Od debiutu rynkowego nowy PEUGEOT 308 oferuje dwa napędy hybrydowe typu plug-in (plug-in Hybrid), które poszerzają bardzo bogatą ofertę zelektryfikowanych modeli marki.
Nowy PEUGEOT 308 HYBRID 225 e-EAT8 rozwija moc 225 KM dzięki połączeniu silnika PureTech 180 KM (132 kW) z silnikiem elektrycznym 81 kW i 8-przełożeniową skrzynią biegów e-EAT8, z emisją CO2 od 26 g/km i zasięgiem do 59 km* w trybie 100% elektrycznym (zgodnie z protokołem WLTP, w trakcie homologacji). Natomiast wersja HYBRID 180 e-EAT8 napędzana jest przez silnik PureTech 150 KM (110 kW) współpracujący z tym samym silnikiem elektrycznym 81 kW i skrzynią biegów e-EAT8, z emisją CO2 od 25 g/km i zasięgiem do 60 km* w trybie 100% elektrycznym (zgodnie z protokołem WLTP, w trakcie homologacji).
Elektryfikacja gamy PEUGEOT rozpoczęła się trzy lata temu od wprowadzenia e-208. W ciągu tego czasu w 100% elektryczne modele marki (e-208, e-2008, e-Traveller i e-Expert) oraz ładowane hybrydy (3008 i 508) zdobyły mocną pozycję na rynku.
Po pięciu pierwszych miesiącach 2021 roku, PEUGEOT zajmuje drugie miejsce wśród producentów samochodów skierowanych do szerokiego grona odbiorców pod względem wielkości sprzedaży w Europie i trzecie miejsce jeśli chodzi o sprzedaż samochodów zelektryfikowanych. PEUGEOT e-208 i e-2008 zajmują w swoich segmentach BEV drugie miejsce i z miesiąca na miesiąc zwiększają udział w rynku.
Źródło: PEUGEOT
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…