Grupa Volkswagen kontynuuje ofensywę elektryczną. W pierwszej połowie 2021 roku wprowadziła na rynek następujące nowe modele: Volkswagena ID.4, Volkswagena ID.6, ŠKODĘ Enyaq iV, Audi Q4 e-tron, Audi Q4 Sportback e-tron, Audi e-tron GT i Porsche Taycan Cross Turismo. W sumie do końca czerwca na całym świecie dostarczono 170 939 modeli w pełni elektrycznych BEV, ponad dwa razy więcej niż w roku ubiegłym (+165,2 procent).
Po dostarczeniu 59 948 pojazdów BEV do klientów w pierwszym kwartale (+78,4 procent w porównaniu z poprzednim rokiem), dostawy w drugim kwartale znacznie wzrosły, zgodnie z planem. Dostarczono w nim do klientów 110 991 sztuk (+259,7 procent w porównaniu z minionym rokiem). W kolejnych miesiącach sprzedaż jeszcze bardziej przyspieszony dzięki poszerzeniu gamy o kolejne modele. Grupa konsekwentnie poszerzała również swoje portfolio modeli PHEV. Ta kategoria pojazdów również korzysta z dużego popytu ze strony klientów. W pierwszym półroczu dostarczono łącznie 171 300 pojazdów hybrydowych z wtyczką, ponad trzykrotnie więcej niż w roku ubiegłym (+204,2 procent).
Jeśli chodzi o dostawy pojazdów typu BEV w podziale na rynki, w pierwszym półroczu europejski rynek ze 128 078 pojazdami (udział: 74,9 procent) wyraźnie prowadził. Tutaj Grupa była liderem rynku, z około 26 procentowym udziałem w dostawach pojazdów elektrycznych. W USA Grupa przekazała klientom 18 514 modeli, co odpowiada 10,8 procent jej światowych dostaw modeli zasilanych energią elektryczną. W ten sposób Grupa osiągnęła na tamtym rynku wyższy udział wśród pojazdów w pełni elektrycznych, wynoszący około 9 procent, niż na całym rynku obejmującym pojazdy z napędem konwencjonalnym. W Chinach w pierwszej połowie 2021 r. klientom przekazano 18 285 pojazdów, co stanowi 10,7 procent światowych dostaw elektrycznych modeli Grupy.
Volkswagen ID.4 zdobywa tytuł World Car of the Year 2021
Ofensywa modeli BEV głównej marki Volkswagen rozpoczęła się w Europie w zeszłym roku wraz z modelem ID.3. Po tym modelu w tym roku pojawił się elektryczny SUV ID.4, który w marcu został również wprowadzony na rynek w USA i Chinach. Ponadto ID.6, elektryczny SUV z maksymalnie 7 miejscami dostosowany specjalnie do potrzeb chińskich klientów, jest dostępny w Chinach od czerwca. Christian Dahlheim powiedział: „W trzecim kwartale spodziewamy się znacznego wzrostu dostaw pojazdów elektrycznych w Chinach dzięki rozszerzonej ofercie modeli z rodziny ID.”
Nieco ponad połowa dostaw elektrycznych modeli Grupy na całym świecie do końca czerwca posiadała logo głównej marki Volkswagen, która przekazała klientom 92 859 pojazdów (udział: 54,3 procent). Na kolejnych miejscach znalazły się marki premium Audi i Porsche, odpowiednio z 32 775 pojazdami (udział: 19,2 procent) i 19 822 pojazdami (udział: 11,6 procent). ŠKODA dostarczyła 17 697 sztuk elektrycznych modeli (udział: 10,4 procent), a SEAT 6 172 (udział: 3,6 procent).
Pięć najpopularniejszych modeli elektrycznych Grupy Volkswagen w pierwszej połowie 2021 roku:
– Volkswagen ID.4 37 292 pojazdów
– Volkswagen ID.3 31 177 pojazdów
– Audi e-tron (w tym Sportback) 25 794 pojazdów
– Porsche Taycan (w tym Cross Turismo) 19 822 pojazdów
– Volkswagen e-up! 17.890 pojazdów
Źródło: Volkswagen