– Uderzająca popularność modelu KONA Electric w Europie, od czasu jej debiutu w 2018 roku, przekroczyła wszelkie oczekiwania. Sto tysięcy sprzedanych egzemplarzy to ogromny krok milowy, cieszę się, że zespół Hyundaia dokonał tego wyczynu. Przybliża to nas o krok do osiągnięcia naszego celu, aby od 2025 roku sprzedawać rocznie milion samochodów elektrycznych. – powiedział
Wraz z debiutem modelu KONA Electric w 2018 roku, Hyundai stał się pierwszym producentem samochodów, który połączył ze sobą dwa najgorętsze trendy w europejskiej motoryzacji, czyli subkompaktowe nadwozie SUV-a oraz w pełni elektryczny napęd. KONA Electric od początku wyróżniała się mocnym silnikiem elektrycznym, dużym zasięgiem oraz stylową prezencją – a to wszystko oferuje w przystępnej cenie.
Model ten dostępny jest z jednym z dwóch napędów elektrycznych do wyboru: wersja o wydłużonym zasięgu wyposażona jest w akumulatory o pojemności 64 kWh i zapewnia zasięg 484 kilometrów (WLTP), natomiast wersja standardowa ma akumulatory o pojemności 39,2 kWh i oferuje zasięg 305 kilometrów (WLTP). Co więcej, samochód podczas próby był w stanie pokonać 790 kilometrów w cyklu miejskim, na jednym ładowaniu akumulatorów, co zostało udokumentowane. Ponadto, na niemieckim torze wyścigowym Lausitzring Hyundai KONA Electric ustanowił rekord zasięgu wynoszący 1026 kilometrów.
Hyundai KONA Electric jest idealnym samochodem dla klienta, który oczekuje wygody, jaką zapewnia SUV, ale bez lokalnego emitowania spalin. W 2020 roku model ten, jako drugi samochód marki Hyundai, po modelu IONIQ Electric w 2019 roku, zdobył maksymalną notę 5 gwiazdek w testach Green NCAP. Natomiast wcześniej w tym roku, magazyn Autocar umieścił model KONA Electric w rankingu najlepszych samochodów elektrycznych dla rodziny.
W marcu 2020 roku Hyundai rozpoczął produkcję modelu KONA Electric w swojej europejskiej fabryce, Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). To dodatkowa lokalizacja obok głównego zakładu w Ulsan, w Korei Południowej. Zaletami produkcji samochodu w Europie są m.in. stabilne dostawy aut do najpopularniejszych rynków, skrócenie czasu dostawy, a także możliwość dążenia do produkcji w zgodzie z naturą. Zgodnie ze stanowiskiem marki Hyundai, która zobowiązała się osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2045 roku – w ramach strategii ogłoszonej podczas tegorocznych targów IAA – zakłady HMMC będą pierwszą fabryką marki, która już w 2022 roku będzie w pełni zasilana dzięki energii z odnawialnych źródeł.
Źródło: Hyundai
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…