherokee na napęd na dwa koła, zmniejszając opory układu napędowego i zwiększając oszczędność paliwa. Napęd 4×4 włącza się automatycznie w razie potrzeby.
Nowa, elastyczna konstrukcja zapewniająca światowej klasy możliwości 4×4, dynamikę jazdy i wytrzymałość, a także pierwszy w historii napęd elektryczny 4xe.
Jeep Grand Cherokee 2022 produkowany jest w oparciu o całkowicie nową konstrukcję, która została opracowana specjalnie dla piątej generacji Grand Cherokee. Jest to specjalna elastyczna architektura zaprojektowana zarówno dla samochodów z trzema, jak i dwoma rzędami siedzeń, a także dla zelektryfikowanych samochodów 4xe.
Nowa jednoczęściowa konstrukcja typu unibody i podwozie Grand Cherokee ułatwiają elektryfikację, a trzy najlepsze w klasie dostępne systemy napędu 4×4 (Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II), zawieszenie pneumatyczne Quadra- Lift i system zarządzania trakcją Selec-Terrain poprawiają legendarne zdolności 4×4 Jeepa Grand Cherokee.
Elastyczność nowej konstrukcji pozwala na zastosowanie dwóch różnych rozstawów osi i długości, a także elektryfikację. Grand Cherokee z dwoma rzędami siedzeń i Grand Cherokee L z trzema rzędami siedzeń mają tę samą szerokość całkowitą wynoszącą 215 cm (84,6 cala), jednak Grand Cherokee z dwoma rzędami siedzeń ma rozstaw osi wynoszący 296,4 cm (116,7 cala), podczas gdy Grand Cherokee L ma rozstaw osi 309 cm (121,7 cala) i jest o 12,7 cm (5 cali) krótszy. Długość całkowita wersji z dwoma rzędami siedzeń wynosi 491 cm (193,5 cala) w porównaniu do 520,4 cm (204,9 cala) Grand Cherokee L, i jest o 28,9 cm (11,4 cala) mniejsza. Bez trzeciego rzędu, wielkość wersji z dwoma rzędami siedzeń piątej generacji została zoptymalizowana, by zwiększyć możliwości Jeepa i umożliwić elektryfikację 4xe, nie zmuszając Klienta do jakichkolwiek kompromisów.
Grand Cherokee – najbardziej wszechstronny Grand Cherokee z napędem 4×4 – jest drugim samochodem w rodzinie SUV-ów Jeepa zbudowanych w oparciu o nową konstrukcję, po wprowadzonym na rynek z początkiem tego roku Grand Cherokee L. Trzecia i ostatnia faza rozpocznie się na początku 2022 roku, kiedy pierwszy zelektryfikowany Grand Cherokee 4xe zostanie wprowadzony w Ameryce Północnej, a w późniejszym okresie na rynkach światowych.
Gama nowego Grand Cherokee dostępna jest w następujących poziomach wyposażenia: Laredo, Altitude, Limited, Overland, Trailhawk, Summit i Summit Reserve. W wyposażeniu standardowym oferowany jest silnik Pentastar V-6 o pojemności 3,6 litra, wykonany w całości z aluminium. Wielokrotnie nagradzany 5,7-litrowy silnik V-8 jest dostępny w modelach Overland, Trailhawk, Summit i Summit Reserve.
Najnowszy układ napędowy 4xe, z 2,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem I-4, dwoma silnikami elektrycznymi i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, jest dostępny w wersjach Limited, Trailhawk, Overland, Summit i Summit Reserve.
Smukłe, wyrzeźbione nadwozie najnowszego Grand Cherokee zapewnia bardziej nowoczesny i współczesny wygląd Premium najbardziej luksusowego Grand Cherokee w historii. Obniżony, zwężony dach poprawia właściwości aerodynamiczne i osiągi bez uszczerbku dla przestrzeni ładunkowej i funkcjonalności, a nisko przebiegająca linia okien i obszerniejsze szyby, zapewniają lepszą widoczność i nadają wnętrzu przestronności.
Szersza i większa osłona chłodnicy z siedmioma pionowymi szczelinami oraz nowy przedni pas ukrywa nowy radar dalekiego zasięgu oraz inne zaawansowane technologie. Wydłużona, równomiernie osadzona maska silnika dodaje wizualnej siły, a aerodynamiczna stylistyka nadwozia zapewnia elastyczność designu oraz lepsze dopasowanie i wykończenie.
Nowe, aktywne żaluzje, kurtyny powietrzne, wloty aero flick na pokrywie silnika, obniżona linia dachu (spadek o 10 mm) oraz spojlery pionowe na tylnych słupkach pomagają poprawić osiągi na drodze i zmniejszyć zużycie paliwa.
