Categories: Wiadomości

Alfa Romeo Giulia i Stelvio „6C Villa d’Este” – najmocniejszy wyraz elegancji

Nowe Alfy Romeo Giulia i Stelvio „6C Villa d’Este” zadebiutowały, czerpiąc z bezcennego dziedzictwa marki i reprezentując jej elegancję. Serie specjalne wyróżniają się wyposażeniem technicznym i estetyką, w tym także trójwarstwowym lakierem w czerwonym kolorze Etna, nawiązującym do oryginału z 1949 roku.

Nowa limitowana seria powraca kolorystyką i akcentami stylistycznymi do elegancji modelu 6C 2500 SS Coupé produkowanego przez Alfę Romeo w latach 40. XX wieku, autentycznego arcydzieła sztuki motoryzacyjnej ubiegłego wieku. W 1949 roku, podczas Concorso d’Eleganza di Villa d’Este, samochód ten zdobył „Grand Prix Referendum”, nagrodę przyznawaną bezpośrednio przez publiczność, dzięki czemu na zawsze stał się synonimem tego wydarzenia.

Ekskluzywna seria specjalna z bogatym wyposażeniem

Seria „6C Villa d’Este” to wykwintny „salon na kołach”, wyposażony w najlepsze rozwiązania techniczne Alfy Romeo, które zapewniają przyjemność i komfort jazdy zarówno kierowcy, jak i pasażerom.
W polskiej ofercie wersja „6C villa D’Este” wyposażona jest w silnik benzynowy 2.0 turbo o mocy 200 KM (Giulia) z tylnym napędem oraz 2.0 turbo o mocy 280 KM (Stelvio) z napędem na cztery koła AWD.

Alfa Romeo – w 2021 roku sprzedaż w Polsce wzrosła o 32 procent

Wszystkie silniki oferowane są z czterema aluminiowymi cylindrami i wałem korbowym z włókna węglowego, zestawione z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Oprócz lakieru, serię specjalną wyróżniają chromowane ramki szyb bocznych oraz 5-otworowe, lekkie, 21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w modelu Stelvio i 19-calowe w modelu Giulia. We wnętrzu, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele pokryte beżową wysokiej jakości skórą włoską, z wyhaftowanym logo „6C Villa d’Este” na przednich zagłówkach.

Deska rozdzielcza również pokryta jest miękką  skórą i również jest ozdobiona czerwonym logo limitowanej edycji „6C Villa D’Este”. W standardzie oferowane są również aluminiowe łopatki/ manetki przy kierownicy służące do zmiany biegów przekładni automatycznej. Nowe modele są wyposażone także w systemy autonomicznej jazdy ADAS 2, kamerę cofania z dynamiczną siatką, przednie i tylne czujniki parkowania, bezprzewodową ładowarkę i automatycznie otwieraną klapę bagażnika.



Rzemieślniczy kunszt wykonania i dbałość o szczegóły

6C 2500 SS „Villa d’Este” był jednym z ostatnich modeli Alfa Romeo zbudowanych z ramą nośną oddzielną od nadwozia. Wyprodukowano go w zaledwie 36 egzemplarzach, z których każdy był naprawdę wyjątkowy, zgodnie z życzeniami Klientów i inspiracją pracowni stylistycznej. Idealny przykład włoskiego know-how, niepowtarzalnego kunsztu wykonania i dbałości o szczegóły, które ciągle wyróżniają modele Alfy Romeo reprezentujące wyrafinowanie i niepowtarzalny styl Made in Italy.

Kultowa lokalizacja będąca częścią historii marki

Więź pomiędzy marką Alfa Romeo i Villa d’Este ma swój początek w silnym związku Mediolanu, miejsca narodzin Alfy Romeo, z Jeziorem Como, będącego przez długi czas salonem arystokracji tego miasta i wizytówką włoskiej doskonałości na całym świecie. Więź ta przetrwała próbę czasu i pozostaje silna do dziś. Nawet gdy świat motoryzacyjny skupił się na masowej produkcji, a Konkurs Elegancji pozostał jedynie pięknym wspomnieniem epoki, która już nigdy nie powróci, urokliwa sceneria Villa d’Este jest idealnym miejscem na sesje zdjęciowe, imprezy, prezentacje i wydarzenia, podczas których wiele zabytkowych modeli i samochodów koncepcyjnych marki Alfa Romeo otrzymywało prestiżowe nagrody.

Nieprzemijający urok

Tak niezwykłe bogactwo funkcji i wyposażenia wymagało odpowiedniego środka przekazu: nowej reklamy przygotowanej dla tej serii specjalnej. Reklama, stworzona przez firmę produkcyjną Mercurio i wyreżyserowana przez Marco Gentile, łączy przeszłość z teraźniejszością, potwierdzając ich więź i podkreślając niezapomniane wrażenia z jazdy samochodami Alfy Romeo.

Źródło: Alfa Romeo



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

12 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

12 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago