Elektryczny crossover Kia EV6 jest wyposażony w wiodące w klasie systemy zwiększające zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort obsługi, w tym w pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS). Innowacyjne, zaawansowane technologicznie systemy zastosowane w EV6 minimalizują wiele nieodłącznych zagrożeń i stresów, które są związane z jazdą oraz chronią pasażerów i innych użytkowników dróg. Jednocześnie sprawiają, że każda podróż jest bezproblemowa i relaksująca.
W celu zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa oraz komfortu podróżowania na autostradzie, EV6 wyposażono w najnowszy system Highway Driving Assist 2 (HDA 2). Wykorzystując radary rozmieszczone wokół samochodu, system potrafi utrzymać ustaloną prędkość i odległość od poprzedzającego auta, podczas gdy Lane Following Assist (LFA) odpowiada za utrzymanieEV6 na środku pasa ruchu. Korzystając z aktywnego tempomatu Navigation-based Smart Cruise Control z funkcją Curve Control (NSCC-C) podczas jazdy na autostradzie, system może zmniejszyć prędkość auta na zakrętach i powrócić do wcześniej ustalonej prędkości, gdy pozwalają na to warunki.
System HDA 2 dostosowuje tor jazdy EV6 tak, aby uniknąć kolizji z autem, które porusza się w pobliżu. Zmiana pasa ruchu jest teraz łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Gdy kierowca trzyma ręce na kierownicy i samochód przekroczy określoną prędkość, wystarczy sygnał dźwignią kierunkowskazów, aby automatycznie skierować EV6 na odpowiedni pas.
Ponadto, EV6 jest wyposażone w systemy Blind-Spot View Monitor (BVM) i Blind-Spot Collision Avoidance Assist (BCA), które zapewniają bezpieczną zmianę pasa ruchu. System BVM działa jak druga para oczu i eliminuje martwe pola widzenia w lusterkach po lewej i prawej stronie. Wysokiej rozdzielczości obraz z kamer jest wyświetlany na cyfrowym, 12,3-calowym zestawie wskaźników EV6. System BCA wykorzystuje czujniki radarowe do ostrzegania kierowcy o zbliżających się pojazdach i aktywuje hamulce, gdyby zaistniało ryzyko kolizji podczas manewru zmiany pasa ruchu.
KIA – nowe otwarcie salonu Kia360 w Seulu – nowoczesna przestrzeń, w której można doświadczyć rozwiązań z zakresu mobilności
Bezstresowe poruszanie się na skrzyżowaniach, szczególnie tych o wielu pasach, zapewnia system Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), który teraz obejmuje funkcje JunctionTurning oraz JunctionCrossing. Ich celem jest zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa podczas przejazdu przez skrzyżowania. Jeśli włączony jest kierunkowskaz podczas skrętu w lewo na skrzyżowaniu, system ostrzeże kierowcę, gdyby zaistniało ryzyko kolizji z nadjeżdżającym autem. Podobne ostrzeżenie pojawi się w przypadku zagrożenia kolizją z samochodami, które zbliżają się z lewej lub prawej strony, gdy kierowca przejeżdża przez skrzyżowanie na wprost. Jeśli ryzyko kolizji wzrośnie, system ostrzeże kierowcę i automatycznie uruchomi hamulce, aby jej uniknąć.
Kluczem do bezpieczeństwa jest nie tylko zdolność widzenia, ale również bycia widzianym. Oświetlenie EV6 obejmuje nowy Intelligent Front-lighting System (IFS), który zapewnia niezależne świecenie każdej diody LED, przez co oświetlenie drogi jest bardzo dokładne. IFS umożliwia kierowcy jazdę ze światłami drogowymi włączonymi na stałe, bez ryzyka oślepienia kierowców w autach nadjeżdżających z przeciwka. Kamera z przodu, wyposażona w technologię rozpoznawania samochodów, automatycznie przyciemnia lub rozjaśnia osobno każdą diodę LED, dzięki czemu IFS jednocześnie zapewnia doskonałą widoczność i chroni kierowców w autach nadjeżdżających z przeciwka przed oślepieniem.
Łatwe manewrowanie
Parkowanie i inne trudne manewry są łatwiejsze dzięki systemowi SurroundView Monitor (SVM). Kamery tworzą widok wokół auta, który jest prezentowany na wyświetlaczu systemu multimedialnego o wysokiej rozdzielczości. Dzięki systemowi Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) bezpieczniejsze jest również cofanie z ciasnego garażu lub miejsca parkingowego. Zaawansowany technologicznie system wykrywa samochody, które podczas cofania nadjeżdżają z obu stron. W przypadku wykrycia potencjalnej kolizji system automatycznie zahamuje EV6.
W przypadku naprawdę ciasnych miejsc parkingowych można skorzystać z systemu Remote Smart Parking Assist(RSPA), który całkowicie eliminuje problem z parkowaniem. System RSPA umożliwia autonomiczne zaparkowanie EV6 niezależnie od tego, czy kierowca jest w pojeździe czy znajduje się poza nim. Korzystając z kamer i czujników ultradźwiękowych, EV6 może znaleźć miejsce parkingowe o odpowiedniej wielkości i automatycznie w nie wjechać. Przyspieszanie, hamowanie i zmiana kierunku jazdy przód-tył odbywają się w tym wypadku automatycznie. Co więcej, system RSPA pozwala na zaparkowanie EV6w miejscach parkingowych zarówno prostopadłych, jak i równoległych do jezdni.
W sytuacji, gdy po zaparkowaniu auta pasażerowie tylnych siedzeń otworzą drzwi, aby wysiąść, system Safe Exit Assist (SEA) automatycznie ostrzeże ich oraz zablokuje drzwi, jeśli okaże się, że z tyłu do EV6 zbliża się inny samochód. System ten pomaga zmniejszyć ryzyko nie tylko kolizji, ale również potrącenia pasażera przez auto nadjeżdżające od tyłu.
Kia EV6 jest także wyposażona w pokrywę bagażnika z systemem Smart PowerTailgate. Po zbliżeniu się do samochodu od tyłu z kluczykiem w kieszeni, system rozpozna go i automatycznie otworzy pokrywę bagażnika, aby umożliwić wygodny dostęp do niego.
Źródło: KIA