Czarny błyszczący dach Gloss Black jest po raz pierwszy dostępny w modelach Overland i stanowi standardowe wyposażenie modeli Trailhawk, Summit i Summit Reserve.
Szerszy rozstaw kół (o 36 mm / 1,4 cala) zapewnia doskonałe prowadzenie i zwrotność, a oprócz tego dostępnych jest osiem opcji kół z charakterystycznym logo Jeep i po raz pierwszy oferowane są koła o średnicy do 21 cali.
Luksusowe wnętrze Jeepa Grand Cherokee nowej generacji zostało wzbogacone o ręcznie wykonane elementy i nowoczesne udogodnienia. W panelu przednim znajdują się nowe, wąskie otwory wentylacyjne HVAC, przeprojektowana konsola centralna, która teraz jest bardziej wygodna i ergonomiczna oraz 25,6 cm (10,1-calowe) ekrany cyfrowe (cyfrowy zestaw wskaźników i radio z ekranem dotykowym), a także pierwszy w segmencie interaktywny wyświetlacz pasażera z przodu o przekątnej 26 cm (10,25 cala) i nowy system multimedialny dla pasażerów tylnych siedzeń o wysokiej rozdzielczości z FireTV.
Zupełnie nowa architektura siedzeń Jeepa oferuje regulację długości siedziska foteli przedniego rzędu. Fotele w pierwszym rzędzie z elektryczną regulacją w 16 pozycjach i pamięcią ustawień oferują podparcie odcinka lędźwiowego, a wersje o wyższej specyfikacji oferują oparcia foteli kierowcy i pasażera z funkcją masażu. W dwóch pierwszych rzędach dostępne są podgrzewane/wentylowane fotele z możliwością ustawienia trzech poziomów intensywności.
Konsola środkowa ma teraz unowocześnione przełączniki, więcej miejsca w przednim schowku, który może pomieścić dwa urządzenia bezprzewodowe oraz ładowarkę bezprzewodową.
Po raz pierwszy w Grand Cherokee, we wszystkich poziomach wykończenia, standardem jest pełen zestaw całkowicie nowego, personalizowanego oświetlenia wewnętrznego LED z ustawieniami dziennymi / nocnymi, a w modelach Overland, Summit i Summit Reserve dostępne jest prawdziwe ambientowe oświetlenie z wyborem pięciu kolorów.
Najnowocześniejszy w historii Jeep Grand Cherokee oferuje ponad 110 zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, w tym innowacyjne technologie, które udoskonalają połączenie między kierowcą, samochodem i drogą.
Wśród standardowych funkcji bezpieczeństwa w całej gamie znajdują się:
Dodatkowe dostępne funkcje bezpieczeństwa to:
Dostępny jest również nowy system autonomicznej jazdy poziomu L2.
Nowy Grand Cherokee piątej generacji posiada najwięcej dostępnych funkcji technologicznych w swojej historii.
Pakiet dostępnych rozwiązań obejmuje:
W Jeepie Grand Cherokee 2022 dostępna jest Fire TV, która daje pasażerom możliwość oglądania filmów, grania w gry, słuchania muzyki, uzyskiwania informacji i oglądania pobranych treści – wszystko to podczas jazdy. Można więc:
Dostępny jest najnowocześniejszy system nagłaśniający McIntosh, wyposażony w 19 specjalnie zaprojektowanych głośników (w tym 10-calowy subwoofer o średnicy 25,4 cm) i 17-kanałowy, 950-watowy wzmacniacz. Marka Jeep jest obecnie jedynym producentem samochodów na świecie, który może się poszczycić systemem dźwiękowym McIntosh.
Dzięki niezrównanemu połączeniu wyrafinowania, dynamicznych osiągów, najnowocześniejszych technologii i wyjątkowego poziomu elegancji, nowy Grand Cherokee prezentuje się atrakcyjnie i ma możliwości, które są niespotykane w tej klasie, a bezsprzecznie kojarzone są z marką Jeep są światowej klasy.
Najnowszy Jeep Grand Cherokee produkowany jest w nowym kompleksie Detroit Assembly Complex – Mack Plant, pierwszym od prawie trzech dekad, nowym zakładzie produkcyjnym w tym mieście.
Jeep Grand Cherokee pojawi się w salonach dealerskich marki Jeep w Ameryce Północnej w czwartym kwartale 2021 roku. Jeep Grand Cherokee 4xe ma pojawić się w Ameryce Północnej na początku 2022 roku, a w późniejszym okresie tegoż roku na rynkach światowych.
Źródło: Jeep
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…